Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE ŞI ÎMBOLNǍVIRE PROFESIONALǍ PENTRU LOCUL DE MUNCĂ SOFER CIFA BETON ACTROS
EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE ŞI ÎMBOLNǍVIRE PROFESIONALǍ PENTRU LOCUL DE MUNCĂ
SOFER CIFA BETON ACTROS
1.PROCESUL DE MUNCA
Procesul de muncǎ are drept scop transportul de beton de la statia de preparat betoane la locul in care acesta se pune in opera cu ajutorul CIFEI DE BETON ACTROS-9mc - din dotare, trasportul de materiale si materii prime cu ajutorul tractorului si a remorcii corespunzatoare, între diferitele puncte de lucru din cadrul societatii
2.ELEMENTELE COMPONENTE ALE SISTEMULUI DE MUNCA
2.1.MIJLOACE DE PRODUCTIE
- CIFA BETON ACTROS - 1 buc.
- tractor+remorca - 1 buc
- trusă de scule tip auto
- antigel (toxic);
- freon (în instalaţiile de climatizare);
- lichid de frână (toxic);
- electrolit baterii acumulator (soluţie de H2SO4);
- lichid pentru curăţare parbrize;
- dispozitive de suspendare (mecanice şi hidraulice);
- triunghiuri reflectorizante;
- pene de calare;
- manometre pentru verificarea presiunii în pneuri;
- truse medicale;
- vesta reflectorizanta ;
- extinctoare.
2.2.MEDIUL DE MUNCA
Şoferul(tractoristul) îşi desfăşoară activitatea în habitaclul autovehiculului;
-toate autovehiculele sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, dar în cazul unora funcţionarea acestor instalaţii nu asigură în permanenţă condiţiile de mediu impuse de activitatea de conducere auto ; -apar curenţi de aer din cauza neetanşeităţilor(mai mult sau mai putin);
-nivelul de zgomot se plasează sub limita de 87 dB, dar are manifestare continuă şi mai pronunţată în cazul celor pe motorină;
-la deplasarea pe unele drumuri rurale sau neamenajate apar pulberi pneumoco-niogene (praf) (nu sunt înlăturate la autovehiculele care nu au prevăzute filtre la instalaţia de climatizare).
1
2.3.SARCINA DE MUNCA
-sosirea la serviciu;
-verificarea stării tehnice a autovehiculului;
-verifică nivelurile de carburanţi, lubrifianţi, lichid de răcire, lichid de frână şi electrolit în bateriile de acumulator;
-verifică funcţionarea corectă a instalaţiei electrice, a motorului şi a sistemelor de frânare şi direcţie; -alimentează cu carburanţi dacă este cazul;
-completează nivelurile deficitare;
-se prezintă la punctul indicat în documentele primite;
-execută transport de materiale pe drumurile publice sau în incinte de unităţi;
-la sfârşitul parcurgerii itinerarului ordonat se reîntoarce cu autovehiculul la locul de parcare; -verifică din nou starea tehnică a autovehiculului;
-predă actele şi cheile de contact şi acces revizorului de la punctul tehnic de control; -raportează toate neregulile întâmpinate pe parcurs sau referitoare la starea tehnică a autovehiculului; -execută lucrări de întreţinere specifice autovehiculelor; (spălare, curăţare etc.); -participă la reparaţii şi revizii tehnice, executând lucrări de complexitate mică şi medie; -cunoasterea si respectarea normelor de SSM si PSI
-utilizarea obligatorie a EIP din dotare
-respectarea ordinii si disciplinei la locul de munca in conformitate cu prevederile ROI -mentinerea curateniei la locul de munca
-interdictia de introducere si consumare a bauturilor alcoolice in timpul programului de lucru
3. FACTORII DE RISC IDENTIFICATI
A.FACTORI DE RISC PROPRII MIJLOACELOR DE PRODUCTIE
FACTORI DE RISC MECANIC
F01 - Organe de maşini în mişcare:-prindere, antrenare mânǎ sau articole vestimentaţie (mâneci, cravate, fular etc.) de cǎtre transmisiile prin curele ventilator/pompǎ de apǎ, curea distribuţie;
F02 - Lovire de cǎtre mijloacele de transport (auto şi/sau CF) în caz de incident rutier;
F03 - Autoblocarea funcţionǎrii mecanismului de direcţie sau a sistemului de frânare în mers;
F04 - Cǎdere liberǎ de scule, piese, materiale, la lucrul sub autovehicul-reparatii
F05 - Scurgere liberǎ de uleiuri, carburanţi, la lucrul sub autovehicul;
F06 - Proiectare de corpuri sau particule:
∙ la lucrul la polizorul electric, bormaşinǎ, polizor electric manual-mentenanta+reparatii; ∙ particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia;
F07 - Tǎiere, înţepare la contactul cu suprafeţe periculoase, în special la operaţii de mentenanţǎ şi la micile reparaţii
FACTORI DE RISC TERMIC
F08 - Incendii provocate de izolaţii electrice necorespunzǎtoare (uzate, cu defecte etc.)
