Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE ŞI ÎMBOLNǍVIRE PROFESIONALǍ PENTRU LOCUL DE MUNCĂ INFIRMIER ÎN CENTRE DE INGRIJIRE A PERSOANELOR VARSTNICE




EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE ŞI 

ÎMBOLNǍVIRE  PROFESIONALǍ PENTRU 



LOCUL DE MUNCĂ

 

INFIRMIER ÎN CENTRE DE INGRIJIRE A PERSOANELOR VÂRSTNICE

Procesul de muncă

Infirmierul ofera asistență și ajutor în schimbarea hainelor, hrănirea bătrânilor și deplasarea acestora, plus alte solicitări extra, în funcție de caz.

În situatia în care nu sunt persoane destinate curățeniei, există momente în care infirmierii trebuie să se ocupe de curățenia în camerele pacienților, îngrijirea garderobelor acestora, schimbarea lenjeriilor de pat.

In desfasurarea sarcinilor de serviciu lucratorul respectiv utilizeaza ustensile, aparate, substante si solutii utilizate in procesul de manipulare, transport, asigurarea asistentei medicale si fiziologice, curatenie si intretinere a spatiilor de cazare, toalete, bai si de servire a mesei.

Activitatea se desfasoara zilnic, in ture, de cate 8 ore.

 

Descrierea operatiilor executate:   

Execută toate operaţiile specifice, stabilite prin fişa postului, dupa cum urmeaza:

  • Planifică activitatea de îngrijire a persoanei îngrijite corespunzător vârstei şi regimurilor recomandate cu respectarea normelor igienico-sanitare;

  • Estimează perioada de timp necesară derulării activităţilor în funcţie de starea şi evoluţia persoanei îngrijite;

  • Stabileşte corect necesarul de materiale pentru a asigura o activitate fluentă;

  • Activităţile şi resursele sunt planificate prin verificarea tuturor elementelor pentru încadrarea în termenele finale;

  • Efectuează igienizarea spaţiilor în care se află persoana îngrijită (saloane, anexe);

  • Salonul şi anexele sunt igienizate permanent pentru încadrarea în parametrii ecologici prevăzuţi de normele igienico-sanitare specifice;

  • Activitatea de igienizare şi curăţenie este efectuată conform normelor igienico- sanitare;

  • Igienizarea camerei este efectuată periodic prin utilizarea materialelor de igienizare specifice;

  • Igienizarea circuitelor funcţionale este respectată cu stricteţe pentru prevenirea transmiterii infecţiilor;

  • Îndepărtarea reziduurilor şi resturilor menajere este efectuată cu conştiinciozitate, ori de câte ori este necesar;

  • Reziduurile şi resturile menajere sunt depozitate în locurile special amenajate;

  • Răspunde de utilizarea şi păstrarea în bune condiţii a ustensilelor folosite ce le are personal în grijă, precum şi a celor care se folosesc în comun şi le depozitează în condiţii de siguranţă;

  • Efectuează  îngrijiri de igiena corporală a persoanei îngrijite;

  • Baia totală/parţială este efectuată periodic sau ori de câte ori este necesar prin utilizarea produselor cosmetice adecvate;

  • Îngrijirile corporale sunt acordate cu conştiinciozitate pentru prevenirea infecţiilor şi a escarelor;

  • Îmbrăcarea/dezbrăcarea persoanei îngrijite este efectuată cu operativitate conform tehnicilor specifice;

  • Menţine igiena lenjeriei persoanei îngrijite;

  • Efectuează schimbarea lenjeriei patului ocupat/neocupat ori de câte ori este nevoie;

  • Schimbarea lenjeriei este efectuată cu îndemânare pentru asigurarea confortului persoanei asistate;

  • Accesoriile patului (măsuţe de servit la pat, somiere etc.) sunt adaptate cu operativitate la necesităţile imediate ale persoanei îngrijite;

  • Colectează şi transportă  lenjeria şi rufele murdare;

  • Respectă modul de colectare şi ambalare a lenjeriei murdare în funcţie de gradul de risc conform codului de procedura;

  • Lenjeria murdară se colectează şi ambalează la locul de producere, în aşa fel încât să fie cât mai puţin manipulată şi scuturată, în scopul prevenirii contaminării aerului, a personalului şi a pacienţilor;

  • Controlează ca lenjeria pe care o colectează să nu conţină obiecte înţepătoare-tăietoare şi deşeuri de acest tip;

  • Respectă  codul de culori privind ambalarea lenjeriei murdare.

