Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





Plan de evacuare a salariatilor si a unor bunuri materiale in situatii de urgenta

 

PLANUL DE EVACUARE A SALARIAŢILOR 

ŞI A UNOR BUNURI MATERIALE  

ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ 

NESECRET  

Exemplar nr.  

Data: _ _ _ _ _ _  

OPIS  

1. PAGINĂ SEMNĂTURI  

2. PLAN DE EVACUARE A SALARIAŢILOR ŞI A UNOR BUNURI MATERIALE ÎN SITUAŢII  DE URGENŢĂ 

3. SITUAŢIA ANGAJAŢILOR CARE SE EVACUEAZĂ DIN CLĂDIRI ................. Anexa nr. 7  4. SITUAŢIA CU BUNURILE CARE SE EVACUEAZĂ ........................................ Anexa nr. 8  5. PLAN EVACUARE ..................................................................................... Anexa nr. 1 – 5  6. HARTA CU PUNCTUL DE ADUNARE LA EVACUARE................................... Anexa nr. 6  7. FLUX INFORMAŢIONAL.................................................................................. Anexa nr. 9  8. SINOPTICUL CU PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI ............................................ Anexa nr. 10  9. COMPONENŢA CELULEI DE URGENŢĂ .....................................................Anexa nr. 11  10. ATRIBUŢIILE CELULEI DE URGENŢĂ .........................................................Anexa nr. 12  11. ATRIBUŢIILE INSPECTORULUI DE PROTECŢIE CIVILĂ ............................Anexa nr. 13  12. CONŢINUTUL DECIZIEI DE EVACUARE ......................................................Anexa nr. 14 

I. CADRUL LEGAL  

În conformitate cu Legea nr. 481/2004 art. 56 şi 57 privind protecţia civilă în România, a  O.M.A.I. nr. 1184/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii  de evacuare în situaţii de urgenţă, acţiunea de evacuare constă în scoaterea din zonele  afectate sau potenţial fi afectate, în mod organizat, a salariaţilor, a materiei prime.  

Acţiunile de evacuare se desfăşoară în mod organizat, asigurându-se menţinerea  ordinii şi liniştii, a stării de spirit a salariaţilor, pentru reducerea în ansamblu a pierderilor umane şi materiale în asemenea situaţii.  

II. SCOPUL ACŢIUNILOR DE EVACUARE  

Situaţii de dezastre:  

Prin Ordinul nr. 1184/2006 al ministrului Administraţiei şi internelor, au fost aprobate  Normele privind organizarea şi asigurarea activităţii de evacuare în situaţii de urgenţă,  publicate în Monitorul Oficial al României nr. 161/2006, Normele includ în primul rând precizări  privind organizarea activităţilor de evacuare.  

În funcţie de tipul de risc, parametrii caracteristici şi amploarea consecinţelor, acţiunile de evacuare se planifică şi se desfăşoară în mod organizat, având ca scop  evitarea/diminuarea pierderilor umane şi materiale.  

III. SITUAŢIILE ŞI MODUL DE APLICARE A PLANULUI  

Acţiunile de evacuare în situaţii de urgenţă se referă la personalul salarial al ________________________ 

Nu se pune problema evacuării de bunuri materiale spre alte locaţii sau localităţi.  

În funcţie de iminenţa producerii sau de producerea unor dezastre, este necesară prevenirea, limitarea şi înlăturarea urmărilor acestora, prezentul plan se pune în aplicare  astfel:  

• În situaţii de dezastre, după natura, efectele şi locul de manifestare a acestora:  a) – cutremur de mare intensitate;  

b) – accidente chimice majore;  

c) – explozii şi incendii de mari proporţii; 

d) – epidemii;  

e) – alte efecte meteorologice şi dezastre de mare amploare.  

• La introducerea „STĂRII DE URGENŢĂ”  

IV. OBIECTIVUL ŞI RISCURILE POSIBILE  

___________ este o societate pe acţiuni cu capital  privat, având ca obiect de activitate producţia de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea – 7420, având un număr de 92 salariaţi.  

________________ este amplasat în _____________ pe str. __________ având ca vecini Colegiul _____________  

__________________ nu deţine şi nu foloseşte materiale sau  substanţe explozibile, incendiare, periculoase, toxice sau de altă natură care să constituie o  sursă de risc pentru salariaţi, populaţia din zonă sau mediu.  

