Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Plan de evacuare a salariatilor si a unor bunuri materiale in situatii de urgenta
PLANUL DE EVACUARE A SALARIAŢILOR
ŞI A UNOR BUNURI MATERIALE
ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ
NESECRET
Exemplar nr.
Data: _ _ _ _ _ _
OPIS
1. PAGINĂ SEMNĂTURI
2. PLAN DE EVACUARE A SALARIAŢILOR ŞI A UNOR BUNURI MATERIALE ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ
3. SITUAŢIA ANGAJAŢILOR CARE SE EVACUEAZĂ DIN CLĂDIRI ................. Anexa nr. 7 4. SITUAŢIA CU BUNURILE CARE SE EVACUEAZĂ ........................................ Anexa nr. 8 5. PLAN EVACUARE ..................................................................................... Anexa nr. 1 – 5 6. HARTA CU PUNCTUL DE ADUNARE LA EVACUARE................................... Anexa nr. 6 7. FLUX INFORMAŢIONAL.................................................................................. Anexa nr. 9 8. SINOPTICUL CU PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI ............................................ Anexa nr. 10 9. COMPONENŢA CELULEI DE URGENŢĂ .....................................................Anexa nr. 11 10. ATRIBUŢIILE CELULEI DE URGENŢĂ .........................................................Anexa nr. 12 11. ATRIBUŢIILE INSPECTORULUI DE PROTECŢIE CIVILĂ ............................Anexa nr. 13 12. CONŢINUTUL DECIZIEI DE EVACUARE ......................................................Anexa nr. 14
I. CADRUL LEGAL
În conformitate cu Legea nr. 481/2004 art. 56 şi 57 privind protecţia civilă în România, a O.M.A.I. nr. 1184/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de evacuare în situaţii de urgenţă, acţiunea de evacuare constă în scoaterea din zonele afectate sau potenţial fi afectate, în mod organizat, a salariaţilor, a materiei prime.
Acţiunile de evacuare se desfăşoară în mod organizat, asigurându-se menţinerea ordinii şi liniştii, a stării de spirit a salariaţilor, pentru reducerea în ansamblu a pierderilor umane şi materiale în asemenea situaţii.
II. SCOPUL ACŢIUNILOR DE EVACUARE
Situaţii de dezastre:
Prin Ordinul nr. 1184/2006 al ministrului Administraţiei şi internelor, au fost aprobate Normele privind organizarea şi asigurarea activităţii de evacuare în situaţii de urgenţă, publicate în Monitorul Oficial al României nr. 161/2006, Normele includ în primul rând precizări privind organizarea activităţilor de evacuare.
În funcţie de tipul de risc, parametrii caracteristici şi amploarea consecinţelor, acţiunile de evacuare se planifică şi se desfăşoară în mod organizat, având ca scop evitarea/diminuarea pierderilor umane şi materiale.
III. SITUAŢIILE ŞI MODUL DE APLICARE A PLANULUI
Acţiunile de evacuare în situaţii de urgenţă se referă la personalul salarial al ________________________
Nu se pune problema evacuării de bunuri materiale spre alte locaţii sau localităţi.
În funcţie de iminenţa producerii sau de producerea unor dezastre, este necesară prevenirea, limitarea şi înlăturarea urmărilor acestora, prezentul plan se pune în aplicare astfel:
• În situaţii de dezastre, după natura, efectele şi locul de manifestare a acestora: a) – cutremur de mare intensitate;
b) – accidente chimice majore;
c) – explozii şi incendii de mari proporţii;
d) – epidemii;
e) – alte efecte meteorologice şi dezastre de mare amploare.
• La introducerea „STĂRII DE URGENŢĂ”
IV. OBIECTIVUL ŞI RISCURILE POSIBILE
___________ este o societate pe acţiuni cu capital privat, având ca obiect de activitate producţia de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea – 7420, având un număr de 92 salariaţi.
________________ este amplasat în _____________ pe str. __________ având ca vecini Colegiul _____________
__________________ nu deţine şi nu foloseşte materiale sau substanţe explozibile, incendiare, periculoase, toxice sau de altă natură care să constituie o sursă de risc pentru salariaţi, populaţia din zonă sau mediu.
V. CONCEPŢIA ACŢIUNILOR DE EVACUARE
a) În caz de risc seismic
Punerea în aplicare a Planului de evacuare la nivelul _________________ se impune în situaţia producerii unui cutremur în urma căruia ar rezulta: - distrugerea clădirii;
- distrugerea într-o măsură mare a reţelelor de utilităţi publice ( apă, gaze, canalizare, energie electrică, telecomunicaţii);
- existenţa unui mare număr de răniţi cărora nu li s-ar putea acorda asistenţă în zona afectată;
- existenţa unor victime( morţi, blocaţi) sau manifestarea unor efecte secundare ( incendii, scăpări de gaze, etc.), motiv pentru care este nevoie de intervenţia echipelor specializate;
- existenţa în zona sinistrată a unui mare număr de persoane traumatizate psihic ca urmare a unor fenomene secundare produse de cutremur cum ar fi incendii în masă, panică, zvonuri alarmiste, reacţii psihice post seismice, etc.