F09 - Temperaturǎ ridicatǎ a unor suprafeţe atinse accidental (sistem de evacuare, bloc motor etc.);
F10 - Temperaturǎ coborâtǎ a suprafeţelor metalice atinse la lucrul în aer liber în anotimpul rece (caroserie, scule, dispozitive etc.);
FACTORI DE RISC ELECTRIC
F11 - Electrocutare prin atingere directǎ:
∙ deteriorarea accidentalǎ a izolaţiilor unor cǎi de curent, la lucrul cu unelte cu acţionare electricǎ, portabile (la reparaţii);
∙ panouri electrice neasigurate prin încuiere în atelierul de reparaţii;
FACTORI DE RISC CHIMIC
F12 - Lucrul cu substanţe toxice – antigel, lichid de frânǎ;
∙ lucrul cu substanţe caustice – electrolitul bateriilor de acumulatori – arsurǎ chimicǎ; ∙ lucrul cu substanţe inflamabile – combustibili, uleiuri, unsori etc.
B. FACTORI DE RISC PROPRII MEDIULUI DE MUNCA
FACTORI DE RISC FIZIC
F13 - Temperaturǎ coborâtǎ iarna şi ridicatǎ vara în habitaclul autovehiculelor care nu sunt dotate cu instalaţie de condiţionare a aerului;
F14 - Curenţi de aer – neetanşeitǎţi ale habitaclului la unele autovehicule (circulatia cu geamurile deschise)
F15 - Calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci, seisme;
F16 - Pulberi pneumoconiogene la deplasarea pe unele drumuri rurale
- la majoritatea autovehiculelor din dotare nu existǎ sistem eficient de filtrare a aerului care intrǎ în habitaclu
C. FACTORI DE RISC PROPRII SARCINII DE MUNCA
F17 - Solicitare fizicǎ : - efort static, poziţie fixǎ la parcurgerea traseelor lungi.
F18 - Solicitare psihică : decizii dificile în timp scurt – intervenţii pe baza reflexelor dobândite (efort mai accentuat în cazul deplasǎrii în condiţii atmosferice grele – ceaţǎ, ploaie, ninsoare). F19 - Solicitare psihică: ritm de munca mare - solicitare permanentǎ a atenţiei în timpul deplasǎrii
D.FACTORI DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI
ACTIUNI GRESITE
F20 - Circulaţia sub influenţa bǎuturilor alcoolice, a unor medicamente sau într-un stadiu avansat de obosealǎ;
F21 - Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementeazǎ circulaţia pe drumurile publice;
F22 - Efectuarea defectuoasa de operatii:
-oprirea motorului cand autovehiculul coboara in panta, fara actionarea franei de serviciu si fara calarea rotilor cu pene
-circulatia autovehiculului cu viteza mai mare de 8-10 km/h cand vizibilitatea este redusa (sub 20 m)
F23 - Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare;
F24 - Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ;
F25 - Depǎşirea numǎrului maxim de persoane admis, a sarcinii maxime admise sau angajarea de discuţii cu pasagerii;
F26 - Cǎdere la acelaşi nivel prin împiedicare, alunecare, dezechilibrare la deplasarea pedestrǎ.