  • Asigură transportul lenjeriei la spălătorie;

  • Preia rufele curate de la spălătorie;

  • Depozitează şi manipulează corect, lenjeria curată, respectând codurile de procedura privind igiena personală şi va purta echipamentul de protecţie adecvat;

  • Transportă alimentele de la oficiu/bloc alimentar la masa/patul persoanei îngrijite;

  • Alimentele sunt transportate  respectând cu rigurozitate regulile de igienă;

  • Transportarea şi manipularea alimentelor se face folosind echipamentul pentru servirea mesei, special destinat acestui scop (halat, mănuşi de bumbac) cu respectarea normelor igienico-sanitare în vigoare;

  • Înlătura resturile alimentare pe circuitul stabilit;

  • Pregăteşte persoana îngrijită dependenţă pentru alimentare şi hidratare;

  • Aşezarea persoanei îngrijite se face într-o poziţie confortabilă pentru a putea fi hrănit şi hidratat, corespunzător recomandărilor şi indicaţiilor specialiştilor;

  • Masa este aranjată ţinând cont de criteriile estetice şi de particularităţile persoanei îngrijite;

  • Ajută persoana îngrijită la activitatea de hrănire şi hidratare;

  • Sprijinirea persoanei îngrijite pentru alimentare se face cu operativitate şi îndemânare pe tot parcursul hrănirii;

  • Igienizează vesela persoanei îngrijite;

  • Ajută persoana îngrijită la satisfacerea nevoilor fiziologice;

  • Insoţeşte persoana îngrijită la toaletă în vederea satisfacerii nevoilor fiziologice;

  • Mobilizarea este adaptată permanent la situaţiile neprevăzute apărute în cadrul îngrijirilor zilnice;

  • Efectuează mobilizarea prin acordarea sprijinului la mobilizare;

  • Mobilizarea persoanelor îngrijite este efectuată prin utilizarea corectă a accesoriilor specifice;

  • Comunică cu persoana îngrijită folosind forma de comunicare adecvată şi utilizând un limbaj specific;

  • Caracteristicile comunicării cu persoana îngrijită sunt identificate cu obiectivitate în vederea stimulării schimbului de informaţii;

  • Limbajul specific utilizat este în concordantă cu abilităţile de comunicare identificate la persoana îngrijită;

  • Utilizează accesoriile necesare transportului conform programului de îngrijire sau ori de câte ori este nevoie;

  • Pune la dispoziţia persoanei îngrijite accesoriile necesare conform tipului de imobilizare.

 

Echipamentele de munca utilizate:

  • elevator ridicare pacienti;

  • targa transport;

  • cărucior transport persoane;

  • pat multifunctional;

  • cadru sustinere;

  • găleţi;

  • mopuri;

  • mături;

  • făraşe; 

 

Materiale utilizate:

  • cârpe, lavete, bureţi etc. 

  • solutii pentru curatat; 

  • materiale si substante pentru curatenie si dezinfectie etc.;

  • saci cu deseuri biologice;

  • vesela;

  • alimente;

  • lenjerie

 

Echipament de protectie: 

  • manusi de menaj din latex;

  • halat;

  • masca de protectie faciala;

  • ochelari de protectie;

  • incaltaminte usoara antiderapanta

 

Conditii igienico-sanitare: la sediul caminului sunt asigurate vestiare, lifturi, rampe, sală de servit masa,  grupuri sanitare (WC, chiuvete si dus) cu apă curentă caldă si rece.

 

Protectia impotriva incendiilor:  

Spatiile de lucru sunt dotate cu:

  • stingatoare P6

  • hidranti interiori

 

  1. FACTORI DE RISC PROPRII MIJLOACELOR DE MUNCĂ 

 

  1. Factori de risc mecanic 

  • lovire de autovehicule in timpul deplasarii pe traseului de la domiciliu la locul de munca si invers; 

  • contactul cu obiecte contondente (colturi, mobilier, sertare); 

  • vatamare ca urmare a contactului cu obiecte taioase gen foarfeca, cutter etc;

  • cadere de obiecte grele pe picioare;

  • cadere de la acelasi nivel prin impiedicare de praguri si rampe acces, alunecari din cauza suprafetelor umede dupa spalarea pardoselilor sau scurgerilor accidentale de lichide diverse

 

  1. Factori de risc electric:

  • electrocutare prin atingere directa din cauza deteriorarii accidentale a izolaţiilor unor cǎi de curent a panouri electrice neasigurate prin încuiere sau a interventiei neautorizate la echipamente de munca electrice;

  •  electrocutare prin atingere indirectǎ sau apariţia tensiunii de pas la deteriorarea circuitelor de legare la instalaţia de împǎmântare.