Evacuarea salariaţilor se va face folosind căile de evacuare conform anexelor 1 – 5. Se va constitui un punct de adunare a salariaţilor ce se evacuează, punct ce este marcat pe harta din anexa nr. 6.
Din rândul salariaţilor care s-au strâns la punctual de adunare se vor constitui formaţiunile de protecţie civilă conform Organigramei de protecţie civilă, forţe care vor acţiona în primă urgenţă pentru înlăturarea dărâmăturilor şi eliberarea căilor de acces în clădiri.
Salariaţii necuprinşi în formaţiunile de protecţie civilă se vor autoevacua plecând fiecare către familiile lor, urmând să se reîntoarcă la locul de muncă în următoarele 3 – 4 ore pentru a participa la efortul de refacere a spaţiilor de producţie.
Se va cere sprijinul unui expert în construcţii prin Inspectoratul de Stat în Construcţii al municipiului _______________, care va recomanda ce măsuri trebuie luate pentru consolidarea clădirilor avariate de seism, pentru a se relua procesul de producţie cât mai repede.
b) În caz de risc chimic
În caz de risc chimic, se va executa de urgenţă o autoevacuare a salariaţilor din clădirea situată pe direcţia deplasării norului toxic, autoevacuare ce trebuie să se execute foarte rapid.
Atunci când nu se poate face autoevacuarea se vor lua măsuri de etanşare a uşilor şi ferestrelor, salariaţii rămânând în încăperile unde îşi desfăşoară activitatea. Salariaţii surprinşi în afara clădirii, se vor îndepărta de zona de risc chimic în cel mai scurt timp posibil.
Se vor folosi mijloace de protecţie individuale sau improvizate.
Nu se pune problema evacuării de bunuri materiale.
c) În caz de risc epidemiologic.
La înştiinţarea autorităţilor locale de a declara zona societăţii şi a vecinătăţilor drept “ZONA DE CARANTINĂ SUPUSĂ MĂSURILOR SANITARE” se execută autoevacuarea salariaţilor spre domiciliu sau în afara zonei de risc.
d) În caz de risc de incendii, explozii, alte fenomene meteo şi dezastre de amploare:
Se aplică planul de evacuare similar punctelor 5 a), b), c), integral sau selective, funcţie de situaţie şi împrejurări.
VI. ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA ACŢIUNILOR DE EVACUARE
În situaţia trecerii de la starea de normalitate la starea de urgenţă, succesiunea activităţilor de organizare şi conducere a evacuării, conform Normelor aprobate prin O.M.A.I nr. 1184/2006, se realizează de celula de urgenţă constituită la nivel __________________, prin decizia conducătorului societăţii. Componenţa şi atribuţiile
celulei de urgenţă sunt prezentate în anexele nr. 10; 11.
VII. EXECUTAREA ACŢIUNILOR DE EVACUARE
Trecerea la executarea evacuării se face la ordin.
Celula de urgenţă de protecţie civilă a ___________emite decizia de evacuare.
Decizia pentru evacuare, aste actul prin care, în temeiul ordinului de evacuare, şi în raport cu condiţiile specifice, se declanşează şi se organizează acţiunile de evacuare. Decizia pentru evacuare, cuprinde:
- date şi concluzii despre evoluţia situaţiei de urgenţă, consecinţele acesteia asupra ___________ a bunurilor şi influenţa lor asupra acţiunilor de evacuare;
- organizarea conducerii şi a cooperării: centru de coordonare şi conducere, căi şi mijloace de legătură, instituţii cu care se cooperează, modalităţi de cooperare, cereri şi rapoarte.
Decizia pentru evacuare se semnează de conducătorul _____________
Conducerea evacuării se asigură din Punctul de Conducere al___________ prevăzut a fi la etajul I al clădirii.
Realizarea legăturilor telefonice precum şi a mijloacelor de informare radio-tv se asigură din Punctual de Conducere al _______________. Informarea operativă a salariaţilor se asigură prin conducătorii locurilor de muncă sau după caz prin telefonie mobilă.
VIII. ASIGURAREA ACŢIUNILOR DE EVACUARE
La punerea în aplicare a prezentului plan de evacuare, Celula de Urgenţă de la _________________ va lua următoarele măsuri privind:
Asigurarea psihologică şi protecţia medicală
Salariaţii care se autoevacuează vor executa activităţile cu calm, evitând producerea panicii şi dezordinii. Conducătorii locurilor de muncă răspund de realizarea dispoziţiilor primite referitoare la informarea salariaţilor, numărul celor evacuaţi, îndrumarea acestora pe căile de evacuare stabilite, combaterea actelor de indisciplină.
