Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Evaluare riscuri ssm coafor
POST DE MUNCĂ NR 3 : COAFOR-FRIZER
3.1 PROCESUL DE MUNCĂ
Procesul de muncǎ are drept scop executarea de tunsori, ondulaţii, vopsiri, spălări şi alte tratamente ale părului.
3.2 ELEMENTE COMPONENTE ALE SISTEMULUI DE MUNCA EVALUAT
3.2.1 Mijloace de producţie
∙ scaun coafor;
∙ masa coafor;
∙ dulapuri
∙ foarfeca tuns ;
∙ foarfecă filat;
∙ brici;
∙ pieptăn tapat;
∙ pieptăn furculiţă;
∙ pieptăn tuns;
∙ perie ondulat;
∙ perie simplă rotativă;
∙ placa ceramică întins părul;
∙ uscator păr;
∙ casca coafor;
∙ spălător;
∙ climazon;
∙ pensula şi bol pentru vopsit;
∙ pulverizator;
∙ materiale şi substanţe specifice pentru coafură;
∙ sterilizator;
3.2.2 Mediul de muncă
∙ activitatea se desfăşoară în spaţiu închis, în cadrul salonului de infrumusetare; ∙ temperatura şi umiditatea aerului se încadrează în valori normale. Încălzirea spaţiilor de lucru se realizază cu ajutorul centalei termice proprii. Pentru perioada de vară, spaţiile au fost prevăzute cu instalaţii de aer condiţionat.
∙ iluminatul spaţiilor de lucru este mixt - iluminat natural, completat de iluminatul artificial. ∙ sunt prezenţi vapori de amoniac, rezultati în urma utilizării vopselelor şi soluţiilor pentru ondularea permanentă a părului.
3.2.3 Sarcina de munca cuprinde următoarele activitati:
∙ întâmpină în mod politicos clientul;
∙ solicită relaţii despre procedurile pe care clientul le doreşte;
∙ tunde, ondulează, vopseşte, spală, aranjează părul, în funcţie de solicitările clientului;
∙ aplica tratamente pentru intretinerea parului;
∙ curăţă ustensilele folosite;
∙ sterilizează ustensilele folosite;
∙ răspunde de calitatea lucrărilor pe care le execută în mod direct;
∙ Intocmeste si arhiveaza corespunzator documentele/inregistrarile care reprezinta
∙ Pastreaza si intretine cu grija bunurile organizatiei aflate in dotarea proprie sau in dotarea colectiva.
∙ Analizeaza permanent activitatea proprie si mentine dovezi ale activitatii in vederea intocmirii in timp util a raportarilor solicitate ierarhic.
∙ Face propuneri pentru imbunatatirea continua a activitatilor/proceselor organizatiei.
∙ Actioneaza pentru eliminarea cauzelor neconformitatilor in scopul prevenirii aparitiei/reaparitiei acestora (actiuni preventive/ actiuni corective).
∙ Prin actiunile pe care le desfasoara incearca sa asigure o buna imagine a societatii.
∙ Ia masuri pentru respectarea ordinii, a disciplinei si a curateniei la locul de munca.
∙ Cunoaste si aplica prevederile regulamentului de ordine interna si ale contractului colectiv de munca.
∙ Răspunde de confidentialitatea şi securitatea documentelor pe care le păstrează şi manipulează ;
∙ Cunoaste si aplica prevederile politicii si obiectivelor in domeniul calitatii.
∙ Cunoaste si aplica prevederile documentelor sistemului integrat de management al calitatii, de mediu, al sanatatii si securitatii in munca, aplicabile la locul de munca. ∙ Executa lucrari/activitati de calitate, in conformitate cu prevederile legislatiei, normativelor, proiectelor tehnice, procedurilor, instructiunilor sau a altor specificatii aprobate referitoare la activitatea specifica postului de lucru .
∙ Cunoaste si aplica (daca este aplicabil) prevederile planurilor si programelor calitatii.
∙ Pune la dispozitia inspectorilor (interni si externi) si auditorilor documentele solicitate in cadrul controalelor/auditurilor.
∙ Cunoaste si aplica prevederile politicii si obiectivelor in domeniul mediului, a programelor de management de mediu.