 

  1. Factori de risc termic:

  • temperaturǎ ridicatǎ a unor suprafeţe de lucru atinse accidental (aparatura electrocasnica, vesela, apa fierbinte etc.

 

d.   Factori de risc chimic:

  • contactul cu agenţi chimici (solutii, substanţe şi preparate) folosite la curăţare şi dezinfectare 

 

  1. FACTORI DE RISC PROPRII MEDIULUI DE MUNCĂ

 

a.    Factori de risc fizic:

  • curenţi de aer (holuri, neetanşeitǎţi, instalatia de aer conditionat);

  • calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci,   seisme;

  • expunere la pulberi pneumoconiogene (particule, praf etc) 

          

b.   Factori de risc biologic

  • expunere la agenti biologici (virusi, bacterii, spirochete etc.)

  • expunere la noxe biologice datorate contactului cu sange, saliva, secretii umane si instrumentar  infestat

  

     C.   FACTORI DE RISC PROPRII SARCINII DE MUNCĂ

 

a.   Suprasolicitare fizicǎ:

  • poziţie de lucru fortata si vicioasa preponderant aplecat; 

  • efortul dinamic la manipularea manuală a maselor (ridicarea pacientilor cu ocazia transferarii pe caruciare sau brancarde, cu ocazia schimbului lenjeriei sau toaletarii etc.)

 

b.   Suprasolicitare psihică:

  •    ritm de muncă monoton in conditiile unei mediu de munca deprimant

 

  1. FACTORI DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI

 

a.    Acţiuni greşite:

  • prezentarea la lucru în condiţii psiho - fiziologice necorespunzătoare (oboseală, boală, sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe psihotrope şi stupefiante);

  • cădere de pe trepte prin păşire în gol, alunecare, împiedicare sau dezechilibrare; 

 

b.   Omisiuni:

  • nerespectarea instructiunilor proprii de ssm si procedurilor de lucru;

  • neutilizarea echipamentului individual de protecţie;

 

  1.    Comportament socio-profesional necorespunzator

  • agresiune fizica cauzata de pacienti cu probleme psihice sau apartinatori






















STABILIREA NIVELULUI DE RISC GLOBAL

 

Clasificarea consecintelor functie de gravitate:

  • clasa 1: consecinţe neglijabile (incapacitate de muncă mai mică de 3 zile);

  • clasa 2: consecinţe mici (incapacitate cuprinsă între 3 – 45 zile, care necesită   tratament medical);

  • clasa 3: consecinţe medii (incapacitate 45 – 180 zile, tratament medical şi spitalizare);

  • clasa 4: consecinţe mari (invaliditate gradul III):

  • clasa 5: consecinţe grave (invaliditate gradul II);

  • clasa 6: consecinţe foarte grave (invaliditate gradul I);

  • clasa 7: consecinţe maxime (deces).

 

Clasificarea probabilitatilor:

  • clasa 1: extrem de rare: P > 10 ani;

  • clasa 2: foarte rare: 5 ani < P < 10 ani;

  • clasa 3: rare: 2 ani < P < 5 ani;

  • clasa 4: puţin frecvente: 1 an < P < 2 ani;

  • clasa 5: frecvente: 1 luna < P < 1 an;

  • clasa 6: foarte frecvente: P < 1 luna.





Nivelul de risc 1 – cuplurile g-p: (1,1) (1,2) (1,3) (1,4) (1,5) (1,6) (2,1);

Nivelul de risc 2 – cuplurile g-p: (2,2) (2,3) (2,4) (3,1) (3,2) (4,1);

Nivelul de risc 3 – cuplurile g-p: (2,5) (2,6) (3,3) (3,4) (4,2) (5,1) (6,1) (7,1);

Nivelul de risc 4 – cuplurile g-p: (3,5) (3,6) (4,3) (4,4) (5,2) (5,3) (6,2) (7,2);

Nivelul de risc 5 – cuplurile g-p: (4,5) (4,6) (5,4) (5,5) (6,3) (7,3);

Nivelul de risc 6 – cuplurile g-p: (5,6) (6,4) (6,5) (7,4);

Nivelul de risc 7 – cuplurile g-p: (6,6) (7,5) (7,6).



















