Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





Departament protectia muncii

Departament protectia muncii 

Principalele activităţi şi responsabilităţi:  

In domeniul securitatii si sanatatii in munca: 

- organizarea activitatii de sanatatea si securitatea muncii (SSM), 

- identificarea pericolelor si riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca,  respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de  munca pe locuri de munca/ posturi de lucru 

- monitorizarea performantei de SSM, bazata pe politica si obiectivele de SSM ale agentului  economic 

- controlul riscurilor de SSM si imbunatatirea continua a performatei prin masuri corective si  eliminarea produsului neconform  

- consilierea in cadrul procesului de achizitionare a mijloacelor de lucru tehnice, de configurare a locurilor de munca, a procedurilor si a mediului de lucru, cat si in chestiuni legate de ergonomie  si de evaluare a conditiilor de lucru. 

- consilierea in cadrul procesului de instruire a angajatilor cu privire la riscurile de accidentare si  la pericolele pentru sanatate, cat si referitor la masurile de prevenire a acestora - organizarea, implementarea si documentarea inspectiilor la agent economic, in vederea  respectarii protectiei muncii si a sanatatii si a sigurantei in munca. 

- asigurarea semnalizarii de securitate si sanatate in munca 

- instruirea si testarea si informarea personalului referitor la probleme de securitate si sanatate in  munca 

- asigurarea personalului cu echipament individual de protectie / lucru 

- prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului,  - coordonarea activitatilor de interventie in cazuri de necesitate 

- investigarea cauzelor producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor - organizarea sedintelor Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca  

- elaborarea, actualizarea si monitorizarea Planului de prevenire si protectie - elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/ sau aplicarea reglementarilor de  securitate si sanatate in munca 

- autorizarea si testarea anuala pe linie de SSM a meseriilor si profesiilor prevazute de legislatia  specifica (electricieni, macaragi, legatori de sarcina, stivuitoristi, fochisti), pentru respectarea  cerintei legale. 

- elaborarea tematicilor pentru toate fazele de instruire (introductiv generala, la locul de munca,  periodic) 

- colaborarea cu serviciul de medicina muncii pentru - efectuarea controlului medical la angajare  si periodic 

- mentinerea evidentelor cu modificarile/ noutatile legislative 

- cercetarea accidentelor de munca, intocmirea dosarelor de accident de munca

- colaborarea cu autoritatile din domeniul SSM; 

-verificarea starii de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta,  precum si a sistemelor de siguranta 

- informarea angajatorului, in scris, asupra neconformitatiilor constatate in timpul controalelor  efectuate la locul de munca si propunerea de masuri corective si preventive. 

In domeniul situatiilor de urgenta : 

- coordonarea si implementarea legislatiei de securitate si sanatate in munca, apararii impotriva  incediilor / situatii de urgenta la nivelul agentului economic 

- elaborarea documentatiei specifice obligatorii, conform Legii 307/2006  

- organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor, conform Ordinului 163 din 28 februarie  2007  

- planificarea activitatii de prevenire si stingere a incendiilor in cadrul obiectivului ;  - actualizarea documentatiei specifice activitatii PSI  

- instruirea in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si instruirea in domeniul protectiei  civile conform Ordinului 712 din 23 iunie 2005 completat cu OMAI 786 din 2 septembrie 2005 - controlul modului de respectare a masurilor de prevenire si stingere a incendiilor 

- coordonarea activitatii de interventie in cazuri de necesitate 

- monitorizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor 

- instruirea salariatilor in domeniul apararii impotriva incendiilor; 

- avizarea documentatiilor privind apararea impotriva incendiilor; 

- investigarea contextului producerii incendiilor 

- intretinerea mijloacelor tehnice de stingere si interventie din dotarea agentului economic 

- depunerea documentatiei in vederea obtinerii autorizarii de securitate la incendiu insoţita de  documentele vizate spre neschimbare care au stat la baza emiterii  

- elaborarea si aplicarea conceptiei de aparare impotriva incendiilor  

- instruire si control privind aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor 

- intocmirea si afişarea instrucţiunilor de aparare impotriva incendiilor si planurilor de evacuare  la agentul economic 

In domeniul protectia mediului 

- Implementarea politicii de Protectia Mediului (EHS) la nivelul companiei precum si pregatirea  si sustinerea auditurilor de mediu in vederea certificarilor si recertificarilor conform normelor  ISO; 

- evaluarea impactul de mediu produs de magazin 

-masuri de reducere impact negativ cu respectarea normelor legale 

-intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor de mediu 

-transmiterea raportarilor periodice catre Agentia de Mediu a situatiei deseurilor

 - pregatirea si coordonarea auditurilor de mediu si implementarea reglementarilor ce tine de  auditul de mediu, conform directivelor interne si externe.  

-informarea conduceri privind rezultatele auditurilor coordonate

-intocmirea de planuri pentru reducerea poluarii  

Pe linie tehnica 

- intocmirea planului de mentenanta instalatii de protectie si securitate, productie interna, utilaje  de transport (motostivuitoare, electrostivuitoare) si monitorizarea derularii acestuia ( RT, RC,  RK, DA) 

- verificarea functionari la parametri a instalatiilor ( iluminat, ventilatie, frigo, sprinklere,  evacuare ape uzate, rampi, utilaje) periodic 

- intocmirea de bilanturi tehnice si monitorizarea cheltuielilor de intretinere magazin -efectuarea controalelor zilnice, săptămanale şi lunare ale sistemelor tehnice si informare prin  rapoarte tehnice 

-supravegherea reparaţiilor prin firmele de service 

- probe de functionare dupa fiecare revizie la instalatii 

- verificare devize de reparatii ( manopera si materiale) 

