Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Fisa de post bufetier
FISA POSTULUI
DENUMIREA POSTULUI: Bufetier (Cod C.O.R. 524601)
TITULARUL POSTULUI: ___________________________________ COMPARTIMENTUL: bucătărie
RELATII:
Ierarhice: - este subordonat: administratorului societatii;
- are în subordine: lucrator bucatarie.
Functionale: - vânzatorul, personalul de deservire al clientilor;
Supervizare: supervizează activitatea ajutorilor de bucătari
Relaţii funcţionale: - cu şefii de birouri, personal administrativ, şoferi de aprovizionare, contabilitate;
- cu personalul de deservire a clienţilor.
Scopul postului: titularul postului are rolul de a asigura prepararea comenzilor (meniurilor) într-o manieră eficientă şi profesionistă.
Autoritatea postului: utilizează materialele şi aparatura puse la dispoziţie de firmă.
Atribuţiile principale şi sarcinile specifice:
- pregăteşte mâncărurile din reţetarul unităţii în conformitate cu standardele în vigoare; - montează preparatele pe obiectele adecvate pentru servire şi realizează elementele estetice ale preparatelor;
- participă cu supervizare la determinarea necesarului de materii prime de comandat şi la realizarea comenzilor de aprovizionare;
- preia comenzile de la clienţi şi asigură servirea acestora;
- debarasează şi asigură curăţenia bucătăriei;
- asigură implementarea şi menţinerea standardelor de păstrare şi depozitare a produselor, semipreparatelor şi preparatelor alimentare cu respectarea normelor igienico-sanitare în vigoare.
- respecta legislatia si normele de SSM specifice activitatii, PSI, si Protectia Mediului - respecta prevederile Regulamentului Intern
- anunta conducerea in cazul unor situatii de criza, incendii, furturi produse sau sesizate in timpul serviciului
-sa aibe o comportatre cuvincioasa cu personalul cu care intra in contact si orce alt client - informeaza conducerea despre sesizarile sau reclamatiile primite de la clienti
Specificaţiile postului:
∙ studii medii;
∙ diplomă de calificare în domeniu;
∙ vechimea în specialitate: min. 1 ani,
∙ rigurozitate în ceea ce priveşte regulile de igienă în alimentaţia publică; ∙ imaginaţie culinară, ordonat şi disciplinat;
∙ capabilitatea să pregătească produse alimentare reci şi calde în conformitate cu meniul restaurantului;
∙ atitudine orientată către client – politeţe, abilităţi bune de comunicare, persoană energică şi amabilă;
∙ rezistenţă mare la stres;
∙ atitudine pozitivă şi conciliantă în relaţiile cu clienţii şi colegii;
∙ disponibilitate de a lucra în ture.
Responsabilităţi ale postului:
∙ răspundere pentru respectarea standardelor de calitate a preparatelor realizate şi respectarea termenelor de execuţie a acestora;
∙ păstrarea în bune condiţii a ustensilelor şi aparaturii;
∙ respectarea normelor de igienă şi securitate a muncii;
∙ utilizarea resurselor existente, exclusiv în interesul firmei;
∙ Raspunde de prejudiciile cauzate prin neglijenta in serviciu, respectiv neaducerea la indeplinire a atributiilor de serviciu.
În funcţie de activitatea curentă a unităţii, salariatul va îndeplini orice alte sarcini dispuse de către conducere, în legătură cu deservirea corespunzătoare a clienţilor unităţii şi în funcţie de competenţele sale profesionale.
Salariatul se obliga:
∙ Ca de doua ori pe an sa-si efectueze analizele medicale obligatorii specifice locului de munca;
∙ Sa nu foloseasca în interes personal sau pentru altii date, acte, bani si faptele referitoare la activitatea societatii asupra carora detine informatii, sa respecte secretele de serviciu;
∙ Sa mentina relatii colegiale si sa coppereaze cu colegii si cu ceilalti angajati ai societatii;
∙ Sa respecte întocmai Regulamentul de ordine interioara;
∙ Sa anaunte orice problema legata de activitatea desfasurata si sa actioneze pt remedierea acestora , in conformitate cu securitatea muncii;
Nerespectarea prevederilor din fisa postului atrage dupa sine sanctiunea disciplinara, contraventionala, civila si penala dupa caz.
Obiective de performanta individuala
∙ Realizarea atributilor corespunzaoare functiei
∙ Identificarea solutiilor adecvate de rezolvare la activitatile curente ∙ Cunoasterea si aplicarea consecventa a reglementarilor specifice activitatii desfasurate
∙ Cresterea randamentului activitatii,
∙ Intarirea relatiei cu ceilalti angajati, clienti, munca in echipa,
∙ Cresterea calitatii serviciilor,
∙ Folosirea tuturor resurselor, planificare, pentru bunul mers ala activitatii, ∙ Respectarea cu strictete si in totalitate a regulamentului intern,
∙ Inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate ∙ Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor.
Criterii de evaluare a performantelor:
∙ Adaptabilitatea
∙ Asumarea responsabilitatilor
∙ Capacitatea de a rezolva problemele
∙ Capacitatea de implementare
∙ Capacitatea de autoperfectionare si valorificare a experientei dobandite ∙ Capacitatea de analiza si sinteza
∙ Creativitate si spirit de initiativa
∙ Capacitatea de planificare si de a actiona strategic
∙ Capacitatea de a comunica
∙ Capacitatea de a lucra in echipa
∙ Capacitatea de indrumare
∙ Respectul fata de lege si loialitate fata de interesele firmei
∙ Capacitatea de consiliere
∙ Capacitatea de a lucra independent
∙ Conduita in timpul serviciului.
∙ Cunostinte si experienta.
∙ Contacte si comunicare
Prezentul document se constituie în anexa la contractul individual de muncă şi a fost întocmit în 2 (doua) exemplare originale, unul pentru salariat, unul pentru dosarul său de personal .
Administrator: Angajat: Am luat la cunostinta si
am primit un exemplar
_______________________ _______________________