7GRILA DE EVALUARE A RISCURILOR

COMBINAŢIE ÎNTRE GRAVITATEA CONSECINŢELOR ŞI 

PROBABILITATEA PRODUCERII LOR



 

CLASE DE PROBABILITATE

   

1

2

3

4

5

6

   

EXTREM DE RAR

FOARTE RAR

RAR

PUŢIN FRECVENT

FRECVENT

FOARTE FRECVENT

CLASE DE GRAVITATE

CONSECINŢE

P > 10 ani

5 ani < P < 10 ani

2 ani < P < 5 ani

1 an < P < 2 ani

1 lună < P < 1 an

P < 1 lună


7


MAXIME


DECES


(7,1)




(7,2)


(7,3)


(7,4)


(7,5)


(7,6)


6


FOARTE GRAVE


INVALIDITATE GR. I


(6,1)




(6,2)


(6,3)


(6,4)


(6,5)


(6,6)


5


GRAVE


INVALIDITATE GR. II


(5,1)




(5,2)


(5,3)


(5,4)


(5,5)


(5,6)


4


MARI


INVALIDITATE GR. III


(4,1)




(4,2)


(4,3)


(4,4)


(4,5)


(4,6)


3


MEDII


ITM 45 – 180 ZILE


(3,1)




(3,2)


(3,3)


(3,4)


(3,5)


(3,6)


2


MICI


ITM 3 – 45

ZILE


(2,1)




(2,2)


(2,3)


(2,4)


(2,5)


(2,6)


1


NEGLIJABILE


(1,1)




(1,2)


(1,3)


(1,4)


(1,5)


(1,6)




UNITATEA:   

  1.  
  2.  
  3. FIŞA DE EVALUARE A LOCULUI DE MUNCĂ

NUMĂR PERSOANE EXPUSE: 

DURATA EXPUNERII:  8 h

LOCUL DE MUNCĂ:  

INFIRMIER IN CENTRE DE INGRIJIRE A PERSOANELOR VARSTNICE

ECHIPA DE EVALUARE:  

COMPONENTA SISTEMULUI DE MUNCĂ

FACTORI DE RISC IDENTIFICAŢI

FORMA CONCRETĂ DE MANIFESTARE A FACTORILOR DE RISC

(descriere, parametri)

CONSE-CINŢA MAXIMĂ PREVI-

ZIBILĂ

CLASA DE GRAVI-TATE

CLASA DE PROBA-BILITATE

NIVEL DE RISC

1

2

3

4

5

6

7

MIJLOACE DE PRODUCTIE

Risc mecanic

1.Accidentare prin lovire de autovehicule in timpul deplasarii pe traseului de la domiciliu la locul de munca si invers

DECES

7

2

4

 

2.Accidentare prin contactul cu obiecte contondente (colturi, mobilier, sertare)

ITM

3-45 zile

2

4

2

 

3.Accidentare ca urmare a contactului cu obiecte taioase gen foarfeca, cutter etc

ITM

3-45 zile

2

4

2

 

4.Accidentare prin cadere de obiecte grele pe picioare

ITM

45-180 zile

3

3

3

 

5.Accidentare prin cadere de la acelasi nivel prin impiedicare de praguri si rampe, alunecari din cauza suprafetelor umede dupa spalarea pardoselilor sau scurgerilor accidentale de lichide diverse

ITM

45-180 zile

3

3

3

 

Risc electric

6.Electrocutare prin atingere directă a unor cabluri electrice cu izolaţia degradată, ştechere si prize defecte

DECES

7

2

4

 

7.Electrocutare prin atingere indirecta in cazul unor împământări necorespunzătoare ale echipamentelor de muncă

DECES

7

1

3

 

Risc termic

8.Accidentarea prin atingerea unor suprafeţe de lucru foarte fierbinti (aparatura electrocasnica, vesela etc.)