- intocmire procese verbale de receptie 

- arhivarea documentaţiilor tehnice corespunzătoare şi a jurnalelor operaţionale - evidenta stocului de piese de schimb 

- optimizarea costurilor operaţionale şi a celor pentru intreţinere şi service -coordonare şi răspundere pentru desfasurarea activitatiilor de mentenanta ale echipei tehnice din subordine 

- evidenta probelor de functionare grup electrogen 

- interventie la alarmele tehnice (frigo, caderi de tensiune) 

In domeniul ISCIR 

- identificarea tuturor instalaţiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR ale magazinului - efectuarea demersurilor necesare in vederea autorizării funcţionării instalaţiilor/echipamentelor  pentru care autorizarea funcţionării se face de către ISCIR, potrivit prescripţiilor tehnice  aplicabile; 

- inregistrarea tuturor echipamentelor/instalaţiilor deţinătorului/utilizatorului, supuse autorizării  ISCIR, la inspecţia teritorială  

- admiterea funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, care se face de către operatorul RSVTI,  conform prevederilor prescripţiilor tehnice aplicabile; 

- efectuarea demersurilor necesare in vederea obţinerii avizului obligatoriu de instalare, pentru  echipamentele/instalaţiile pentru care prescripţiile tehnice solicită acest lucru; - verificarea existenţei documentelor insoţitoare ale instalaţiilor/echipamentelor din domeniul  ISCIR, conform actelor normative aplicabile; 

- intocmirea şi actualizarea evidenţei centralizate pentru toate instalaţiile/echipamentele din  domeniul ISCIR; 

- instruirea şi examinarea anuală a personalului de deservire, atat cel autorizat de către ISCIR, ca  şi cel instruit intern, in conformitate cu instrucţiunile de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor  ISCIR, puse la dispoziţie de către producători, şi cu instrucţiunile tehnologice ale liniei 

tehnologice in care este in incadrata instalaţia/echipamentul, puse la dispoziţie de către  proiectantul liniei tehnologice; 

-afişarea la loc vizibil a instrucţiunilor de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor ISCIR -oprirea din funcţiune a instalaţiilor/echipamentelor la expirarea scadenţei de funcţionare  acordate cu ocazia ultimei verificări tehnice oficiale; 

-informarea in scris a conducerii deţinătorului/utilizatorului despre planul de verificări tehnice  aferent anului următor, in vederea planificării condiţiilor de pregătire a  

instalaţiilor/echipamentelor; 

-urmărirea realizării in termen a dispoziţiilor date prin procese-verbale de verificare tehnică; - examinarea şi vizarea registrelor de evidenţă a funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, in  termenele şi cu respectarea modalităţilor stabilite in prescripţiile tehnice aplicabile; - pregătirea instalaţiilor/echipamentelor pentru verificări tehnice oficiale şi participarea la  efectuarea acestora; 

- verificarea ca instalaţiile/echipamentele din domeniul ISCIR să fie deservite de personal  autorizat, conform cerinţelor prevăzute in prescripţiile tehnice aplicabile; 

Pe linie de securitate 

- asigurarea derularii corecte a procedurilor in caz de urgenta al angajatilor proprii cat si al  firmelor de paza colaboratoare ( SSP GUARD, COBRA SECURITY, DRAGONSTAR,  ALISTAR, CERBER) 

- instruirea angajatilor cu privire la siguranta si securitatea in depozit 

- controlul permament al sigurantei si securitatii teritoriului depozitului si al cladirii propriu-zise - organizarea periodica de alarme pentru testarea modului de actiune in diferite situatii precum si  nivelul lor de pregatire 

- organizarea si dezvoltarea supravegherii video pentru asigurarea sigurantei magazinului,  angajatilor si marfurilor 

- verificarea activitatii firmei de paza si propunerea masurilor necesare pentru eficientizarea  rezultatelor firmei de paza si minimizarea pierderilor de inventar 

- respectarea principiilor interne precum si asigurarea controalelor necesare in cadrul domeniului  sau de responsabilitate 

- responsabil pentru managementul rampelor de gestionare marfa 

- respectarea si aplicarea prevederilor legate de masurile si proceduri impotriva tentativelor de  furt (plangeri penale politie) 

- raportare catre Managerul National de Securitate. 

- coordonarea activitatii de paza si aparare a obiectivului a dispeceratului de paza cu  particularitatile acestuia, consemnul general si consemnele particulare ale tuturor posturilor,  precum si variantele de actiune in caz de pericol 

- control asupra nivelului de pregatire profesionala a agentilor de securitate, de executarea  corecta si cu vigilenta a serviciului de catre acestia, de mentinerea ordinii si disciplinei, precum  si de pastrarea instalatiilor, inventarului si a mijloacelor tehnice de paza si alarmare 

- efectuarea periodica de pregatiri pe locul de munca pentru ridicarea calitatii sistemului de paza, 

securitate si protectie. 

- Inventariere saptamanala stoc de marfa 

- Verificarea activitatii firmelor de paza (interioara si exterioara) cu propuneri de masuri necesare pentru eficientizarea depistarilor cazurilor de furt si minimizarea pierderilor de inventar; - Controlul permament al sigurantei si securitatii teritoriului depozitului si al cladirii (sistem  datix de urmarire). 

- Verificarea zilnica a tuturor situatiilor de urgenta produse in obiectiv si tinerea unei evidente  stricte in care se explica in scris cauza evenimentului, data produceri, modul de solutionare si  daunele produse, rezolutia conduceri 

- Verificarea modului de aplicare a procedurii pentru daune (formulatre tipizate raport de  eveniment, nota constatare, note explicative)