Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
formularului pentru consemnarea lecției identificate, observașiei, datei colectate
Dinamica procesului lecţiilor învăţate
-
Pregătirea pentru observarea şi colectarea datelor şi informaţiilor
Observarea şi colectarea datelor şi informaţiilor
Analiza datelor şi informaţiilor
Lecţie identificată
Avizare
Implementare şi monitorizare
Validare
Lecţie învăţată
Valorificare şi diseminare
Etape
Cerinţe:
Planificarea activităţilor; Precizarea obiectivelor ce urmează a fi analizate şi evaluate
Observare activă/directă Observare pasivă/indirectă; Colectarea datelor şi informaţiilor
Stabilirea obiectivelor; Pregătirea analizei; Efectuarea analizei; Analizarea datelor post activitate/misiune; Redactarea notei de informare.
Aplicabilitatea cerinţelor; Valoarea lecţiei; Obiectivitatea; Claritatea lecţiei;
Activitatea, numărul de participanţi, locul de desfăşurare, generalităţi; Observaţii referitoare la evenimentul produs; Indicatori de
interoperabilitate; Indicatori privind condiţiile de desfăşurare a activităţii;
Lecţia care trebuie învăţată;
Recomandări şi propuneri.
Ceea ce trebuie făcut pentru obţinerea unui rezultat pozitiv sau pentru evitarea repetării unei greşeli.
Confirmarea faptului că implementarea măsurilor şi recomandărilor iniţiale a dus la îmbunătăţirea performanţelor; Raportul de validare.
Integrarea rezultatelor obţinute în documente de lucru, manuale, regulamente; Facilitarea schimbului de informaţii, în scopul îmbunătăţirii performanţelor misiunilor.
AVIZAT
ŞEFUL UNITĂŢII/ACTIVITĂŢII/MISIUNII
Gradul militar/profesional Numele şi prenumele
NECLASIFICAT
NOTĂ:
La completarea acestui formular se vor avea în atenţie următoarele precizări:
-
la rubrica „Evenimentul” se înscrie denumirea exerciţiului/misiunii sau principalei activităţi din plan, în cadrul căreia s-a făcut constatarea;
-
să se formuleze un „Titlu” care să dea o indicaţie rezonabilă asupra conţinutului observaţiei/ lecţiei identificate. Acesta trebuie să fie scurt, dar specific. Un titlu scurt şi expresiv facilitează utilizarea lecţiei prezentate prin intermediul bazei de date;
-
la rubrica „Constatare” se declară scurt, factual, ceea ce s-a întâmplat şi cu ce se diferenţiază aceasta faţă de ce era planificat sau faţă de ce se aştepta să se întâmple. Această declaraţie poate fi una pozitivă (ex: ceva ce s-a observat că a mers mai bine decât se aştepta, sau decât merge de obicei), sau una negativă (ex: s-a întâmplat ceva ce NU trebuia să se întâmple, sau ceva ce trebuia să se întâmple NU s-a întâmplat). Detaliile se vor prezenta în rubrica următoare.
-
la rubrica „Detaliere” se explică cum şi de ce problema constatată diferă de aşteptări. Aici sunt prezentate motivele succesului sau eşecului şi sunt analizate circumstanţele. Detalierea amplifică declaraţia de la rubrica „Constatare” şi răspunde la toate întrebările „Cine, Ce, Unde, Când, De ce şi Cum” cu privire la problema observată. Trebuie să exploreze toţi factorii aparent contributori, printr-o analiză amănunţită a problemei constatate. Dacă o problemă nu a putut fi rezolvată, aici se explică de ce. ATENŢIE! Nu se repetă în această rubrică ceea ce s-a prezentat la rubrica „Constatare”.
-
rubrica „Concluzie” este un sumar, o declaraţie rezumat a lecţiei care a fost învăţată din acea experienţă, pe baza unei investigaţii amănunţite a cauzelor de bază (de la rădăcină) a problemei constatate. Aceasta trebuie să rezulte într-o manieră logică din informaţiile prezentate la rubricile „Constatare” şi „Detaliere”. ATENŢIE! Concluzia nu trebuie să conţină recomandări.
-
rubrica „Recomandare de implementare” trebuie să sublinieze acţiunea sugerată. Recomandarea trebuie să identifice exact ce trebuie să fie schimbat şi cum ar trebui făcută aceasta. Recomandarea capătă caracterul unui ordin atunci când este necesară o acţiune imediată, în mod special pentru evitarea unor noi eşecuri/pierderi, sau a fost aprobată printr-un plan de acţiune.
-
„Structura principal responsabilă” este unitatea interesată sau structura subordonată acesteia la nivelul căreia au fost constatate deficienţe şi pentru care se propun măsuri pentru remedierea neajunsurilor şi îmbunătăţirea performanţelor.
-
„Termen de îndeplinire”: propunerea formulată de structura principal responsabilă, pentru remedierea deficienţelor constatate.
-
rubrica „Comentariu” cuprinde orice alte informaţii adiţionale cu privire la conţinutul constatării sau lecţiei identificate, la aprecierea celui care completează formularul.
-
Mod de relevanţă: şeful structurii stabileşte importanţa şi modul de transmitere a datelor şi informaţiilor din formularul de colectare şi bifează una din cele 3 opţiuni:
-
relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat;
-
relevante pentru mai multe unităţi interesate – caracter integrat şi nominalizarea acestora (ex. IGPR, IGJR, IGSU etc.);
-
nerelevante.
Algoritmul cerinţelor de analiză
1 din 1
APROB
Şeful unităţii Gradul militar/profesional Numele şi prenumele
RAPORT
de validare a lecţiilor identificate (structura cadru)
-
Baza legală în temeiul căreia s-a organizat activitatea
-
Sinteza activităţilor desfăşurate:
-
perioada/data şi locul de desfăşurare,
-
obiectivele stabilite/activităţi,
-
măsuri şi sarcinile îndeplinite;
-
unitatea/unităţile participante;
-
-
Deficienţe/observaţii constatate
-
Resursele alocate şi eficienţa utilizării acestora
-
Lecţia/lecţiile identificate
-
Propuneri de perfecţionare a activităţii
-
Anexe
Întocmit, Personal de specialitate
Gradul militar/profesional Numele şi prenumele
LISTA
cu domeniile şi subdomeniile specifice pentru configurarea bazei documentare cu lecţii identificate / învăţate
Nr. crt. |
Unitatea interesată |
Domeniu1 |
Codificare domeniu |
Subdomenii2 |
Codificare domeniu |
1 |
IGPR |
|
|
|
|
2 |
IGJR |
|
|
|
|
3 |
IGPF |
Se completează conform atribuţiilor funcţionale |
|
|
|
4 |
IGSU |
specifice fiecărei unităţi interesată, prevăzute în actele |
|
|
|
5 |
IGAv |
normative de organizare şi funcţionare |
|
|
|
6 |
IGI |
|
|
|
|
7 |
ANRSPS |
|
|
|
|
1 Se poate completa în funcţie de specificul unităţii interesată
2 Pentru fiecare domeniu se pot completa subdomeniile în funcţie de specificul unităţii interesată
1 din 1