ITM

45-180 zile

3

4

3

 

Risc chimic

9.Accidentare prin contactul cu agenţi chimici (solutii, substanţe şi preparate) folosite la curăţare şi dezinfectare 

ITM

3-45 zile

2

5

3

 

Risc fizic

10.Afectiuni datorate curenţilor de aer (holuri, neetanşeitǎţi, instalatia de aer conditionat)

ITM

45-180 zile

3

4

3

 

11.Accidentari in urma unor calamitǎţi naturale – trǎsnet, inundaţie, alunecǎri de teren, prǎbuşiri de copaci, seisme

DECES

7

1

3

MEDIU DE MUNCA

12.Afectiuni ca urmare a expunerii la pulberi pneumoconiogene (particule, praf etc)

ITM

3-45 zile

2

5

3

 

Risc biologic

13.Afectiuni ca urmare a expunerii la agenti biologici la locurile de muncă

ITM

45-180 zile

7

2

4

 

14.Afectiuni ca urmare a expunerii la noxe biologice datorate contactului cu sange, saliva, secretii umane si instrumentar  infestat

ITM

3-45 zile

3

5

4

SARCINA DE MUNCA

Solicitare fizică

15.Afectiuni dorso-lombare ca urmare a poziţiilor de lucru fortate si vicioase, preponderant aplecat pe durate lungi

ITM

3-45 zile

2

5

3

16.Afectiuni dorso-lombare in urma efortului dinamic la manipularea manuală (ridicarea pacientilor cu ocazia transferarii pe carucioare sau brancarde, cu ocazia schimbului lenjeriei sau toaletarii etc.)

ITM

45-180 zile

3

5

4

Solicitare psihica

17.Afectiuni psihice ca urmare a ritmului de lucru monoton in conditiile unui mediu de munca deprimant

ITM

3-45 zile

2

4

2

EXECUTANT

Acţiuni greşite

18.Accidentari ca urmare a prezentarii la lucru în condiţii psiho - fiziologice necorespunzătoare (oboseală, boală, sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe psihotrope şi stupefiante)

INV

GRAD III

4

2

3

19.Accidentare in urma căderii din neatentie de pe trepte prin păşire în gol, alunecare, împiedicare sau dezechilibrare

ITM

45-180 zile

3

3

3

Omisiuni




Comportament socio-profesional necorespunzator

20.Accidentare din cauza nerespectarii instructiunilor proprii de ssm si procedurilor de lucru

INV

GRAD III

4

2

3

21.Accidentare ca urmare a neutilizarii echipamentului individual de protecţie

INV

GRAD III

4

2

3

 

22.Accidentare prin agresiune fizica cauzata de pacienti cu probleme psihice sau apartinatori

ITM

3-45 zile

3

5

4

                  



NIVELUL DE RISC GLOBAL 

 





                                                                                                                                                      




INTERPRETAREA REZULTATELOR EVALUĂRII

 

Nivelul de risc global calculat pentru locul de muncă „Infirmier in centre de ingrijire a persoanelor varstnice” este egal cu 3,18, valoare care îl încadrează în categoria locurilor de muncă cu nivel de risc mic spre mediu, el nedepǎşind limita maximǎ acceptabilǎ (3,5).

Rezultatul este susţinut de „Fişa de evaluare”, din care se observă că din totalul de 22 factori de risc identificaţi, 4 factori depăşesc, ca nivel parţial de risc, valoarea 3, încadrându-se în categoria factorilor de risc mediu.

 

Cei 4 factori de risc care se situează în domeniul inacceptabil sunt:

  • F1 - Accidentare prin lovire de autovehicule in timpul deplasarii pe traseului de la domiciliu la locul de munca si invers port – nivel de risc parţial 4;

  • F6 - Electrocutare prin atingere directă a unor cabluri electrice cu izolaţia degradată, ştechere si prize defecte - nivel de risc parţial 4;

  • F13 - Afectiuni ca urmare a expunerii la agenti biologice la locurile de muncă - nivel de risc parţial 4;

  • F14 - Afectiuni ca urmare a expunerii la noxe biologice datorate contactului cu sange, saliva, secretii umane si instrumentar  infestat - nivel de risc parţial 4;

  • F16 - Afectiuni dorso-lombare in urma efortului dinamic la manipularea manuală a maselor şi la îndeplinirea sarcinii de muncă - nivel de risc parţial 4;

  • F22 - Accidentare prin agresiune fizica cauzata de pacienti cu probleme psihice sau apartinatori - nivel de risc parţial 4

 

Pentru diminuarea sau eliminarea celor 4 factori de risc (care se situează în domeniul inacceptabil), sunt necesare măsurile generic prezentate în „Fişa de măsuri propuse”.

