Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
IPSSM TOCĂTOR CRENGI
IP SSM TOCĂTOR CRENGI
1. Echipament de Protectie necear
∙ Casca de protectie
∙ Protectie pentru ochi: vizor sau cu ochelari de protectie
∙ Protectie pentru auz (casti cu izolare fonica) in conformitate cu EN352 ∙ Manusi
∙ Bocanci cu bombeu metalic si talpa antiderapanta
∙ Haine stranse pe corp, fara parti care atarna liber si pot fi prinse de partile in miscare ale tocatorului
2. Inainte de inceperea lucrului
∙ Inainte de a porni tocatorul se va verifica daca a fost convertit din pozitia de transport in cea de munca
∙ Se verifica daca protectiile partilor periculoase (curele, scripeti, cardane, etc) sunt la locul lor si functionabile.
∙ Bara de protectie pentru controlul alimentarii (inclusiv mecanismul de oprire automata) functioneaza corect
∙ Se verifica sa nu fie nimic pe palnia de alimentare
∙ Se verifica semnele de avertizare sa fie la locul lor
3. Alegerea zonei de lucru
∙ Se alege o suprafata tare si se stabilizeaza tocatorul
∙ Se asigura ventilatie suficienta in jurul tocatorului, avandu-se grija ca gazele de la esapamentul motorului sa fie evacuate intr-o zona deschisa
∙ Daca tocatorul e detasat de masina se va aplica frana de mana si se vor pune pene la roata
∙ Se plaseaza semne de avertizare in toate caile de acces. Daca santierul de lucru este intr-o zona circulata, se delimiteaza cu banda de semnalizare sau bariere
∙ Cand lucrarile se desfasoara in vecinatatea drumurilor publice acestea se vor semnaliza conform Codului Rutier
∙ Jgheabul de evacure a tocaturii se va pozitiona astfel incat materialul evacuat sa nu afecteze colegii de munca, drumurile publice sau pietonii
∙ Tocatorul se va pozitiona astfel incat operatorii nu sunt obligati sa stea in drum sau in alte zone periculoase pentru a alimenta masina cu crengi
4. Exploatarea tocatorului
∙ Operatorii trebuie sa nu aiba parti din imbracaminte care atarna sau care pot fi agatate de materialul lemnos alimentat in tocator
∙ Se verifica materialul de tocat sa fie fara pietre, sarme, etc
∙ Operatorul trebuie sa alimenteze tocatorul cu crengi din lateralul palniei de alimentare pentru a nu fi lovit de bucatile de lemn ce pot sari din masina
∙ Se ia mana de pa bucata de lamn imediat ce aceasta a fost angrenata de mecanismul de alimentare al tocatorului
∙ Impingerea crengilor in tocator se va face folosind o bucata de lemn de approx 1.5m lungime ca in figura:
∙ Niciodata nu se introduce nici o parte a corpului(maini, picioare, etc) in palnia de alimentare in timpul functionarii masinii
∙ Zona din fata palniei e alimentare trebbuie mentinuta curata, fara obiecte ce prezinta pericol de impiedicare
∙ Se scoate cheia din contact cand masina e nesupravegheata sau cand se executa reparatii
5. Alimentarea cu carburant
∙ Se opreste motorul si, daca e necesar se lasa sa se raceasca ∙ Se mentine o distanta considerabila de toate sursele de foc in timpul alimentarii
∙ Carburantul de alimentare va fi pastrat in locuri ferite de soare, surse de foc sau tocator
∙ Se evita contactul combustibilului cu pielea. Daca intra in ochi se spala cu apa distilata si se consulta un doctor imediat
∙ Capacele containerelor cu combustibil trebuie sa nu permita scapari de vapori
6. Intretinerea tocatorului
∙ Motorul trebuie sa fie oprit, cheia scoasa din contact si toate partile in miscare ale tocatorului trebuie sa fie stationare inainte de a se pune orice parte a corpului in palnia de alimentare si inainte de dezafectarea oricaror protectii ale partilor periculoase in miscare (cutite, curele, cardane, etc)
∙ Cutitele si celelalte parti in miscare trebuie verificate zilnic
∙ Manusi trebuie purtate la reparatiile asupra cutitelor
∙ Cutitele trebuie schimbate sau ascutite daca sunt tocite sau ciobite. Cutitele se pot ascuti pana la o dimensiune minima specificata de producator
∙ Cand se monteaza cutite noi trebuie avut grija sa fie suficienta distanta intre cutit si volanta
7. Deplasarea tocatorului
∙ Motorul treuie sa fie oprit si cheia scoasa din contact
∙ Componentele in miscare trebuie sa fie stationare
∙ Palnia de alimentare si jgheabul de evacuare trebuie sa fie in pozitia de transport
∙ Se verifica cuplajul remorcii la mijlocul de transport si se verifica roata de sustinere sa fie in pozitie ridicata
∙ Priza de curent trebuie sa fie conectata la mijlocul auto de transport
∙ Cablul sau lantul de siguranta trebuie sa fie conectat la mijlocul auto de transport
În conformitaie cu prevederile H G 1146/2006, termenii si expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
a) echipament de munca - orice maşina, aparat, unealtă sau instalaţie folosita la locul de muncă,
b) utilizarea echipamentului de munca - orice activitate referitoare la echipamentul de munca, cum ar fi pornirea sau oprirea echipamentului, folosirea, transportul, repararea, modificarea, intretinerea, Inclusiv curăţarea lui;
c) zona periculoasa - orice zona din interiorul si/sau din jurul echipamentului de munca In care prezenta unui lucrator expus il supune pe acesta unui risc pentru sănătatea si securitatea sa;
d) lucrator expus - orice lucrator aflat integral sau parţial intr-o zona periculoasa;
e) operator – lucratorul/lucratorii Insarcinat/insarcinatl cu utilizarea echipamentului de munca.