F27 - Cǎdere de la mica inaltime - prin pasire in gol sau dezechilibrare la urcarea-coborarea din autovehicule
F28 - Efectuarea defectuoasa de operatii:
-circulatia cu autovehiculului-cu riscul de a lovi parti din constructiile apropiate, copaci, stanci sau liniile electrice aeriene
-neverificarea dupa incarcare a repartizarii uniforme a incarcaturii, respectarea tonajului si gabaritului acesteia
-scoaterea pneului de pe janta inainte de a se evacua aerul din el si umflarea acestuia la alta presiune decat cea prescrisa
OMISIUNI
F29 - Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a celorlalte mijloace de protecţie din dotare.
FISA DE EVALUARE A LOCULUI DE MUNCA
UNITATEA : |
FISA DE EVALUARE A LOCULUI DE MUNCA FISA NR.9 |
NUMAR DE PERSOANE EXPUSE : |
||||
SECTIA : |
DURATA EXPUNERII : 8 ore/schimb |
|||||
LOCUL DE MUNCA : SOFER CIFA BETON TRACTORIST |
COMISIA DE EVALUARE : - - |
|||||
COMPONENTA SISTEMULUI DE MUNCA |
FACTORI DE RISC IDENTIFICATI |
FORMA CONCRETA DE MANIFESTARE A FACTORILOR DE RISC (DESCRIERE, PARAMETRI) |
CONSE CINTA MAXIMA PREVIZIBI LA |
CLASA DE GRAVI TATE |
CLASA DE PROBABI LITATE |
NIVEL PARTIAL DE RISC |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
MIJLOA CELE DE PRODUC TIE |
FACTORI DE RISC MECANIC |
F01 - Organe de maşini în mişcare:-prindere, antrenare mânǎ sau articole vestimentaţie (mâneci, cravate, fular etc.) de cǎtre transmisiile prin curele ventilator/pompǎ de apǎ, curea distribuţie; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
F02 - Lovire de cǎtre mijloacele de transport (auto şi/sau CF) în caz de incident rutier; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
F03 - Autoblocarea funcţionǎrii mecanismului de direcţie sau a sistemului de frânare în mers; |
DECES |
7 |
3 |
5 |
||
F04 - Cǎdere liberǎ de scule, piese, materiale, la lucrul sub autovehicul-reparatii |
ITM 45-180 zile |
3 |
2 |
2 |
||
F05 - Scurgere liberǎ de uleiuri, carburanţi, la lucrul sub autovehicul; |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
MIJLOA CELE DE PRODUC TIE |
FACTORI DE RISC MECANIC |
F06 - Proiectare de corpuri sau particule: ∙ la lucrul la polizorul electric, bormaşinǎ, polizor electric manual-mentenanta+reparatii; ∙ particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia; |
INV gr. III |
4 |
4 |
4 |
F07-Tǎiere, înţepare la contactul cu suprafeţe periculoase, în special la operaţii de mentenanţǎ şi la micile reparaţii |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
FACTORI DE RISC TERMIC |
F08-Incendii provocate de izolaţii electrice necorespunzǎtoare (uzate, cu defecte etc.) |
DECES |
7 |
1 |
3 |
|
F09 -Temperaturǎ ridicatǎ a unor suprafeţe atinse accidental (sistem de evacuare, bloc motor etc.); |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
F10 - Temperaturǎ coborâtǎ a suprafeţelor metalice atinse la lucrul în aer liber în anotimpul rece (caroserie, scule, dispozitive etc.); |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
FACTORI DE RISC ELECTRIC |
F11 - Electrocutare prin atingere directǎ: ∙ deteriorarea accidentalǎ a izolaţiilor unor cǎi de curent, la lucrul cu unelte cu acţionare electricǎ, portabile (la reparaţii); ∙ panouri electrice neasigurate prin încuiere în atelierul de reparaţii; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
|
FACTORI DE RISC CHIMIC |
F12 - Lucrul cu substanţe toxice – antigel, lichid de frânǎ; ∙ lucrul cu substanţe caustice – electrolitul bateriilor de acumulatori – arsurǎ chimicǎ; ∙ lucrul cu substanţe inflamabile – combustibili, uleiuri, unsori etc. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
MEDIUL DE MUNCA |
FACTORI DE RISC FIZIC |
F13 - Temperaturǎ coborâtǎ iarna şi ridicatǎ vara în habitaclul autovehiculelor care nu sunt dotate cu instalaţie de condiţionare a aerului; |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
F14 - Curenţi de aer – neetanşeitǎţi ale habitaclului la unele autovehicule (circulatia cu geamurile deschise) |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
||
