Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Evaluare riscuri vanzator domiciliu
EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE ŞI ÎMBOLNAVIRE PROFESIONALĂ PENTRU LOCUL DE MUNCĂ: “ VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI PE BAZA DE COMANDA “
PROCESUL DE MUNCǍ
Activitatea consta in livrarea comenzii la domiciliul clientului.
MIJLOACE DE MUNCĂ
∙ Autoturism ;
∙ Calculator;
∙ Capsator, perforator.
SARCINA DE MUNCA
• Prezentarea la sediul societăţii, în stare normală, suficient de odihnit fără a fi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a medicamentelor;
• Respecta modul de lucru impus de catre firma;
• Nu se lanseaza in discutii contradictorii cu clientii, intr-un mod care poate afecta imaginea firmei;
• Solutioneaza amiabil problemele aparute cu clientii.
• Solicita, la nevoie, ajutorul administratorului
• Mentine ordinea si curatenia la locul de munca;
• Sa apere interesele firmei;
• Raspunde pentru corecta executare a contractelor si acordurilor incheiate cu clientii din portofoliu;
• Reprezinta societatea in fata clientilor si a potentialilor clienti pentru remiterea ofertei de marfuri, consultanta tehnica si comerciala, negocierea, incheierea si executarea contractelor si acordurilor comerciale, conform delegatiei primite din partea administratorului societatii; • Identifica si contacteaza potentiali clienti in vederea remiterii ofertei, negocierii, incheierii si executarii contractelor comerciale; • Participa la manipularea marfii (organizarea, distribuirea, incarcarea/descarcarea marfii in depozit);
• Asigura procesul de livrare a marfii;
• Participa la indeplinirea atributiilor generale privind vanzarea marfurilor.
• Cunoaşterea reglementărilor legale de securitate şi sănătate în muncă şi PSI specifice activităţii desfăşurate:
• Cunoaşterea factorilor de risc de accidentare şi îmbolnăvire profesională.
MEDIUL DE MUNCǍ
Vanzatorul la domiciliul clientului - isi desfasoara activitatea la birou si pe teren.
FACTORI DE RISC IDENTIFICAŢI
A. FACTORI DE RISC PROPRII MIJLOACELOR DE PRODUCTIE
∙ a.) Factori de risc mecanic:
- 1.Deplasarea la/de la locul de muncă – lovire de către mijloace auto sau mijloace de transport în comun;
- 2.Coliziuni sau derapaje în timpul mersului cu autovehiculul;
- 3.Suprafeţe sau contururi periculoase;
- 4.Contactul cu suprafeţe, înţepătoare sau tăioase (cutter, ace, agrafe etc.);
- 5.Răsturnarea autovehiculului la pierderea aderenţei cu drumul;
- 6.Proiectare de particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii accidentale a acestuia;
- 7.Cadere libera sau rasturnarea obiectelor situate in inaltime;
- 8.Autoblocarea mecanismelor şi sistemelor de direcţie şi/ sau frânare.
∙ b) Factori de risc electric:
- 9.Electrocutare prin atingere directǎ şi indirectǎ (prize defecte, cabluri cu izolaţia deteriorată, aparatură necarcasată etc). 4
B. FACTORI DE RISC PROPRII MEDIULUI DE MUNCǍ
∙ a) Factori de risc fizic:
- 10.Calamitǎţi naturale (seisme, trăsnet etc);
- 11.Curenţi de aer reci datoraţi folosirii aparatului de aer condiţionat;
- 12.Radiaţii de la videoterminal;
- 13.Condiţii de drum improprii: şosea acoperită cu polei sau zăpadă;
- 14.Condiţii atmosferice neprielnice – vizibilitate redusă: ceaţă, ploaie
torenţială, negură;
- 15.Pulberi pneumoconiogene în aer (praf, particule etc.);
- 16.Nivel de iluminare scăzut la deplasarea cu autovehiculul pe timp de noapte – intervine fenomenul de orbire provocat de folosirea incorectă a luminilor de către participanţii la trafic.