Protecţia medicală se va asigura de către formaţiunile sanitare din sector, Serviciul de Ambulanţă al Municipiului ____________, unităţile spitaliceşti cele mai apropiate.
Asigurarea cercetării
Cercetarea trebuie să asigure informaţii veridice, oportune şi complete necesare evacuării, cu privire la evoluţia situaţiei de urgenţă, consecinţele asupra populaţiei, clădirilor şi căilor de acces din zonă.
Anterior punerii în aplicare a deciziei de evacuare, la dispoziţia celulei de urgenţă de la _______________, o echipă din cadrul formaţiunilor de protecţie civilă va executa cercetarea în zona limitrofă societăţii şi pe căile de comunicaţii folosite în scopul executării evacuării.
Anexa nr. 7 SITUAŢIA ANGAJAŢILOR CARE SE EVACUEAZĂ DIN CLĂDIRE ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Nr. Nr. Cine conduce
crt. Corp clădire salariaţi evacuarea Observaţii 1 2 3 4 5 INSTITUTUL DE STUDII ŞI PROIECTĂRI ENERGETICE
1 Subsol
- _____________
- ____________
- ___________
2 Parter
- __________
- _________
- __________
- __________
- ________
- _______________
3 Etaj I
- ___________
4 Etaj II
- _________
5 Etaj III
- ___________
- ___________
- ___________
Salariaţi I.S.P.E. S.A. =
Salariaţi alte firme =
TOTAL =
Anexa nr. 8 SITUAŢIA BUNURILOR CARE SE EVACUEAZĂ ÎN CAZUL UNEI SITUAŢII DE URGENŢĂ
Nr. Direcţia / Denumirea U/M Cantitate Mijloace de crt. Departamentul materialelor transport
NUMAI DUPĂ PRODUCEREA EVENIMENTULUI CONDUCEREA I.S.P.E. S.A. ŞI A FIRMELOR CARE ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA ÎN SEDIUL I.S.P.E., VA ANALIZA ŞI LUA MĂSURILE CE SE IMPUN ÎN FUNCŢIE DE AVARIILE SUFERITE LA CLĂDIRE ŞI DE POSIBILITATEA GĂSIRII UNEI LOCAŢII CARE SĂ ÎNDEPLINEASCĂ MINIMUL DE SIGURANŢĂ PENTRU SALARIAŢI ŞI SĂ ASIGURE O INDEPENDENŢĂ TOTALĂ FAŢĂ DE CEILALŢI OCUPANŢI AI CLĂDIRII ALESE.
Anexa nr. 9 SCHEMA DE ÎNŞTIINŢARE
URGENŢA I URGENŢA II
DIRECTOR Anexa nr. 10 SINOPTICUL CU PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI CE SE EXECUT
Cine execută |
Inspectoratul de protecţie civil Şeful Protecţiei ă Civile |
ă Protecţie Civil Urgenţă de Echipa de cercetare Celula de |
şie ă Reţeaua sanitar ă ă Protecţie Civil Protecţie Civil Urgenţă de Urgenţă de Celula de Celula de şi de Cruce Ro |
|
ore şi zile |
24 |
x |
x x |
|
20 |
x |
x x |
||
12 |
x |
x x |
||
10 |
x |
x x |
||
6 |
x |
x x |
||
4 |
x |
x |
x x |
|
3 |
x |
x |
x x |
|
2 |
x |
x |
x x |
|
1 x x |
x x x |
x x |
x x |
|
Activităţi de executat |
dezastrului de la organele locale sau din ştiinţare ă şi Protecţie Civil ştiinţării despre producerea şi primele concluzii despre ă a datei, orei, ăsurile luate de în dezastrul respectiv la Biroul de Prevenire a Incendiilor Raportarea imediat şi m şi alarmare alte surse Primirea în locului |
ările şi ării la faţa locului de ătre echipa de cercetare-observare raportarea primelor date despre urm ştiinţarea Celulei de Urgenţă de suplimentare a salariaţilor despre ării şi alarm producerea dezastrului ştiinţării Executarea cercet ă Protecţie Civil Executarea în dezastrului În c |
ărarea bunurilor din Deplasarea Celulei de Urgenţă de ă la locul producerii ăsurilor de ării m şi ap zona de acţiune plic evenimentului ă protecţie civil z restricţie, pa ărirea a Urm |
comportare, de combatere a zvonurilor Acordarea primului ajutor medical, transportul ăniţilor ării regulilor de şi spitalizarea r ărirea respect ă în zona afectat Urm |
Nr. crt |
. 1 2 |
3 4 5 |
6 7 |
8 9 |
Planificarea
ă,
colaOrgaspecdin ForţmijlcecontacţPAjuprotehPolizon Cu
ComFormde poCrR
Ajutproblspe
Cine execută |
stabilite în plan şi formaţiunile Subunităţile |