F15 - Calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci, seisme; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
F16 - Pulberi pneumoconiogene la deplasarea pe unele drumuri rurale : - la majoritatea autovehicule din dotare nu existǎ sistem eficient de filtrare a aerului care intrǎ în habitaclu |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
||
SARCINA DE MUNCA |
F17 - Solicitare fizicǎ : - efort static, poziţie fixǎ la parcurgerea traseelor lungi |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
|
F18 - Solicitare psihică : decizii dificile în timp scurt – intervenţii pe baza reflexelor dobândite (efort mai accentuat în cazul deplasǎrii în condiţii atmosferice grele – ceaţǎ, ploaie, ninsoare). |
ITM 45-180 zile |
3 |
6 |
4 |
||
F19 - Solicitare psihică: ritm de munca mare - solicitare permanentǎ a atenţiei în timpul deplasǎrii |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
F20 - Circulaţia sub influenţa bǎuturilor alcoolice, a unor medicamente sau într-un stadiu avansat de obosealǎ; |
DECES |
7 |
2 |
4 |
||
F21 - Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementeazǎ circulaţia pe drumurile publice; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
EXECU TANT |
ACTIUNI GRESITE |
F22 - Efectuarea defectuoasa de operatii: -oprirea motorului cand autovehiculul coboara in panta, fara actionarea franei de serviciu si fara calarea rotilor cu pene -circulatia autovehiculului cu viteza mai mare de 8-10 km/h cand vizibilitatea este redusa (sub 20 m) |
DECES |
7 |
1 |
3 |
F23 - Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare; |
DECES |
7 |
2 |
4 |
||
F24 - Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
F25 - Depǎşirea numǎrului maxim de persoane admis, a sarcinii maxime admise sau angajarea de discuţii cu pasagerii; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
EXECU TANT |
ACTIUNI GRESITE |
F26 - Cǎdere la acelaşi nivel prin împiedicare, alunecare, dezechilibrare la deplasarea pedestrǎ. |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
F27 - Cǎdere de la mica inaltime - prin pasire in gol sau dezechilibrare la urcarea-coborarea din autovehicule |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
F28 - Efectuarea defectuoasa de operatii: -circulatia cu autovehiculului-cu riscul de a lovi parti din constructiile apropiate, copaci, stanci sau liniile electrice aeriene -neverificarea dupa incarcare a repartizarii uniforme a incarcaturii, respectarea tonajului si gabaritului acesteia -scoaterea pneului de pe janta inainte de a se evacua aerul din el si umflarea acestuia la alta presiune decat cea prescrisa |
DECES |
7 |
1 |
3 |
EXECU TANT |
OMISIUNI |
F29 - Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a celorlalte mijloace de protecţie din dotare. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
CALCULUL
NIVELULUI DE RISC GLOBAL AL LOCULUI DE MUNCA :
SOFER CIFA BETON
TRACTORIST
29
∑
r R
⋅
i i
1 (5 5) 4 (4 4) 18 (3 3) 6 (2 2)
i
⋅ × + ⋅ × + ⋅ × + ⋅ × =
275
1 = =
3,16
N
rg
r
i
=
29
∑
=
1 5 4 4 18 3 6 2 × + × + × + ×
87
i
=
1
LEGENDǍ
F01 - Organe de maşini în mişcare:-prindere, antrenare mânǎ sau articole vestimentaţie (mâneci, cravate, fular etc.) de cǎtre transmisiile prin curele ventilator/pompǎ de apǎ, curea distribuţie;
F02 - Lovire de cǎtre mijloacele de transport (auto şi/sau CF) în caz de incident rutier;
F03 - Autoblocarea funcţionǎrii mecanismului de direcţie sau a sistemului de frânare în mers;
F04 - Cǎdere liberǎ de scule, piese, materiale, la lucrul sub autovehicul-reparatii
F05 - Scurgere liberǎ de uleiuri, carburanţi, la lucrul sub autovehicul;
F06 - Proiectare de corpuri sau particule:
∙ la lucrul la polizorul electric, bormaşinǎ, polizor electric manual-mentenanta+reparatii; ∙ particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia;
F07 - Tǎiere, înţepare la contactul cu suprafeţe periculoase, în special la operaţii de mentenanţǎ şi la micile reparaţii
F08 - Incendii provocate de izolaţii electrice necorespunzǎtoare (uzate, cu defecte etc.)