Angajatorul este obligat sa ia masurile necesare pentru ca echipamentul de munca pus la dispoziţia lucratorilor din unitate sa corespunda lucrului prestat ori sa fie adaptat acestui scop si sa poată fi utilizat de către lucratori, fara a pune în pericol securtatea sau sănătatea lor
La alegerea echipamenteior de munca pentru asigurarea securităţii si sanatatii lucratorilor, angajatorul este obligat sa acorde o atenţie deosebita tuturor condiţiilor de munca, caracteristicilor specifice acestora, precum si riscurilor existente, in special la locurile de munca din cadru; unității, si/sau riscurilor care sunt susceptibile sa apară la utilizarea echipamentelor de munca.
In stuata în care nu este posibil sa se asigure ca echipamentele de munca sunt utilizate fara niciun risc pentru sănătatea si securitatea lucratorilor, angaiatorul este obligat sa ia masuri corespunzătoare pentru reducerea riscurilor. Angajatorul este obligat sa ia masurile necesare pentru ca echipamentele de munca a căror securitate depinde de conditi.le de instalare sa fie supuse unei verificări iniţiale, dupa instalare si inalnte de prima punere in funcţiune si unei verificări dupa fiecare montare intr-un loc de munca nou sau pe un nou amplasament, efectuate de persoane competente, in conformitate cu legislaţia si/sau cu practicile naţionale, In scopu asigurării unei instalări corecte si a bunei funcţionari a acestor echipamente de munca.
Pentru a garanta ca cerinţele de securitate si de sănătate sunt respectate si orice deteriorări sunt depistate si remediate la timp, angajatorul este obligat sa ia masurile necesare pentru ca echipamentele de munca, care sunt supuse unor influente ce pot genera deteriorări susceptibile de a fi la originea unor situaţii periculoase, sa faca obiectul:
a) unor verificări periodice si, daca este cazul, unor încercări periodice efectuate de persoane competente, in conformitate cu legislaţia si/sau cu practicile naţionale:
b) unor verificări speciale, efectuate de persoane competente, in conformitate cu legislaţia si/sau cu practicile naţionale, de fiecare data când s-au produs evenimente excepţionale susceptibile sa aiba consecinţe dăunătoare asupra securităţii echipamentului de munca, cum ar fi modificări ale procesului de munca, accidente, fenomene naturale, perioade prelungite de neutilizare.
Rezultatele verificărilor trebuie sa fie Înregistrate si puse la dispoziţie Inspecţiei Muncii la solicitarea acesteia. Ele trebuie păstrate pe o perioada de timp corespunzătoare, de exemplu, in funcţie de recomandările sau specificaţiile producătorului.
Daca echipamentele de munca respective sunt utilizate in exteriorul unitatii, acestea trebuie sa fie însoţite de o dovada referitoare la realizările ultimei verificări. Daca utilizarea unui echipament de munca este susceptibila sa prezinte un risc specific pentru securitatea si sănătatea lucratorilor, angajatorul este obligat sa ia masurile necesare pentru a se asigura ca:
utilizarea echipamentului de munca este accesibila numai lucratorilor insarcinati cu aceasta atribuţie;
pentru efectuarea reparaţiilor, modificărilor si întreţinerii trebuie desemnaţi lucratori cu atribuţii in acest sens.
Postul de lucru si poziţia lucratorilor in utilizarea echipamentului de munca, precum si principiile ergonomice trebuie sa fie luate, in mod deosebit, in considerare de către angajator la aplicarea cerinţelor minime de securitate si sănătate, Angajatorul este obligat sa la masurile necesare pentru ca lucratorii sa dispună de informaţii adecvate si, daca este cazul, de fise de lucru referitoare la echipamentele de munca utilizate la locul de munca.
Informaţiile si fisele de lucru trebuie sa cuprindă un număr minim de date referitoare la securitate si sănătate privind:
a) condiţiile de folosire a echipamentelor de munca;
b) situaţiile anormale previzibile;
c) concluziile care pot fi trase, acolo unde este cazul, din experienţa acumulata In urma utilizării echipamentelor de munca,
Lucratorii trebuie sa fie atenţionaţi in legătura cu riscurile la care sunt expuşi, echipamentele de munca din imediata vecinătate a locului lor de munca, precum si asupra modificărilor prevăzute a fi efectuate, in măsura in care aceste modificări afectează echipamentele de munca situate in imediata vecinătate a locului lor de munca, chiar daca aceşti lucratori nu utilizează direct aceste echipamente.
Informaţiile si fisele tehnice trebuie sa fie pe intelesul lucratorilor vizaţi.