Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





formularului pentru consemnarea lecției identificate, observașiei, datei colectate

 

Anexa nr.1 la Metodologie

 

Dinamica procesului lecţiilor învăţate

 

 

Pregătirea pentru observarea şi colectarea datelor şi informaţiilor

 

Observarea şi colectarea datelor şi informaţiilor

 

 

Analiza datelor şi informaţiilor

Lecţie identificată

 

 

 

Avizare

 

 

Implementare şi monitorizare

 

 

 

Validare

Lecţie învăţată

 

 

Valorificare şi diseminare

 

 

Etape

Cerinţe:

 

 

 

Planificarea activităţilor; Precizarea obiectivelor ce urmează a fi analizate şi evaluate

Observare activă/directă Observare pasivă/indirectă; Colectarea datelor şi informaţiilor

Stabilirea obiectivelor; Pregătirea analizei; Efectuarea analizei; Analizarea datelor post activitate/misiune; Redactarea notei de informare.

Aplicabilitatea cerinţelor; Valoarea lecţiei; Obiectivitatea; Claritatea lecţiei;

Activitatea, numărul de participanţi, locul de desfăşurare, generalităţi; Observaţii referitoare la evenimentul produs; Indicatori de

interoperabilitate; Indicatori privind condiţiile de desfăşurare a activităţii;

Lecţia care trebuie învăţată;

Recomandări şi propuneri.

Ceea ce trebuie făcut pentru obţinerea unui rezultat pozitiv sau pentru evitarea repetării unei greşeli.

Confirmarea faptului că implementarea măsurilor şi recomandărilor iniţiale a dus la îmbunătăţirea performanţelor; Raportul de validare.

Integrarea rezultatelor obţinute în documente de lucru, manuale, regulamente; Facilitarea schimbului de informaţii, în scopul îmbunătăţirii performanţelor misiunilor.

 

 

Anexa nr. 2 la Metodologie

 

 

AVIZAT

ŞEFUL UNITĂŢII/ACTIVITĂŢII/MISIUNII

Gradul militar/profesional Numele şi prenumele

 

 
   
   
   
     
     
     

NECLASIFICAT

 

NOTĂ:

La completarea acestui formular se vor avea în atenţie următoarele precizări:

  • la rubrica Evenimentul se înscrie denumirea exerciţiului/misiunii sau principalei activităţi din plan, în cadrul căreia s-a făcut constatarea;

  • să se formuleze un „Titlu” care să dea o indicaţie rezonabilă asupra conţinutului observaţiei/ lecţiei identificate. Acesta trebuie să fie scurt, dar specific. Un titlu scurt şi expresiv facilitează utilizarea lecţiei prezentate prin intermediul bazei de date;

  • la rubrica „Constatare” se declară scurt, factual, ceea ce s-a întâmplat şi cu ce se diferenţiază aceasta faţă de ce era planificat sau faţă de ce se aştepta să se întâmple. Această declaraţie poate fi una pozitivă (ex: ceva ce s-a observat că a mers mai bine decât se aştepta, sau decât merge de obicei), sau una negativă (ex: s-a întâmplat ceva ce NU trebuia să se întâmple, sau ceva ce trebuia se întâmple NU s-a întâmplat). Detaliile se vor prezenta în rubrica următoare.

  • la rubrica „Detaliere” se explică cum şi de ce problema constatată diferă de aşteptări. Aici sunt prezentate motivele succesului sau eşecului şi sunt analizate circumstanţele. Detalierea amplifică declaraţia de la rubrica „Constatare” şi răspunde la toate întrebările „Cine, Ce, Unde, Când, De ce şi Cum” cu privire la problema observată. Trebuie să exploreze toţi factorii aparent contributori, printr-o analiză amănunţită a problemei constatate. Dacă o problemă nu a putut fi rezolvată, aici se explică de ce. ATENŢIE! Nu se repetă în această rubrică ceea ce s-a prezentat la rubrica „Constatare”.

  • rubrica „Concluzie” este un sumar, o declaraţie rezumat a lecţiei care a fost învăţată din acea experienţă, pe baza unei investigaţii amănunţite a cauzelor de bază (de la rădăcină) a problemei constatate. Aceasta trebuie rezulte într-o manieră logică din informaţiile prezentate la rubricile „Constatare” şi „Detaliere”. ATENŢIE! Concluzia nu trebuie conţină recomandări.

  • rubrica Recomandare de implementare trebuie sublinieze acţiunea sugerată. Recomandarea trebuie să identifice exact ce trebuie să fie schimbat şi cum ar trebui făcută aceasta. Recomandarea capătă caracterul unui ordin atunci când este necesară o acţiune imediată, în mod special pentru evitarea unor noi eşecuri/pierderi, sau a fost aprobată printr-un plan de acţiune.

  • Structura principal responsabilă” este unitatea interesată sau structura subordonată acesteia la nivelul căreia au fost constatate deficienţe şi pentru care se propun măsuri pentru remedierea neajunsurilor şi îmbunătăţirea performanţelor.

  • Termen de îndeplinire”: propunerea formulată de structura principal responsabilă, pentru remedierea deficienţelor constatate.

  • rubrica Comentariu” cuprinde orice alte informaţii adiţionale cu privire la conţinutul constatării sau lecţiei identificate, la aprecierea celui care completează formularul.

  • Mod de relevanţă: şeful structurii stabileşte importanţa şi modul de transmitere a datelor şi informaţiilor din formularul de colectare şi bifează una din cele 3 opţiuni:

    1. relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat;

    2. relevante pentru mai multe unităţi interesate – caracter integrat şi nominalizarea acestora (ex. IGPR, IGJR, IGSU etc.);

    3. nerelevante.

Anexa nr. 3 la Metodologie

 

 

 

Algoritmul cerinţelor de analiză

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 din 1

Anexa nr.4 la Metodologie

 

 

APROB

Şeful unităţii Gradul militar/profesional Numele şi prenumele

 

 

 

RAPORT

de validare a lecţiilor identificate (structura cadru)

 

  1. Baza legală în temeiul căreia s-a organizat activitatea

  2. Sinteza activităţilor desfăşurate:

    • perioada/data şi locul de desfăşurare,

    • obiectivele stabilite/activităţi,

    • măsuri şi sarcinile îndeplinite;

    • unitatea/unităţile participante;

  3. Deficienţe/observaţii constatate

  4. Resursele alocate şi eficienţa utilizării acestora

  5. Lecţia/lecţiile identificate

  6. Propuneri de perfecţionare a activităţii

  7. Anexe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Întocmit, Personal de specialitate

 

Gradul militar/profesional Numele şi prenumele

Anexa nr. 5 la Metodologie

 

LISTA

cu domeniile şi subdomeniile specifice pentru configurarea bazei documentare cu lecţii identificate / învăţate

 

 



Nr.

crt.

Unitatea

interesată

Domeniu1

Codificare

domeniu

Subdomenii2

Codificare

domeniu

1

IGPR

 

 

  • planificarea

 

2

IGJR

 

 

  • conducerea

 

3

IGPF

Se completează conform atribuţiilor funcţionale

 

  • execuţia

 

4

IGSU

specifice fiecărei unităţi interesată, prevăzute în actele

 

  • logistica

 

5

IGAv

normative de organizare şi funcţionare

 

  • formarea

 

6

IGI

 

 

  • profesională

 

7

ANRSPS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Se poate completa în funcţie de specificul unităţii interesată

2 Pentru fiecare domeniu se pot completa subdomeniile în funcţie de specificul unităţii interesată

1 din 1