F09 - Temperaturǎ ridicatǎ a unor suprafeţe atinse accidental (sistem de evacuare, bloc motor etc.);
F10 - Temperaturǎ coborâtǎ a suprafeţelor metalice atinse la lucrul în aer liber în anotimpul rece (caroserie, scule, dispozitive etc.);
F11 - Electrocutare prin atingere directǎ:
∙ deteriorarea accidentalǎ a izolaţiilor unor cǎi de curent, la lucrul cu unelte cu acţionare electricǎ, portabile (la reparaţii);
∙ panouri electrice neasigurate prin încuiere în atelierul de reparaţii;
F12 - Lucrul cu substanţe toxice – antigel, lichid de frânǎ;
∙ lucrul cu substanţe caustice – electrolitul bateriilor de acumulatori – arsurǎ chimicǎ; ∙ lucrul cu substanţe inflamabile – combustibili, uleiuri, unsori etc.
F13 - Temperaturǎ coborâtǎ iarna şi ridicatǎ vara în habitaclul autovehiculelor care nu sunt dotate cu instalaţie de condiţionare a aerului;
F14 - Curenţi de aer – neetanşeitǎţi ale habitaclului la unele autovehicule (circulatia cu geamurile deschise)
F15 - Calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci, seisme;
F16 - Pulberi pneumoconiogene la deplasarea pe unele drumuri rurale
- la majoritatea autovehiculelor din dotare nu existǎ sistem eficient de filtrare a aerului care intrǎ în habitaclu
F17 - Solicitare fizicǎ : - efort static, poziţie fixǎ la parcurgerea traseelor lungi.
F18 - Solicitare psihică : decizii dificile în timp scurt – intervenţii pe baza reflexelor dobândite (efort mai accentuat în cazul deplasǎrii în condiţii atmosferice grele – ceaţǎ, ploaie, ninsoare).
F19 - Solicitare psihică: ritm de munca mare - solicitare permanentǎ a atenţiei în timpul deplasǎrii
F20 - Circulaţia sub influenţa bǎuturilor alcoolice, a unor medicamente sau într-un stadiu avansat de obosealǎ;
F21 - Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementeazǎ circulaţia pe drumurile publice;
F22 - Efectuarea defectuoasa de operatii:
-oprirea motorului cand autovehiculul coboara in panta, fara actionarea franei de serviciu si fara calarea rotilor cu pene
-circulatia autovehiculului cu viteza mai mare de 8-10 km/h cand vizibilitatea este redusa (sub 20 m)
F23 - Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare;
F24 - Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ;
F25 - Depǎşirea numǎrului maxim de persoane admis, a sarcinii maxime admise sau angajarea de discuţii cu pasagerii;
F26 - Cǎdere la acelaşi nivel prin împiedicare, alunecare, dezechilibrare la deplasarea pedestrǎ.