În ceea ce priveşte repartiţia factorilor de risc pe sursele generatoare, situaţia se prezintă după cum urmează:

  • 40.90 %, factori proprii mijloacelor de producţie

  • 22.73 %, factori proprii mediului de muncă

  • 13.64 %, factori proprii sarcinii de muncă

  • 22.73 %, factori proprii executantului

LOCUL DE MUNCĂ: „INFIRMIER IN CENTRE DE INGRIJIRE A PERSOANELOR VARSTNICE”

 

FIŞA DE MĂSURI PROPUSE

Locul de muncǎ: „INFIRMIER IN CENTRE DE INGRIJIRE A PERSOANELOR VARSTNICE” 

 

Nr. crt

LOC DE MUNCǍ/

FACTOR DE RISC

NIVEL DE RISC

MĂSURI PROPUSE

(Nominalizarea măsurii)

0

1

2

3

1.

F1 - Accidentare prin lovire de autovehicule in timpul deplasarii pe traseului de la domiciliu la locul de munca si invers

4

Măsuri organizatorice:

- Actualizarea declaratiilor de traseu ale lucratorilor;

- Instruirea lucratorilor cu prevederi care reglementează circulaţia pe drumurile publice; 

- Sedinte de constientizare cu prezentarea unor studii de caz.

2.

F6 - Electrocutare prin atingere directă a unor cabluri electrice cu izolaţia degradată, ştechere si prize defecte

4

Măsuri tehnice:

- Verificarea si repararea instalatiei electrice de alimentare prin personal autorizat;

- Pozarea cablurilor electrice pentru a preintampina torsiunea si desizolarea acestora

 

Măsuri organizatorice:

- Semnalizarea de securitate a prizelor electrice;

- Asigurarea panourilor electrica impotriva deschiderilor neautorizate;

- Instruirea lucratorilor referitor la pericolul de electrocutare directa

3.

F13 - Afectiuni ca urmare la expunere la agenti biologici biologice la locurile de muncă

4

Măsuri tehnice:

- Asigurarea materialelor igienico-sanitare si a mastilor de protectie respiratorie 

 

Măsuri organizatorice:

- Elaborarea unei proceduri pentru realizarea triajului epidemiologic al salariatilor/vizitatorilor la intrarea in centrele de ingrijire ;

- Elaborarea IPSSM pentru protectia salariatilor impotriva expunerii la agenti biologici

4.

F14 - Afectiuni ca urmare a expunerii la noxe biologice datorate contactului cu sange, saliva, secretii umane si instrumentar  infestat

4

Măsuri tehnice:

- Asigurarea echipamentului individual de protectie conform evaluarii

 

Măsuri organizatorice:

- Purtare echipament de protectie acordat conform normativului intern  ochelari de protectie, masca faciala, manusi chirurgicale;

- Instruirea periodica a infirmierilor referitor la riscul biologic ;

- Depozitarea si eliminarea deseurilor medicale conform legislatiei in vigoare (Ordinul nr. 1226/2012);

- Vaccinarea personalului expus, conform reglementarilor MS

5.

F16 - Afectiuni dorso-lombare in urma efortului dinamic la manipularea manuală (ridicarea pacientilor cu ocazia transferarii pe carucioare, paturi sau brancarde, cu ocazia schimbului lenjeriei sau toaletarii etc.)

4

Măsuri tehnice:

- Achizitionarea unor echipamente de munca pentru ridicatul si transportul pacientilor (carucioare pacienti, carucioare mancare, brancarde, paturi multifunctionale)

- Verificarea periodica a dispozitivelor pentru transportul pacientilor

 

Măsuri organizatorice:

- Elaborarea IPssm referitor la cerinte privind activitatea de incarcare, transport si descarcare a pacientilor;

- Instruirea infirmierilor pe baza instrucţiunilor proprii privind activitatea de incarcare, transport si descarcare a pacientilor;

- Instruirea infirmierilor privind modalitatea de utilizare si reglare a dispozitivelor pentru transportul pacientilor;

- Efectuarea controalelor medicale de medicina muncii prin care sa se previna afectiunile dorso-lombare ale lucratorilor

6.

F22 - Accidentare prin agresiune fizica cauzata de pacienti cu probleme psihice, apartinatori sau persoane straine

4

Măsuri tehnice:

- Asigurarea permanenta a functionalitatii sistemelor video si alarmare din incintele centrului de ingrijire

 

Măsuri organizatorice:

- elaborarea unei proceduri privind modul de actiune in situatii de agresiune ;

- instruirea agentului de paza de a interzice accesul in perimetrul centrului de ingrijire a persoanelor straine agresive sau sub influenta consumului de alcool ;

- instruirea infirmierilor privind modul de actiune in situatii de actiune, cat si obligativitatea acestora de a solicita prin 112 sprijinul echipajelor de politiei