C. FACTORI DE RISC PROPRII SARCINII DE MUNCǍ
∙ a) Solicitare fizică:
- 17.Lucrul în poziţie şezând cu suprasolicitarea coloanei vertebrale în zona lombară şi cervicală, a membrelor inferioare; - 18.Efort dinamic la îndeplinirea sarcinilor de muncă – deplasări pe teren.
∙ b) Solicitare psihicǎ:
- 19.Stres legat de îndeplinirea la termen a sarcinilor de muncă.
D. FACTORI DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI
∙ a) Acţiuni greşite:
- 20. Cădere de la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare, dezechilibrare;
- 21. Cădere de la inaltime prin pasire in gol , alunecare sau dezechilibrare;
- Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementează
circulaţia pe drumurile publice;
- 22. Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia
electricǎ, instalaţia de frânare;
- 23. Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ.
∙ b) Omisiuni:
- 24. Neutilizarea centurilor de siguranţă;
- 25. Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a triunghiurilor
reflectorizante la reparaţiile accidentale pe drumurile publice.
∙ c) Comportament socio – profesional:
- 26.Relaţii primare necorespunzătoare (relaţii neprincipiale între colegi, stări tensionate, agresiuni verbale sau fizice, deficienţe în sistemul de comunicare);
- 27.Lipsa de satisfacţie în muncă;
- 28.Nerespectarea disciplinei la locul de muncă prin prezentarea la serviciu obosit sau în stare de ebrietate.
UNITATEA: S.C. FAST FOOD LA PUISOR S.R.L. |
3. FIŞA DE EVALUARE A LOCULUI DE MUNCǍ |
NUMǍR PERSOANE EXPUSE: 1 |
||||
DURATA EXPUNERII: 8 h |
||||||
LOCUL DE MUNCǍ: VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI |
||||||
ECHIPA DE EVALUARE: Ing.Conea Victorita– evaluator, Rada Iulius -administrator |
||||||
COMPONENŢA SISTEMULUI DE MUNCǍ |
FACTORI DE RISC IDENTIFICAŢI |
FORMA CONCRETǍ DE MANIFESTARE A FACTORULUI DE RISC (descriere, parametri) |
CONSE CINTA MAXIMA PREVIZI BILǍ |
CLASA DE GRAVI TATE |
CLASA DE PROBABI - LITATE |
NIVEL PARŢI AL DE RISC |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
MIJLOACE DE PRODUCTIE |
FACTORI DE RISC MECANIC |
1. Deplasarea la/de la locul de muncă – lovire de către mijloace auto sau mijloace de transport în comun. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
2. Coliziuni sau derapaje în timpul mersului cu autovehiculul. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
3. Suprafeţe sau contururi periculoase. |
ITM < 3 zile |
1 |
4 |
1 |
||
4. Contactul cu suprafeţe, înţepătoare sau tăioase (cutter, ace, agrafe etc.). |
ITM < 3 zile |
1 |
5 |
1 |
||
5. Răsturnarea autovehiculului la pierderea aderenţei cu drumul. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
6. Proiectare de particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii accidentale a acestuia. |
INV.GR. III |
4 |
2 |
3 |
||
7. Autoblocarea mecanismelor şi sistemelor de direcţie şi/ sau frânare. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
47
FACTORI DE RISC ELECTRIC |
8. Cadere libera sau rasturnare a obiectelor situate la inaltime; |
DECES |
7 |
1 |
3 |
|
9. Electrocutare prin atingere directǎ şi indirectǎ (prize defecte, cabluri cu izolaţia deteriorată, aparatură necarcasată etc). |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
MEDIUL DE MUNCǍ |
FACTORI DE RISC FIZIC |
10. Calamitǎţi naturale (seisme, trăsnet etc.). |
DECES |
7 |
1 |
3 |
11. Radiaţii de la videoterminal. |
ITM 3-45 zile |
2 |
3 |
2 |
||
12. Condiţii de drum improprii: şosea acoperită cu polei sau zăpadă. |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