F27 - Cǎdere de la mica inaltime - prin pasire in gol sau dezechilibrare la urcarea-coborarea din autovehicule
F28 - Efectuarea defectuoasa de operatii:
-circulatia cu autovehiculului-cu riscul de a lovi parti din constructiile apropiate, copaci, stanci sau liniile electrice aeriene
-neverificarea dupa incarcare a repartizarii uniforme a incarcaturii, respectarea tonajului si gabaritului acesteia
-scoaterea pneului de pe janta inainte de a se evacua aerul din el si umflarea acestuia la alta presiune decat cea prescrisa
F29 - Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a celorlalte mijloace de protecţie din dotare.
FISA DE MASURI PROPUSE
NR CRT |
LOC DE MUNCA FACTORUL DE RISC SOFER CIFA BETON TRACTORIST |
NIVEL DE RISC |
MASURA PROPUSA |
COMPE TENTE RASPUN DERI |
TERME N DE REALI ZARE |
NOMINALIZAREA MASURII |
|||||
01 |
F03 - Autoblocarea funcţionǎrii mecanismului de direcţie sau a sistemului de frânare în mers; |
5 |
MASURI TEHNICE -executarea reviziilor tehnice la termenele stabilite de legislatia in vigoare si de celelalte norme interne MASURI ORGANIZATORICE -raportarea imediata a tuturor defectiunilor semnalate sau a suspiciunii asupra modului de functionare la mecanismele si sistemele mijloacelor de transport -controlul starii tehnice la plecarea in cursa |
||
02 |
F06 - Proiectare de corpuri sau particule: ∙ la lucrul la polizorul electric, bormaşinǎ, polizor electric manual-mentenanta+reparatii; ∙ particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia; |
4 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata MASURI ORGANIZATORICE -instruirea lucratorilor privind consecintele neutilizarii sau utilizarii incompleta sau incorecta a mijloacelor de protectie, etc -prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -inlocuirea imediata a parbrizului atunci cand se costata ca acesta a fost lovit si deteriorat -evitarea conducerii cu geamurile deschise pe |
suprafetele de teren pe care se ridica pulberi pneumoconiogene |
|||||
03 |
F18 - Solicitare psihică : decizii dificile în timp scurt – intervenţii pe baza reflexelor dobândite (efort mai accentuat în cazul deplasǎrii în condiţii atmosferice grele – ceaţǎ, ploaie, ninsoare). |
4 |
MASURI ORGANIZATORICE -control medical periodic -alcatuirea traseelor cu respectarea judicioasa a alternantei conducere/odihna, in functie de starea de oboseala a conducatorului auto -folsirea spatiilor de odihna in intervalele dintre deplasari |
||
04 |
F20 - Circulaţia sub influenţa bǎuturilor alcoolice, a unor medicamente sau într un stadiu avansat de obosealǎ; |
4 |
MASURI ORGANIZATORICE -respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. -interdictia consumului de alcool in timpul programului de lucru -interzicerea primirii la lucru de catre seful ierarhic daca lucratorul a consumat bauturi alcoolice sau este obosit…. |
||
05 |
F23 - Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare; |
4 |
MASURI TEHNICE -executarea reviziilor tehnice la termenele stabilite de legislatia in vigoare si de celelalte norme interne MASURI ORGANIZATORICE -raportarea imediata a tuturor defectiunilor semnalate sau a suspiciunii asupra modului de functionare la mecanismele si sistemele mijloacelor de transport -controlul starii tehnice la plecarea in cursa |
||
06 |
F01 - Organe de maşini în mişcare:- prindere, antrenare mânǎ sau articole vestimentaţie (mâneci, cravate, fular etc.) de cǎtre transmisiile prin curele |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -instruirea lucratorilor privind consecintele nerespectarii restrictiilor de securitate neutilizarea sau utilizarea incompleta sau |
ventilator/pompǎ de apǎ, curea distribuţie; |
incorecta a mijloacelor de protectie, etc -prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||||
07 |
F02 - Lovire de cǎtre mijloacele de transport (auto şi/sau CF) în caz de incident rutier; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
||
08 |
F07 - Tǎiere, înţepare la contactul cu suprafeţe periculoase, în special la operaţii de mentenanţǎ şi la micile reparaţii |
