Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





Fisa post dispecer

FISA DE POST DISPECER 

1. Denumirea compartimentului: 

2. Denumirea postului: 

Dispecer 

3. Numele si prenumele salariatului: 

NUME SI PRENUME SALARIAT :………………………………………. 

4. Se subordoneaza: 

administratorului unităţii, contabilului şef şi/sau reprezentanţilor acestuia 

5. Numele sefului ierarhic: 

NUME SI PRENUME SEF IERARHIC 

6. Subordoneaza: 

Numai daca este cazul 

7. Drept de semnatura: 

Intern: 

Extern: 

8. Relatii functionale: 

Colaborează cu salariaţii unităţii angajaţi in funcţia de dispeceri şi  conducători auto. 

9. Pregatirea si experienta: 

studii medii 

10. Autoritate si libertate organizatorica: 

Daca este cazul 

11. Responsabilitati si sarcini: 

Atribuţiile şi sarcinile prevăzute prin prezenta fişă a postului sunt  reglementate in conformitate cu legislaţia in domeniul transporturilor, a  

 

comunicaţiilor- codului muncii şi se completează cu dispoziţiile prevăzute  in Regulamentul de ordine interioară a unităţii . 

Acestea sunt obligatorii pentru titularii postului care au responsabilitatea  indeplinirii acestora, in caz contrar, sunt considerate abateri disciplinare,  răspunderea fiind directă şi personală, cu suportarea consecinţelor ce  decurg din nerespectarea lor. 

Principalele atribuţii şi sarcini generale ale postului sunt: 

1.Prezentarea la timp la locul de muncă, respectarea programului de lucru  conform dispoziţiilor trasate de conducerea unităţii. 

2.Neparăsirea locului de muncă pentru motive netemeinice, iar pentru  cazuri speciale aceasta este permisă numai cu aprobarea  administratorului. 

3.Este interzisă prezentarea la locul de muncă in stare de oboseală  avansată sau după consumarea băuturilor alcoolice. 

4.Păstrează şi respectă condiţiile de igienă sanitară a unităţii şi normele de igienă personală. 

5.Efectuează şi păstrează curăţenia la locul de muncă. 

6.Se prezintă la serviciu şi respectă in timpul acestuia o ţinută  vestimentară decentă şi adecvată. 

7.Adoptă o atitudine receptivă faţă de problemele create in cadrul unităţii  şi informează la timp conducerea de problemele de ordin tehnic,  organizatoric şi funcţional, pentru rezolvarea lor şi asigurarea continuităţii  activităţii desfăşurate. 

8.Nu crează, nu intreţine şi nu alimentează tensiuni relaţionale cu colegii  de serviciu şi/sau cu conducerea unităţii. 

Principalele atribuţii şi sarcini aferente personalului angajat in cadrul  societăţii in funcţia de dispecer sunt: 

1.Exploatează in bune condiţii aparatura din dotarea dispeceratului. 2.Verifică, la intrarea in tură, starea sistemului de dispecerat (telefoane  fixe, staţii de emisie recepţie, dispozitivul de comunicare cu taximetriştii  aflaţi in trafic) . 

3.Anunţă administratorul unităţii pentru orice eveniment legat de  desfăşurarea in bune condiţii a activităţii. 

4.Nu permite accesul persoanelor străine in incinta dispeceratului decit  cu aprobarea conducerii unităţii. 

5.Nu foloseşte telefoanele de serviciu pentru scopuri personale, fară  aprobarea unităţii. 

6.Nu intervine asupra aparaturii din dotare, privind reparaţii şi improvizaţii  neautorizate. 

7.Oferă informaţii clare şi precise clienţilor cu privire la servicii şi tarife  

practicate de unitate. 

8.Adoptă un limbaj politicos şi reverenţios cu potenţialii clienţi interesaţi de  serviciile oferite. 

9.Răspunde prompt şi eficient la apelurile telefonice primite. 10.Transmite operativ taximetriştilor, comenzile primite de la clienţii  solicitanţi. 

11.Păstrează confidenţialitatea informaţiilor existente in societate şi nu se  angajează in acte de natura concurenţei neloiale. 

12.Respectă şi aplică intocmai normele generale şi speciale privind  protecţia muncii şi P.S.I. 

13.Informează conducerea privind orice control ce se desfăşoară asupra  societăţii şi nu oferă nici o informaţie organelor de control fără avizarea  unităţii. 

14.Adoptă un comportament respectuos şi politicos cu colegii de serviciu. 15.Consemnează in raportul de activitate, la intrarea sau ieşirea din tură,  orice probleme legate de activitatea de serviciu. 

16.Păstrează şi exploatează in bune condiţii mobilierul existent in cadrul  unităţii. 

17.Duce la indeplinire intocmai şi la timp, toate dispoziţiile trasate de  administratorul societăţii sau inlocuitorii acestuia, legate de sarcinile de  serviciu. 

18.Răspunde disciplinar civil, eventual penal, de respectarea atribuţiilor de  serviciu. 

12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor  acestora: 

Daca este cazul 

13. OBLIGATIILE LUCRATORILOR CONFORM LEGII 319/2006 

1. Fiecare lucrator trebuie sa isi desfasoare activitatea, in conformitate cu pregatirea si  instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa  nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana,  cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul  procesului de munca. 

 2. In mod deosebit, in scopul realizarii obiectivelor prevazute la punctul 1, lucratorii au urmatoarele obligatii: 

 a) sa utilizeze corect masinile, aparatura, uneltele, substantele periculoase,  echipamentele de transport si alte mijloace de productie; 

 b) sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat si, dupa utilizare, sa  il inapoieze sau sa il puna la locul destinat pentru pastrare; 

c) sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau  inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, in special ale masinilor,  aparaturii, uneltelor, instalatiilor tehnice si cladirilor, si sa utilizeze corect aceste  dispozitive; 

 d) sa comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de  munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si  sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie; 

 e) sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului  accidentele suferite de propria persoana; 

 f) sa coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar,  pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor; 

 g) sa coopereze, atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii  desemnati, pentru a permite angajatorului sa se asigure ca mediul de munca si conditiile  de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de  activitate; 

 h) sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si  sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora; 

 i) sa dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari. 

3. Obligatiile prevazute la punctul 2 se aplica, dupa caz, si celorlalti participanti la  procesul de munca, potrivit activitatilor pe care acestia le desfasoara.