Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCII INCARCATOARE FRONTALE IFRON

  

INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE A MUNCII  

INCARCATOARE FRONTALE (IFRON) 

SCOPUL: 

RESPECTAREA REALIZARII CONDITIILOR DE MUNCA IN VEDEREA  PREVENIRII ACCIDENTELOR DE MUNCA SI A IMBOLNAVIRILOR  PROFESIONALE. 

DOCUMENTE DE REFERINTA: 

LEGEA 319/2006 – LEGEA SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA H.G. 1425/2006 – NORMA MATODOLOGICA DE A APLICARE A L319/2006 H.G. 1146/2006 - CERINTE MINIME S.S.M. – ECHIPAMENTE DE MUNCA 

INSTRUCTIUNEA: 

La exploatarea incarcatoarelor frontale, trebuie sa se respecte si prevaderile de la capitolul “Activitatea de transport cu mijloace auto” 

Conducerea IFRON-ului trebuie incredintata numai salariatilor calificati si autorizati pe baza de scolarizare si verificare a cunostintelor.reinstruirea conducatorului se va face ori de cate ori se va incredinta spre conducere un alt tip de incarcator frontal. 

A. INCARCAREA-DESCARCARTEA 

1. La operatia de incarcare cu IFRON-ul se vor respecta urmatoarele: - conducatorul va semnaliza pentru atentionare si va incepe manevra numai dupa retragerea tuturor persoanelor din raza de actiune a utilajului; 

- conducatorul nu va aseza sarcina in mijloacele de transport decat dupa ce s a asigurat ca lucratorii s-au retras din acesta; 

- deschiderea graifarului si bascularea sarcinii in mijlocul de transport este permisa numai dupa stationarea utilajului si incetarea balansarii sarcinii; - la incarcarea cu IFRON-ul in vagoane cu pereti inalti pentru formarea de stive (picioare) stabile, se va marca mijlocul acestora pe peretii vagonului; - preluarea sarcinilor din gramada sau stiva se va face numai de catre conducatorul IFRON-ului; este interzisa fixarea sau ajustarea cu mana sau alte unelte a sarcinilor de catre alte persoane; 

- la ridicarea sarcinii din stive se va verifica stabilitatea acesteia in graifar; - la descarcarea si incarcarea materialelor in si din stive, conducatorul trebuie sa se asigure ca nu exista persoane pe acestea sau in jurul lor. 

- La incarcarea lemnului rotund (busteni) in nave, trebuie respectate prevederile normelor specifice de securitate a muncii pentru transporturi forestiere. 

2. La operatia de descarcare a sarcinilor cu IFRON-ul, se vor respecta urmatoartele: 

- Sarcina ce se preia din autovehicule sau vagoane va fi bine fixate in echipamentul auxiliar adecvat lucrului, echilibrata pe cele doua brate ale furcii utilajului si corespunzatoare capacitatii sale;

- Descarcarea bustenilor prin impingere este admisa numai la vagoanele de cale ferata, in punctele de descarcare prevazute cu rampe inclinate sau dotate cu balanci; 

- In timpul descarcarii sarcinilor din autovehicule, conducatorul este obligat sa opreasca lucrul in caz de pericol. 

3. Pe timpul incarcarii sau descarcarii, este interzisa stationarea lucratorilor pe caroseria autovehiculelor, in fata sarcinilor sau in raza de actiune a incarcatoarelor frontale. 

4. Este interzisa deplasarea IFRON-ului inainte de ridicarea sarcinii si desprinderea completa a acesteia din stiva, din mijoacele de transport sau de pe sol. 

5. Se interzice depunerea sarcinilor in stive, in mijloacele de transport sau la sol, de la o inaltime mai mare de 0.5 m. 

6. La efectuarea manevrelor de incarcare-descarcare si transport a materialelor granulare, utilajul va fi actionat incet, atat la umplerea si golirea cupei cat si pe parcursul deplasarii. 

7. Se interzice conducatorului sa paraseasca utilajul avand sarcina ridicata de la sol. 

8. Parasirea incarcatorului frontal se va face numai dupa oprirea motorului, blocarea franei si inchiderea cabinei, furca utilajului fiind sprijinita pe sol. 