3 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata MASURI ORGANIZATORICE -prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||
09 |
F08 - Incendii provocate de izolaţii electrice necorespunzǎtoare (uzate, cu defecte etc.) |
3 |
MASURI TEHNICE -executarea reviziilor tehnice la termenele stabilite de legislatia in vigoare si de celelalte norme interne MASURI ORGANIZATORICE -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||
10 |
F09 -Temperaturǎ ridicatǎ a unor |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE |
suprafeţe atinse accidental (sistem de evacuare, bloc motor etc.); |
-prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||||
11 |
F10 - Temperaturǎ coborâtǎ a suprafeţelor metalice atinse la lucrul în aer liber în anotimpul rece (caroserie, scule, dispozitive etc.); |
3 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata MASURI ORGANIZATORICE -prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||
12 |
F11 - Electrocutare prin atingere directǎ: ∙ deteriorarea accidentalǎ a izolaţiilor unor cǎi de curent, la lucrul cu unelte cu acţionare electricǎ, portabile (la reparaţii); ∙ panouri electrice neasigurate prin încuiere în atelierul de reparaţii; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -instruirea si autorizarea potrivit prevederilor legale in vigoare, precum si testarea periodica a cunostintelor tehnice si de securitate a muncii dobandite de executanti -executarea conform procedurilor autorizate, a tuturor interventiilor, indiferent de natura lor -controlul periodic cu tematica vizand respectarea masurilor de electrosecuritate |
||
13 |
F12 - Lucrul cu substanţe toxice – antigel, lichid de frânǎ; ∙ lucrul cu substanţe caustice – electrolitul bateriilor de acumulatori – arsurǎ chimicǎ; ∙ lucrul cu substanţe inflamabile – |
3 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata MASURI ORGANIZATORICE |
combustibili, uleiuri, unsori etc. |
-prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||||
14 |
F15 - Calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci, seisme; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -in caz de pericol iminent, angajatul poate lua, in lipsa sefului ierarhic superior masurile care se impun pentru protejarea propriei persoane sau a altor angajati |
||
15 |
F17 - Solicitare fizicǎ : - efort static, poziţie fixǎ la parcurgerea traseelor lungi |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -control medical periodic -alcatuirea traseelor cu respectarea judicioasa a alternantei conducere/odihna, in functie de starea de oboseala a conducatorului auto -folsirea spatiilor de odihna in intervalele dintre deplasari |
||
16 |
F19 - Solicitare psihică: ritm de munca mare - solicitare permanentǎ a atenţiei în timpul deplasǎrii |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -control medical periodic -alcatuirea traseelor cu respectarea judicioasa a alternantei conducere/odihna, in functie de starea de oboseala a conducatorului auto -folsirea spatiilor de odihna in intervalele dintre deplasari |
||
17 |
F21 - Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementeazǎ circulaţia pe drumurile publice; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
||
18 |
F22 - Efectuarea defectuoasa de |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE |
operatii: -oprirea motorului cand autovehiculul coboara in panta, fara actionarea franei de serviciu si fara calarea rotilor cu pene -circulatia autovehiculului cu viteza mai mare de 8-10 km/h cand vizibilitatea este redusa (sub 20 m) |
-respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
||||
19 |
F24 - Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
||
20 |
F25 - Depǎşirea numǎrului maxim de persoane admis, a sarcinii maxime admise sau angajarea de discuţii cu pasagerii; |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -respectarea prevederilor care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
||
21 |
F27 - Cǎdere de la mica inaltime - prin pasire in gol sau dezechilibrare la urcarea-coborarea din autovehicule |
