Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Departament protectia muncii
Departament protectia muncii
Principalele activităţi şi responsabilităţi:
In domeniul securitatii si sanatatii in munca:
- organizarea activitatii de sanatatea si securitatea muncii (SSM),
- identificarea pericolelor si riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/ posturi de lucru
- monitorizarea performantei de SSM, bazata pe politica si obiectivele de SSM ale agentului economic
- controlul riscurilor de SSM si imbunatatirea continua a performatei prin masuri corective si eliminarea produsului neconform
- consilierea in cadrul procesului de achizitionare a mijloacelor de lucru tehnice, de configurare a locurilor de munca, a procedurilor si a mediului de lucru, cat si in chestiuni legate de ergonomie si de evaluare a conditiilor de lucru.
- consilierea in cadrul procesului de instruire a angajatilor cu privire la riscurile de accidentare si la pericolele pentru sanatate, cat si referitor la masurile de prevenire a acestora - organizarea, implementarea si documentarea inspectiilor la agent economic, in vederea respectarii protectiei muncii si a sanatatii si a sigurantei in munca.
- asigurarea semnalizarii de securitate si sanatate in munca
- instruirea si testarea si informarea personalului referitor la probleme de securitate si sanatate in munca
- asigurarea personalului cu echipament individual de protectie / lucru
- prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului, - coordonarea activitatilor de interventie in cazuri de necesitate
- investigarea cauzelor producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor - organizarea sedintelor Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca
- elaborarea, actualizarea si monitorizarea Planului de prevenire si protectie - elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/ sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca
- autorizarea si testarea anuala pe linie de SSM a meseriilor si profesiilor prevazute de legislatia specifica (electricieni, macaragi, legatori de sarcina, stivuitoristi, fochisti), pentru respectarea cerintei legale.
- elaborarea tematicilor pentru toate fazele de instruire (introductiv generala, la locul de munca, periodic)
- colaborarea cu serviciul de medicina muncii pentru - efectuarea controlului medical la angajare si periodic
- mentinerea evidentelor cu modificarile/ noutatile legislative
- cercetarea accidentelor de munca, intocmirea dosarelor de accident de munca
- colaborarea cu autoritatile din domeniul SSM;
-verificarea starii de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta
- informarea angajatorului, in scris, asupra neconformitatiilor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri corective si preventive.
In domeniul situatiilor de urgenta :
- coordonarea si implementarea legislatiei de securitate si sanatate in munca, apararii impotriva incediilor / situatii de urgenta la nivelul agentului economic
- elaborarea documentatiei specifice obligatorii, conform Legii 307/2006
- organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor, conform Ordinului 163 din 28 februarie 2007
- planificarea activitatii de prevenire si stingere a incendiilor in cadrul obiectivului ; - actualizarea documentatiei specifice activitatii PSI
- instruirea in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si instruirea in domeniul protectiei civile conform Ordinului 712 din 23 iunie 2005 completat cu OMAI 786 din 2 septembrie 2005 - controlul modului de respectare a masurilor de prevenire si stingere a incendiilor
- coordonarea activitatii de interventie in cazuri de necesitate
- monitorizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor
- instruirea salariatilor in domeniul apararii impotriva incendiilor;
- avizarea documentatiilor privind apararea impotriva incendiilor;
- investigarea contextului producerii incendiilor
- intretinerea mijloacelor tehnice de stingere si interventie din dotarea agentului economic
- depunerea documentatiei in vederea obtinerii autorizarii de securitate la incendiu insoţita de documentele vizate spre neschimbare care au stat la baza emiterii
- elaborarea si aplicarea conceptiei de aparare impotriva incendiilor
- instruire si control privind aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor
- intocmirea si afişarea instrucţiunilor de aparare impotriva incendiilor si planurilor de evacuare la agentul economic
In domeniul protectia mediului
- Implementarea politicii de Protectia Mediului (EHS) la nivelul companiei precum si pregatirea si sustinerea auditurilor de mediu in vederea certificarilor si recertificarilor conform normelor ISO;
- evaluarea impactul de mediu produs de magazin
-masuri de reducere impact negativ cu respectarea normelor legale
-intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor de mediu
-transmiterea raportarilor periodice catre Agentia de Mediu a situatiei deseurilor
- pregatirea si coordonarea auditurilor de mediu si implementarea reglementarilor ce tine de auditul de mediu, conform directivelor interne si externe.