∙ Cunoaste si aplica la locul de munca prevederile interne privind recuperarea selectiva a deseurilor rezultate in urma activitatilor proprii.
∙ Actioneaza pentru economisirea resurselor (energetice si materiale) si evitarea risipei in cadrul organizatiei.
∙ Actioneaza pentru reducerea impactului negativ asupra mediului inconjurator al activitatilor proprii si al produselor utilizate in activitatile proprii.
∙ Actioneaza pentru protectia mediului inconjurator prin luarea in calcul a urmatorilor factori (intalniti permanent sau accidental la locul de munca) : protectia aerului, protectia solului si a subsolului, protectia calitatii apelor, poluarea sonora, protectia peisajului, protectia ecosistemelor, protectia fondului forestier, protectia impotriva radiatiilor, gestionarea substantelor toxice, inflamabile sau periculoase si a deseurilor.
∙ Cunoaste si aplica prevederile legislatiei si a instructiunilor proprii in domeniul protectiei muncii (sanatatii si securitatii in munca) si situatiilor de urgenta. ∙ Respecta prevederile planurilor privind situatiile de urgenta (evacuare, alarmare, comunicare, interventie-actiune) si participa la simulari privind aceste situatii de urgenta.
∙ Cunoaste si aplica prevederile politicii si obiectivelor in domeniul sanatatii si securitatii in munca, a programelor de prevenire si protectie.
∙ Participa la instruirile periodice pe linie de protectia muncii si situatii de urgenta.
∙ Utilizeaza corect maşinile, aparatura, uneltele, substanţele periculoase, echipamentele de transport şi alte mijloace de producţie.
∙ Utilizeaza corect si nu scoate din functiune/modifica/ inlatura dispozitivele de securitate proprii, în special ale maşinilor, aparaturii, uneltelor, instalaţiilor tehnice şi clădirilor.
∙ Comunica imediat lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care are motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie.
∙ Aduce la cunoştinţă conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană.
∙ Coopereaza cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor.
∙ Coopereaza, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate.
∙ Ofera relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari.
1.3. ECHIPAMENT INDIVIDUAL DE PROTECTIE:
∙ Halat
∙ Manusi unica folosinta
∙ Masca de protectie
UNITATEA: CIUNTU ANA GABRIELA I.I. DEPARTAMENT : EXECUTIE |
FISA DE EVALUARE A POSTULUI DE MUNCA |
NUMAR PERSOANE EXPUSE: 1 DURATA EXPUNERII: 8h/1schimb |
||||||
POSTUL DE MUNCA: COAFOR FRIZER |
ECHIPA DE EVALUARE: ________________________ |
|||||||
COMPONENT A SISTEMULUI DE MUNCA |
FACTORII DE RISC IDENTIFICATI |
FORMA CONCRETA DE MANIFESTARE A FACTORILOR DE RISC ( descriere, parametrii) |
A A
T L I A N I B I M C I Z I E X V S A E N M R O P C |
E E T D A
T A I S V A A L R C G |
E T A E T I D
L I A B S A A L B C O R P |
E D
C L S I E R V I N |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
MIJLOACE DE PRODUCŢIE |
FACTORI DE RISC FIZIC |
1. Cădere liberă de unelte, materiale în cazul poziţionării necorespunzătoare a acestora pe masa de lucru |
ITM 3-45 ZILE |
2 |
2 |
2 |
||
2. Plaga tăiată, înţepată la contactul cu suprafeţele înţepătoare, tăioase ale ustensilelor de birou in timpul exercitării sarcinii de muncă. |
ITM 3-45 ZILE |
2 |
4 |
2 |
||||
3. Pardoseli alunecoase datorita diverselor soluţii ajunse accidental sau a celor de spălare, gheata in exteriorul punctului de lucru, in timpul iernii. |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
||||
FACTORI DE RISC TERMIC |
4. Contact direct al epidermei cu suprafeţe fierbinţi, la utilizarea aparatelor de indreptat şi uscat părul |
ITM 3-45 ZILE |
2 |
4 |
2 |
|||
FACTORI DE RISC ELECTRIC |
5. Electrocutare prin atingere directă - conductori cu izolaţia degradată |
DECES |
7 |
1 |
3 |
|||
6. Electrocutare prin atingere indirectă - deteriorarea instalaţiilor de împământare sau legare la nulul de protecţie |