3 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata-incaltaminte antiderapanta MASURI ORGANIZATORICE -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
||
22 |
F28 - Efectuarea defectuoasa de operatii: -circulatia cu autovehiculului-cu riscul de a lovi parti din constructiile apropiate, copaci, stanci sau liniile electrice aeriene -neverificarea dupa incarcare a repartizarii uniforme a incarcaturii, respectarea tonajului si gabaritului |
3 |
MASURI ORGANIZATORICE -prelucrarea istructiunilor de lucru - IPSSM -referitor la aceste operatii cu ocazia instructajului periodic si ori de cate ori este necesar -efectuarea controlului medical periodic de catre medicul de madicina muncii conform periodicitatii stabilite de acesta |
acesteia -scoaterea pneului de pe janta inainte de a se evacua aerul din el si umflarea acestuia la alta presiune decat cea prescrisa |
|||||
23 |
F29 - Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a celorlalte mijloace de protecţie din dotare. |
3 |
MASURI TEHNICE -dotarea lucratorilor cu echipamentul individual de protectie corespunzator activitatii ce urmeaza a fi desfasurata MASURI ORGANIZATORICE -instruirea lucratorilor privind consecintele nerespectarii restrictiilor de securitate neutilizarea sau utilizarea incompleta sau incorecta a mijloacelor de protectie, etc -verificarea de catre seful ierarhic a purtarii EIP din dotare de catre salariatii din subordine, |
INTERPRETAREA REZULTATELOR EVALUARII
Nivelul de risc global calculat pentru locul de munca SOFER CIFA BETON, TRACTORIST este egal cu 3,16 - valoare ce il incadreaza in categoria locurilor de munca cu nivel de risc acceptabil. Rezultatul este sustinut de fisa de evaluare in care se observa ca din totalul de 29 factori de risc identificati numai 5 depăşesc ca nivel parţial de risc valoarea 3
Cei 5 factori de risc ce se situează în domeniul inacceptabil sunt:
F03 - Autoblocarea funcţionǎrii mecanismului de direcţie sau a sistemului de frânare în mers;
⮚ nivel de risc parţial 5
F06 - Proiectare de corpuri sau particule:
∙ la lucrul la polizorul electric, bormaşinǎ, polizor electric manual-mentenanta+reparatii; ∙ particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii acestuia;
⮚ nivel de risc parţial 4
F18 - Solicitare psihică : decizii dificile în timp scurt – intervenţii pe baza reflexelor dobândite (efort mai accentuat în cazul deplasǎrii în condiţii atmosferice grele – ceaţǎ, ploaie, ninsoare).
⮚ nivel de risc parţial 4
F20 - Circulaţia sub influenţa bǎuturilor alcoolice, a unor medicamente sau într-un stadiu avansat de obosealǎ;
⮚ nivel de risc parţial 4
F23 - Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare;
⮚ nivel de risc parţial 4
Pentru diminuarea sau eliminarea celor 5 factori de risc (care se situează în domeniul inacceptabil), sunt necesare măsurile generic prezentate în “Fişa de măsuri propuse”.
In “Fişa de măsuri propuse” am prezentat si masurile tehnico-organizatorice necesare pt. diminuarea factorilor de risc care genereaza riscuri de nivelul 3 (limita maxima acceptata)
In ceea ce priveste repartitia factorilor de risc pe sursele generatoare, situatia se prezinta dupa cum urmeaza :
- 41,38 % , ponderea factorilor proprii mijloacelor de productie(A)
- 13,79 % , ponderea factorilor proprii mediului de munca(B)
21
- 10,35 % , ponderea factorilor proprii sarcinii de munca(C)
- 34,48 % , ponderea factorilor proprii executantului(D)
Din analiza fisei de evaluare se constata ca 58,62 % dintre factorii de risc identificati pot avea consecinte ireversibile asupra executantului(deces sau invaliditate)
PONDEREA FACTORILOR DE RISC IDENTIFICAŢI DUPĂ SURSA
GENERATOARE DIN CADRUL SISTEMULUI DE MUNCǍ
LOCUL DE MUNCĂ: SOFER CIFA BETON, TRACTORIST
NIVEL GLOBAL DE RISC: 3,16
FACTORII DE RISC PROPRII FACTORII DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI MIJLOACELOR DE PRODUCTIE 34,48 % 41,38 % FACTORII DE RISC PROPRII FACTORII DE RISC PROPRII SARCINII DE MUNCA MEDIULUI DE MUNCA 10,35 % 13,79 % |