-informarea conduceri privind rezultatele auditurilor coordonate
-intocmirea de planuri pentru reducerea poluarii
Pe linie tehnica
- intocmirea planului de mentenanta instalatii de protectie si securitate, productie interna, utilaje de transport (motostivuitoare, electrostivuitoare) si monitorizarea derularii acestuia ( RT, RC, RK, DA)
- verificarea functionari la parametri a instalatiilor ( iluminat, ventilatie, frigo, sprinklere, evacuare ape uzate, rampi, utilaje) periodic
- intocmirea de bilanturi tehnice si monitorizarea cheltuielilor de intretinere magazin -efectuarea controalelor zilnice, săptămanale şi lunare ale sistemelor tehnice si informare prin rapoarte tehnice
-supravegherea reparaţiilor prin firmele de service
- probe de functionare dupa fiecare revizie la instalatii
- verificare devize de reparatii ( manopera si materiale)
- intocmire procese verbale de receptie
- arhivarea documentaţiilor tehnice corespunzătoare şi a jurnalelor operaţionale - evidenta stocului de piese de schimb
- optimizarea costurilor operaţionale şi a celor pentru intreţinere şi service -coordonare şi răspundere pentru desfasurarea activitatiilor de mentenanta ale echipei tehnice din subordine
- evidenta probelor de functionare grup electrogen
- interventie la alarmele tehnice (frigo, caderi de tensiune)
In domeniul ISCIR
- identificarea tuturor instalaţiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR ale magazinului - efectuarea demersurilor necesare in vederea autorizării funcţionării instalaţiilor/echipamentelor pentru care autorizarea funcţionării se face de către ISCIR, potrivit prescripţiilor tehnice aplicabile;
- inregistrarea tuturor echipamentelor/instalaţiilor deţinătorului/utilizatorului, supuse autorizării ISCIR, la inspecţia teritorială
- admiterea funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, care se face de către operatorul RSVTI, conform prevederilor prescripţiilor tehnice aplicabile;
- efectuarea demersurilor necesare in vederea obţinerii avizului obligatoriu de instalare, pentru echipamentele/instalaţiile pentru care prescripţiile tehnice solicită acest lucru; - verificarea existenţei documentelor insoţitoare ale instalaţiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR, conform actelor normative aplicabile;
- intocmirea şi actualizarea evidenţei centralizate pentru toate instalaţiile/echipamentele din domeniul ISCIR;
- instruirea şi examinarea anuală a personalului de deservire, atat cel autorizat de către ISCIR, ca şi cel instruit intern, in conformitate cu instrucţiunile de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor ISCIR, puse la dispoziţie de către producători, şi cu instrucţiunile tehnologice ale liniei
tehnologice in care este in incadrata instalaţia/echipamentul, puse la dispoziţie de către proiectantul liniei tehnologice;
-afişarea la loc vizibil a instrucţiunilor de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor ISCIR -oprirea din funcţiune a instalaţiilor/echipamentelor la expirarea scadenţei de funcţionare acordate cu ocazia ultimei verificări tehnice oficiale;
-informarea in scris a conducerii deţinătorului/utilizatorului despre planul de verificări tehnice aferent anului următor, in vederea planificării condiţiilor de pregătire a
instalaţiilor/echipamentelor;
-urmărirea realizării in termen a dispoziţiilor date prin procese-verbale de verificare tehnică; - examinarea şi vizarea registrelor de evidenţă a funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, in termenele şi cu respectarea modalităţilor stabilite in prescripţiile tehnice aplicabile; - pregătirea instalaţiilor/echipamentelor pentru verificări tehnice oficiale şi participarea la efectuarea acestora;
- verificarea ca instalaţiile/echipamentele din domeniul ISCIR să fie deservite de personal autorizat, conform cerinţelor prevăzute in prescripţiile tehnice aplicabile;
Pe linie de securitate
- asigurarea derularii corecte a procedurilor in caz de urgenta al angajatilor proprii cat si al firmelor de paza colaboratoare ( SSP GUARD, COBRA SECURITY, DRAGONSTAR, ALISTAR, CERBER)
- instruirea angajatilor cu privire la siguranta si securitatea in depozit
- controlul permament al sigurantei si securitatii teritoriului depozitului si al cladirii propriu-zise - organizarea periodica de alarme pentru testarea modului de actiune in diferite situatii precum si nivelul lor de pregatire
- organizarea si dezvoltarea supravegherii video pentru asigurarea sigurantei magazinului, angajatilor si marfurilor
- verificarea activitatii firmei de paza si propunerea masurilor necesare pentru eficientizarea rezultatelor firmei de paza si minimizarea pierderilor de inventar
- respectarea principiilor interne precum si asigurarea controalelor necesare in cadrul domeniului sau de responsabilitate
- responsabil pentru managementul rampelor de gestionare marfa
- respectarea si aplicarea prevederilor legate de masurile si proceduri impotriva tentativelor de furt (plangeri penale politie)
- raportare catre Managerul National de Securitate.
- coordonarea activitatii de paza si aparare a obiectivului a dispeceratului de paza cu particularitatile acestuia, consemnul general si consemnele particulare ale tuturor posturilor, precum si variantele de actiune in caz de pericol
- control asupra nivelului de pregatire profesionala a agentilor de securitate, de executarea corecta si cu vigilenta a serviciului de catre acestia, de mentinerea ordinii si disciplinei, precum si de pastrarea instalatiilor, inventarului si a mijloacelor tehnice de paza si alarmare
- efectuarea periodica de pregatiri pe locul de munca pentru ridicarea calitatii sistemului de paza,
securitate si protectie.
- Inventariere saptamanala stoc de marfa
- Verificarea activitatii firmelor de paza (interioara si exterioara) cu propuneri de masuri necesare pentru eficientizarea depistarilor cazurilor de furt si minimizarea pierderilor de inventar; - Controlul permament al sigurantei si securitatii teritoriului depozitului si al cladirii (sistem datix de urmarire).
- Verificarea zilnica a tuturor situatiilor de urgenta produse in obiectiv si tinerea unei evidente stricte in care se explica in scris cauza evenimentului, data produceri, modul de solutionare si daunele produse, rezolutia conduceri
- Verificarea modului de aplicare a procedurii pentru daune (formulatre tipizate raport de eveniment, nota constatare, note explicative)