DECES |
7 |
2 |
4 |
FACTORI DE RISC CHIMIC |
7. Inhalarea vaporilor de amoniac şi alte substanţe volatile din compoziţia vopselelor şi soluţiilor pentru ondularea permanentă a părului |
inv.gr.II |
5 |
3 |
4 |
|
8. Stropire, împroşcare cu vopsele şi soluţii pentru ondularea permanentă a părului |
inv.gr.III |
4 |
3 |
4 |
||
FACTORI DE RISC BIOLOGIC |
9. Afecţiuni ale epidermei datorate contactului indelungat cu fie foarte scurte de păr |
ITM 3-45 ZILE |
2 |
4 |
2 |
|
10. Afecţiuni ale epidermei datorate diferiţilor paraziţi localizaţi pe firul de păr sau pe scalp |
ITM 3-45 ZILE |
2 |
3 |
2 |
||
MEDIUL DE MUNCĂ |
11. Temperatura aerului ridicată vara şi coborâtă iarna în timpul indeplinirii sarcinii de munca. |
ITM 3-45 zile |
2 |
2 |
2 |
|
12. Curenţi de aer favorizaţi de deschiderea uşilor şi geamurilor. |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
13. Contact cu diversi agenti patogeni (virusi, bacterii) la la contact cu clientii infectati. |
ITM 3-45 zile |
2 |
3 |
2 |
||
14. Risc de atac armat sau cu obiecte contondente în scop de furt |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
SARCINA DE MUNCĂ |
SUPRASOLICITA RE FIZICA |
15. Poziţie de lucru preponderent ortostatică |
ITM 45- 180 ZILE |
3 |
4 |
3 |
SUPRASOLICITA RE PSIHICA |
16. Stres datorat lucrului în relaţie directă cu clienţii |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
|
EXECUTANT |
ACTIUNI GRESITE |
17. Exploatarea necorespunzătoare a instalaţiilor şi aparatelor ; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
18. Accidentari la efectuarea unor operaţii neprevăzute in sarcina de munca. |
ITM 3-45 zile |
2 |
3 |
2 |
||
19. Executarea interventiilor la echipamentele de lucru aflate sub tensiune. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
20.Cădere la acelaşi nivel prin alunecare, dezechilibrare, împiedicare. |
ITM 3-45 zile |
2 |
2 |
2 |
||
21. Accidente de circulatie datorita nerespectarii |
DECES |
7 |
2 |
4 |
regulilor de circulatie, a prevederilor COD RUTIER, la deplasarea la / de la locul de munca. |
NIVELUL DE RISC GLOBAL AL POSTULUI DE MUNCA ESTE :
21
Σ ri Ri
i =1 10( 2 x2 ) + 7(3x 3 )+4(4x4) 167
Nr3 = ------------- = ………………………………… = ------ = 2,9298 N r3 = 2,9298 21 10x2 + 7x3 +4x4 57
Σ ri
i = 1
in care:
Nr - nivelul de risc global al postului de munca
ri – rangul factorului de risc „ i ”
Ri - nivelul de risc pentru factorul de risc „i ”
n – numărul factorilor de risc identificaţi la postul de munca
FIŞA DE MĂSURI PROPUSE
Nr. crt. |
FACTOR DE RISC |
NIVEL DE RISC |
MĂSURI PROPUSE NOMINALIZAREA MĂSURII |
RASPUNDERI |
TERMENE |
1. |
Cădere liberă de unelte, materiale în cazul poziţionării necorespunzătoare a acestora pe masa de lucru |
2 |
1.1. Instruirea periodica a lucratorilor cu evidentierea tuturor riscurilor; 1.2. Toate lucrarile se vor efectua cu multa atentie. 1.3.Zilnic, la inceperea programului, lucratorii vor verifica fixarea si asezarea corespunzatoare a echipamentelor de munca pe locul de dispunere. 1.4.Eviterea aglomerarii de obiecte si materiale pe birouri, aparatura etc. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
2. |
Plaga tăiată, înţepată la contactul cu suprafeţele înţepătoare, tăioase ale ustensilelor de birou in timpul exercitării sarcinii de muncă. |
2 |
2.1.Respectarea riguroasă a procedurilor de lucru şi a instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate; 2.2. Dotarea şi utilizarea EIP corespunzator riscurilor existente la locul de muncă (mănuşi de protecţie) şi verificarea utilizării acestora; 2.3. Efectuarea periodică a instructajului la locul de muncă, evidenţiind riscurile existente la locul de muncă şi măsurile necesare. Consemnarea în fişele de instructaj. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
3. |
Pardoseli alunecoase datorita diverselor soluţii ajunse accidental sau a celor de spălare, gheata in exteriorul punctului de lucru, in timpul iernii. |