stabilite în plan mijloacele şi Forţele |
probleme tehnice ă a ă şi Protecţie Civil Prevenire a Urgenţă de Protecţie Civil Celula de probleme Ajutor cu Ajutor cu ăriei Biroul de logistice incendiilor Prim |
ă Protecţie Civil Urgenţă de Celula de |
|||
ore şi zile |
24 |
x |
x x |
x |
|||
20 |
x |
x |
x |
||||
12 |
x |
x |
|||||
10 |
x x |
x |
|||||
6 |
x |
x |
|||||
4 |
x |
x |
x |
||||
3 x |
x |
x |
x |
x |
|||
2 x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
1 x |
x |
x x |
x |
x |
x |
||
Activităţi de executat |
e gaze, infiltraţii de gaze) Limitarea extinderii incendiilor ăsuri de intervenţie ărilor d prin m p ă (sc |
ării în locuri dinainte şi şi a bunurilor materiale din locurile periculoase Scoaterea salariaţilor vacu asigurarea e stabilite |
Alarmarea subunităţilor de serviciu care intervin în cadrul cooper şi materiale de stru. ă, ă, ă ora in zonele s n Organizarea acţiunilor în zona distru ătur mijloace de transport, materiale, hra ării la deza a cu mijloace de leg echipament de protecţie cest Asigurarea afluirii a şi asigurare intervenţie afectate. |
ă asigure intervenţia de specialitate în e grupe operative care s ă Solicitarea d s zona distru |
ă mai mare de ării forţelor de ării intervenţie în cazul desfăşur acţiunilor pe o perioad Asigurarea schimb timp |
şi e lucru pe timp asupra studiului îndeplinirii acţiunilor ă, e materiale de asigurat şi sintezelor ă, vizibilitate redus pentru continuarea acţiunilor e condiţii meteo deosebit Întocmirea rapoartelor Asigurarea condiţiilor d de noapte, iarn necesarul d |
artea bilităţilor şi sprijin din p şi a posi e stat superioare aţiei create de acţiune. Solicitare u organelor d Analiza sit |
Nr. crt |
. 10 |
11 |
12 13 |
14 |
15 |
16 17 |
18 |
Planificarea
Anexa nr. 11 COMPONENŢA CELULEI DE URGENŢĂ
1. PREŞEDINTELE CELULEI
DIRECTOR SUCURSALĂ – ING. DUMITRU GÂRDAN
2. INSPECTOR DE PROTECŢIE CIVILĂ
__________
3. MEMBRII CELULEI DE URGENŢĂ
(Membrii Comisiei de Protecţie Civilă conform Organigramei Protecţiei Civile)
Anexa nr. 12 ATRIBUŢIILE CELULEI DE URGENŢĂ
- elaborează şi emite Decizia de evacuare;
- analizează situaţia de urgenţă creată şi prognozarea evoluţiei acesteia;
- inventariază sursele de risc din cadrul operatorului economic şi resursele tehnico materiale care pot fi folosite pentru executarea evacuării;
- evaluează efectele asupra salariaţilor şi bunurilor societăţii;
- stabileşte măsurile de primă urgenţă;
- stabileşte concepţia de evacuare a salariaţilor şi a bunurilor materiale din cadrul operatorului economic;
- asigură resursele financiare necesare evacuării;
- coordonează pregătirea salariaţilor;
- numeşte, organizează şi coordonează activitatea comisiei pentru inventarierea, expertizarea şi evaluarea pagubelor produse de dezastre
Anexa nr. 13 ATRIBUŢIILE INSPECTORULUI DE PROTECŢIE CIVILĂ
- participă la elaborarea Planului de Protecţie şi Intervenţie la Dezastre al operatorului economic;
- organizează şi asigură înştiinţarea salariaţilor despre pericolul producerii unor dezastre;
- inventariază sursele de risc şi sursele tehnico-materiale care pot fi întrebuinţate pentru executarea evacuării salariaţilor şi a bunurilor materiale;
- verifică aplicarea măsurilor prevăzute în planurile de evacuare ale operatorului economic;
- imediat după producerea dezastrului ia legătura cu Biroul de Prevenire a Incendiilor şi Protecţie Civilă a Primăriei Municipiului _______________ , Serviciul de ambulanţă al municipiului ___________________ (dacă este nevoie), Sectia de Poliţie (cea mai apropiată), operatorii economici din vecinătate, etc.