13. Condiţii atmosferice neprielnice – vizibilitate redusă: ceaţă, ploaie torenţială, negură. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
14. Pulberi pneumoconiogene în aer (praf, particule etc.). |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
||
15. Nivel de iluminare scăzut la deplasarea cu autovehiculul pe timp de noapte – intervine fenomenul de orbire provocat de folosirea incorectă a luminilor de către participanţii la trafic. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
SARCINA DE MUNCĂ |
SOLICITARE FIZICĂ |
16. Lucrul în poziţie şezând cu suprasolicitarea coloanei vertebrale în zona lombară şi cervicală, a membrelor inferioare. |
ITM 3-45 zile |
2 |
5 |
3 |
17. Efort dinamic la îndeplinirea sarcinilor de muncă – deplasări pe teren. |
ITM 45- 180 zile |
3 |
5 |
4 |
SOLICITARE PSIHICĂ |
18. Stres legat de îndeplinirea la termen a sarcinilor de muncă. |
ITM 3-45 zile |
2 |
2 |
2 |
|
EXECUTANT |
ACŢIUNI GREŞITE |
19. Cădere de la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare, dezechilibrare. |
ITM 3-45 zile |
2 |
4 |
2 |
20. Cădere de la inaltime prin pasire in gol , alunecare sau dezechilibrare. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
21. Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglementează circulaţia pe drumurile publice. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
22. Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
23. Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ. |
DECES |
7 |
1 |
3 |
||
OMISIUNI |
24. Neutilizarea centurilor de siguranţă. |
DECES |
7 |
2 |
4 |
|
25. Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a triunghiurilor reflectorizante la reparaţiile accidentale pe drumurile publice. |
DECES |
7 |
2 |
4 |
||
COMPORTA MENT SOCIO PROFESIO NAL |
26. Relaţii primare necorespunzătoare (relaţii neprincipiale între colegi, stări tensionate, agresiuni verbale sau fizice, deficienţe în sistemul de comunicare). |
DECES |
7 |
1 |
3 |
|
27. Lipsa de satisfacţie în muncă. |
ITM 3-45 zile |
2 |
3 |
2 |
||
28. Nerespectarea disciplinei la locul de muncă prin prezentarea la serviciu obosit sau în stare de ebrietate. |
ITM 3-45 zile |
2 |
2 |
2 |
VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI
NIVELUL DE RISC GLOBAL AL LOCULUI DE MUNCǍ ESTE: 28
∑
riRi
3(4 4) 17(3 3) 6(2 2) 2(1 1)
Nrg
1 28
= =
× + × + × + ×
227
2,94
i
1 = =
=
3 4 17 3 6 2 2 1
∑
ri
× + × + × + ×
77
i
=
1
NIVELURILE PARŢIALE DE RISC PE FACTORI DE RISC
Locul de muncǎ
VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI
Nivel de risc global: 2,94
PONDEREA FACTORILOR DE RISC IDENTIFICAŢI DUPĂ ELEMENTELE SISTEMULUI DE MUNCĂ
Locul de muncǎ
VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI
Nivel de risc global: 2,94
LEGENDǍ
VANZATOR LA DOMICILIUL CLIENTULUI
F1 Deplasarea la/de la locul de muncă – lovire de către mijloace auto sau mijloace de transport în comun;
F2 Coliziuni sau derapaje în timpul mersului cu autovehiculul;
F3 Suprafeţe sau contururi periculoase;
F4 Contactul cu suprafeţe, înţepătoare sau tăioase (cutter, ace, agrafe etc);
F5 Răsturnarea autovehiculului la pierderea aderenţei cu drumul;
F6 Proiectare de particule de parbriz rezultate ca urmare a spargerii accidentale a acestuia;
F7 Autoblocarea mecanismelor şi sistemelor de direcţie şi/ sau frânare;
F8 Cadere libera sa prin rasturnare a obiectelor situate la inaltime;
F9 Electrocutare prin atingere directǎ şi indirectǎ (prize defecte, cabluri cu izolaţia deteriorată, aparatură necarcasată etc);