B. EFECTUAREA TRANSPORTURILOR 

1. Pe timpul transportului sarcinilor cu IFRON-ul se vor respecta urmatoarele: - deplasare se va face mentinand sarcina la o inaltime de maximum 0.5 m fata de sol; ridicarea sarcinii la inaltimi mai mari este permisa numai pentru trecerea prin locurile inguste, cu viteza redusa, pana la evitarea oricarui pericol de accidentare; 

- se interzice circulatia cu sarcina, pe terenuri cu panta mai mare de 10% si rampe de incarcare-descarcare in vagoane cu o panta mai mare de 2%; 

- la trecerea peste podete sau poduri, se va tine seama de capacitatea de rezistenta a acestora; 

- conducatorul trebuie sa urmareasca cu atentie traseul drumului; se interzice deplasarea pe terenuri cu obstacole sau gropi, a caror denivelare este mai mare de 10 cm, care pot provoca rasturnarea utilajului; 

- se interzice deplasarea sarcinilor ale caror dimensiuni nu se incadreaza in gabaritele cailor de circulatie sau a celor care pericliteaza achilibrul utilajului; 

- este interzisa oprirea pasajele de trecere de cale ferata sau in raza de actiune a altor utilaje; 

 2. Deplasarea IFRON-ului in incinta este permisa numai pe caile de circulatie stabilite, cu o viteza care sa asigure evitarea pericolelor de accidentare, stabilite prin instructiunile proprii locului de munca. 

3. Cand este necesara deplasarea incarcatoarelor frontale pe drumurile publice trebuie respectate prevederile “Regulamentului de circulatie pe drumurile publice” si Normele specifice de securitate a muncii pentru transporturile rutiere. 4. La transportul unor sarcini voluminoase, care restrang vizibilitatea conducatorului manevrarea va fi dirijata de o persoana aflata in afara utilajului si in raza de vizibilitate a conducatorului.

5. In timpul deplasarii IFRON-ului indeosebi in locurile aglomerate, conducatorul va reduce viteza, se va asigura ca nu este pericol de accidentare, dand totodata semnale sonore de avertizare. 

6. Se interzice transportul persoanelor cu IFRON-ul. 

7. Este interzisa deplasarea sau lucrul pe intuneric, cu farurile defecte sau stinse. 

C. MIJLOCUL DE RIDICAT 

1. Pe timpul functionarii, incarcatorul frontal trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic prevederilor cartii tehnice, fiind utilizat in limitele caracteristicilor lui tehnice. Capacitatea de ridicare va fi inscrisa pe o tablita indicatoare, conducatorul fiind obligat sa verifice permanent existenta acestuia. 

2. Este interzisa folosirea IFRON-ului pentru executarea unor lucrari neadecvate. Pentru sarcini specifice, trebuie sa se dispuna de echipamentul auxiliar si sculele anexate, corespunzatoare operatiei ce se executa, fiind interzisa recurgerea la improvizatii. 

3. Se interzice utilizarea IFRON-ului pentru impingerea si tragerea autovehiculelor, a vagoanelor sau a altor mijloace de transport. 

4. Este interzisa actionarea brusca sau fortata a comenzilor IFRON-ului (manete, pedale, etc.) 

5. Este interzisa manipularea de la sol a parghiilor de actionare. 6. Este interzisa manevrarea sarcinii atunci cand motorul este oprit din functionare. 

7. Se interzice manevrarea echipamentului auxiliar concomitant cu franarea brusca a IFRON-ului. 

D. VERIFICARI, REVIZII, REPARATII 

1. In cazul unor defectiuni conducatorul este obligat sa intrerupa lucrul si sa procedeze la remedierea acestuia, daca este posibil. 

2. Incarcatoarele frontale trebuie sa aiba, lateral, la geamuri, bare sudate pentru a impiedica conducatorul utilajului sa scoata capul in afara, evitandu-se astfel accidentarea acestuia. 

3. Verificarea echipamentului auxiliar trebuie sa se faca numai cand acesta este asezat pe sol. 

4. Incarcatorul frontal trebuie sa aiba reviziile tehnice si lucrarile de intretinere efectuate la termen, conform graficului.  

5. In caz de avarii remorcarea incarcatorului defect se face numai cu ajutorul unei bare de remorcare, conform prevederilor “Regulamentului de circulatie pe drumurile publice”. 

6. Lucrarile de reparatii la incarcatorul frontal trebuie efectuate numai de catre personal calificat si autorizat, in atelierele specializate.