2 |
3.1. Nivelarea pardoselii si presararea de nisip (iarna) 3.2 Curatarea pardoselii de apa, ulei, solutii de spalat |
Angajat, Administrator |
Permanent |
4. |
Contact direct al epidermei cu suprafeţe fierbinţi, la utilizarea aparatelor de indreptat şi uscat părul |
2 |
4.1.Instruirea lucratorilor cu privire la respectarea procedurilor de lucru si a instrucţiunilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate; 4.2. Efectuarea controlului medical la angajare şi periodic în conformitate cu condiţiile de lucru. 4.3. Utilizarea şi dotarea cu echipament de protectie corespunzator. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
5. |
Electrocutare prin atingere directă - conductori cu izolaţia degradată |
3 |
5.1. Verificarea zilnică a legăturilor aparatelor electrice, a stării cablurilor (izolaţii, etc.) şi legăturilor la nul şi împământare; 5.2. Utilizarea de echipamente de munca produse de firme autorizate fără modificări sau improvizaţii; 5.3.Respectarea graficului de revizii ale instalaţiilor electrice 5.4. Este interzisa intervenţia la instalaţiile electrice de către persoanele care nu au atribuţii in acest sens. In cazul apariţiei unor defecţiuni, indiferent de natura acestora, dar care pot constitui pericol iminent de producere a unui accident, este obligatorie oprirea activitatii si remedierea defectiunilor de catre personal specializat. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
6. |
Electrocutare prin atingere indirectă - deteriorarea instalaţiilor de împământare sau legare la nulul de protecţie |
4 |
6.1 verificarea şi repararea instalaţiilor de împămîntare sau legare la nul de protecţie (după caz), conform prevederilor legale; 6.2. instruirea de protecţia muncii va cuprinde şi prevederi referitoare la utilizarea echipamentelor tehnice electrice şi protecţia împotriva electrocutării. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
7. |
Inhalarea vaporilor de amoniac şi alte substanţe volatile din compoziţia vopselelor şi soluţiilor pentru ondularea permanentă a părului |
4 |
7.1 Se va asigura o ventilare permanentă şi eficientă a locului de muncă în timpul folosirii materialelor care degajă vapori de amoniac; 7.2 Se va încerca înlocuirea procedurilor şi substanţelor csre au efecte nocive asupra organismului cu proceduri şi substanţe care nu afectează negativ starea de sănătate. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
8. |
Stropire, împroşcare cu vopsele şi soluţii pentru ondularea permanentă a părului |
4 |
8.1. Dotarea lucrătorilor cu ochelari uşori, în vederea protejării ochilor împotriva stropirii cu vopsele şi soluţii pentru ondularea permanentă a părului. 8.2. instruirea profesională a lucrǎtorilor va cuprinde şi prezentarea unor tehnici şi metode de lucru prin care să se evite stropirea cu materialele utilizate în procesul de muncă ; |
Angajat, Administrator |
Permanent |
9. |
Afecţiuni ale epidermei datorate contactului indelungat cu fie foarte scurte de păr |
2 |
9.1. Efectuarea controlului medical la angajare si periodic; 9.2. Necesitatea programării timpilor de repaos in cazul suprasolicitărilor; 9.3. Utilizarea şi dotarea cu echipament de protectie corespunzator. |
10. |
Afecţiuni ale epidermei datorate diferiţilor paraziţi localizaţi pe firul de păr sau pe scalp |
2 |
10.1. Respectarea riguroasă a procedurilor de lucru şi a instructiunilor propriilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate; 10.2. Dotarea cu EIP adecvat: mănuşi, halat. 10.3. Efectuarea controlului medical periodic si la angajare conform legislatiei. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
11. |
Temperatura aerului ridicată vara şi coborâtă iarna în timpul indeplinirii sarcinii de munca. |
2 |