F10 Calamitǎţi naturale (seisme, trăsnet etc);
F11 Radiaţii de la videoterminal;
F12 Condiţii de drum improprii: şosea acoperită cu polei sau zăpadă;
F13 Condiţii atmosferice neprielnice – vizibilitate redusă: ceaţă, ploaie torenţială, negură;
F14 Pulberi pneumoconiogene în aer (praf, particule etc);
F15 Nivel de iluminare scăzut la deplasarea cu autovehiculul pe timp de noapte – intervine fenomenul de orbire provocat de folosirea incorectă a luminilor de către participanţii la trafic;
F16 Lucrul în poziţie şezând cu suprasolicitarea coloanei vertebrale în zona lombară şi cervicală, a membrelor inferioare;
F17 Efort dinamic la îndeplinirea sarcinilor de muncă – deplasări pe teren;
F18 Stres legat de îndeplinirea la termen a sarcinilor de muncă;
F19 Cădere de la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare, dezechilibrare;
F20 Cădere de la inaltime prin pasire in gol , alunecare sau dezechilibrare
F21 Executarea de manevre nepermise de legislaţia care reglement circulaţia pe drumurile publice;
F22 Circulaţia cu defecţiuni la mecanismul de direcţie, instalaţia electricǎ, instalaţia de frânare;
F23 Neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic şi la starea atmosfericǎ;
F24 Neutilizarea centurilor de siguranţă;
F25 Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a triunghiurilor reflectorizante la reparaţiile accidentale pe drumurile publice;
F26 Relaţii primare necorespunzătoare (relaţii neprincipiale între colegi, stări tensionate, agresiuni verbale sau fizice, deficienţe în sistemul de comunicare);
F27 Lipsa de satisfacţie în muncă;
F28 Nerespectarea disciplinei la locul de muncă prin prezentarea la serviciu obosit sau în stare de ebrietate.
55
4. FIŞA DE MǍSURI PROPUSE
Nr. crt. |
FACTOR DE RISC |
NIVEL DE RISC |
MǍSURI PROPUSE PENTRU ELIMINAREA SAU DIMINUAREA FACTORILOR DE RISC |
COMPETENTE, RĂSPUNDERI |
TERMEN |
Nominalizarea măsurii |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
F17 Efort dinamic la îndeplinirea sarcinilor de muncă – deplasări pe teren; |
4 |
- Instruirea personalului privind poziţiile ergonomice de lucru şi efectele nerespectării acestora; - Selectarea de personal corespunzător din punct de vedere fizic pentru manipularea şi transportul manual al maselor; - Alternarea activităţii de manipulare cu perioade pentru repaus fiziologic sau de recuperare. |
||
2. |
F24 Neutilizarea centurilor de siguranţă; |
4 |
- Obligarea purtării centurii de siguranţă de către ocupanţii autovehiculului; - Respectarea Codului Rutier care interzice a se circula fără centura de siguranţă în timpul deplasării. |
||
3. |
F25 Neutilizarea echipamentului individual de protecţie şi a triunghiurilor reflectorizante la reparaţiile accidentale pe drumurile publice. |
4 |
- Utilizarea vestelor reflectorizante la reparaţiile accidentare; - Instruirea personalului privind folosirea EIP; - Folosirea triunghiurilor reflectorizante pe parcursul efectuării reparaţiilor accidentale pe drumurile publice; - Şeful ierarhic se va asigura că în inventarul autovehiculului să se găsească: Stingător de incendiu; Cric corespunzător tonajului; |
56
Două triunghiuri reflectorizante; Trusă medicală de prim-ajutor; Manometru pentru verificarea presiunii pneurilor. |
|||||
4. |
Stres neuropsihic |
- Respectarea prevederilor din fişa individuală a postului şi instrucţiunilor proprii de securitate şi sănătate în muncă; - Şeful direct nu va permite desfăşurarea oricărei activităţi de către salariaţii aflaţi într-o stare psiho-fiziologică necorespunzătoare. |