11.1. Acordarea de apă carbogazoasă în timpul anotimpului cald, respectiv ceai cald în timpul anotimpululi rece conform Ord. 99/2000; 11.2. Efectuarea controlului medical la angajare şi periodic, conform condiţiilor de muncă. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
12. |
Curenţi de aer favorizaţi de deschiderea uşilor şi geamurilor. |
3 |
12.1 Dotarea cu usi si ferestre tip termopan; 12.2. Verificarea chederelor usilor si geamurilor si a etansitatii acestora; 12.3. Efectuarea controlului medical la angajare şi periodic în conformitate cu condiţiile de lucru |
Angajat, Administrator |
Permanent |
13. |
Contact cu diversi agenti patogeni (virusi, bacterii) la la contact cu clientii infectati. |
2 |
13.1. Efectuarea controlului medical la angajare si periodic; 13.2. Folosirea echipmentului individual de protectie (manusi, masca protectie) |
Angajat, Administrator |
Permanent |
14. |
Risc de atac armat sau cu obiecte contondente în scop de furt |
3 |
14.1. Instruire pentru un răspuns nonviolent şi rezolvarea conflictului, pentru recunoaşterea semnelor timpurii şi potenţialului unor acte de violenţă. 14.2.Apelarea la servicii de paza şi protectie în caz de agresiuni. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
15. |
Poziţie de lucru preponderent ortostatică |
3 |
15.1. Diversificarea activitatilor, acordarea de pauze. 15.2. Respectarea riguroasa a procedurilor de lucru şi de securitate şi sănătate în muncă la toate locurile de muncă; 15.3.Se va urmării aplicarea prevederilor legale referitoare la locurile de muncă şi se vor aloca fondurile necesare efectuării controlului medical periodic în funcţie de riscurile existente la locurile de muncă |
Angajat, Administrator |
Permanent |
16 |
Stres datorat lucrului în relaţie directă cu clienţii |
3 |
16.1. Verificarea stării de sănătate a personalului. 16.2. Efectuarea controlului medical şi a celui psihologic anual si periodic conform Normativului. 16.3. Asigurarea personalului corespunzător – echilibrat psihic şi cu reflexe bune. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
17 |
Exploatarea necorespunzătoare a instalaţiilor şi aparatelor ; |
3 |
17.1. Respectarea sarcinilor de muncă prevăzute în fişa postului. 17.2. Instruirea corespunzatoare a personalului. 17.3. Verificarea anuală sau ori de câte ori este nevoie a stării psihofiziologice a lucrătorului. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
18. |
Accidentari la efectuarea unor operaţii neprevăzute in sarcina de munca. |
2 |
18.1.Solicitarea personalului necalificat, in cazul necesitatii de lucrari de mutare mobilier, manipulari, etc. 18.2. Respectarea prevederilor sarcinii de munca, conform Fisei postului. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
19. |
Executarea interventiilor la echipamentele de lucru aflate sub tensiune. |
3 |
19.1Dotarea lucrătorilor cu echipamente de lucru corespunzător activităţii ce urmează a fi desfăşurată 19.2 Instruirea lucrătorilor privind consecinţele nerespectării restricţiilor de securitate – neutilizarea sau utilizarea incompletă a mijloacelor de protecţie etc |
Angajat, Administrator |
Permanent |
20. |
Cădere la acelaşi nivel prin alunecare, dezechilibrare, împiedicare. |
2 |
20.1. Caile de circulaţie se vor păstra curate si bine intretinute. 20.2. Amplasarea indicatoarelor de securitate în locurile care prezintă pericole, instruirea personalului privind respectarea acestora. 20.3. Fiecare loc de muncă va fi iluminat corespunzător atât ziua cât şi noaptea, păstrându-se ordinea şi curăţenia. |
Angajat, Administrator |
Permanent |
21 |
Accidente de circulatie datorita nerespectarii regulilor de circulatie, a prevederilor COD RUTIER, la deplasarea la / de la locul de munca. |
4 |
21.1. Respectarea cu strictete a regulilor de circulatie. 21.2. Instruirea periodica a lucratorilor cu privire la notiunea de „Accident de munca de traseu”. |
Angajat, Administrator |
Permanent |