V. CONCEPŢIA ACŢIUNILOR DE EVACUARE  

a) În caz de risc seismic  

Punerea în aplicare a Planului de evacuare la nivelul _________________ se impune în situaţia producerii unui cutremur în urma căruia ar rezulta:  - distrugerea clădirii;  

- distrugerea într-o măsură mare a reţelelor de utilităţi publice ( apă, gaze, canalizare, energie electrică, telecomunicaţii); 

- existenţa unui mare număr de răniţi cărora nu li s-ar putea acorda asistenţă în zona  afectată;  

- existenţa unor victime( morţi, blocaţi) sau manifestarea unor efecte secundare ( incendii, scăpări de gaze, etc.), motiv pentru care este nevoie de intervenţia  echipelor specializate; 

- existenţa în zona sinistrată a unui mare număr de persoane traumatizate psihic ca  urmare a unor fenomene secundare produse de cutremur cum ar fi incendii în masă,  panică, zvonuri alarmiste, reacţii psihice post seismice, etc.  

Evacuarea salariaţilor se va face folosind căile de evacuare conform anexelor 1 – 5.  Se va constitui un punct de adunare a salariaţilor ce se evacuează, punct ce este  marcat pe harta din anexa nr. 6.  

Din rândul salariaţilor care s-au strâns la punctual de adunare se vor constitui  formaţiunile de protecţie civilă conform Organigramei de protecţie civilă, forţe care vor acţiona în primă urgenţă pentru înlăturarea dărâmăturilor şi eliberarea căilor de acces în clădiri. 

Salariaţii necuprinşi în formaţiunile de protecţie civilă se vor autoevacua plecând fiecare către familiile lor, urmând să se reîntoarcă la locul de muncă în următoarele 3 – 4  ore pentru a participa la efortul de refacere a spaţiilor de producţie.  

Se va cere sprijinul unui expert în construcţii prin Inspectoratul de Stat în Construcţii al municipiului _______________, care va recomanda ce măsuri trebuie luate pentru consolidarea  clădirilor avariate de seism, pentru a se relua procesul de producţie cât mai repede.  

b) În caz de risc chimic 

În caz de risc chimic, se va executa de urgenţă o autoevacuare a salariaţilor din  clădirea situată pe direcţia deplasării norului toxic, autoevacuare ce trebuie să se execute  foarte rapid.  

Atunci când nu se poate face autoevacuarea se vor lua măsuri de etanşare a uşilor şi  ferestrelor, salariaţii rămânând în încăperile unde îşi desfăşoară activitatea.  Salariaţii surprinşi în afara clădirii, se vor îndepărta de zona de risc chimic în cel mai  scurt timp posibil.  

Se vor folosi mijloace de protecţie individuale sau improvizate.  

Nu se pune problema evacuării de bunuri materiale. 

c) În caz de risc epidemiologic.  

La înştiinţarea autorităţilor locale de a declara zona societăţii şi a vecinătăţilor drept “ZONA DE CARANTINĂ SUPUSĂ MĂSURILOR SANITARE” se execută autoevacuarea  salariaţilor spre domiciliu sau în afara zonei de risc.  

d) În caz de risc de incendii, explozii, alte fenomene meteo şi dezastre de  amploare:  

Se aplică planul de evacuare similar punctelor 5 a), b), c), integral sau selective, funcţie  de situaţie şi împrejurări.  

VI. ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA ACŢIUNILOR DE  EVACUARE  

În situaţia trecerii de la starea de normalitate la starea de urgenţă, succesiunea  activităţilor de organizare şi conducere a evacuării, conform Normelor aprobate prin O.M.A.I  nr. 1184/2006, se realizează de celula de urgenţă constituită la nivel __________________, prin decizia conducătorului societăţii. Componenţa şi atribuţiile 

celulei de urgenţă sunt prezentate în anexele nr. 10; 11.  

VII. EXECUTAREA ACŢIUNILOR DE EVACUARE  

Trecerea la executarea evacuării se face la ordin. 

Celula de urgenţă de protecţie civilă a ___________emite decizia de evacuare.  

Decizia pentru evacuare, aste actul prin care, în temeiul ordinului de evacuare, şi  în raport cu condiţiile specifice, se declanşează şi se organizează acţiunile de evacuare.  Decizia pentru evacuare, cuprinde:  

- date şi concluzii despre evoluţia situaţiei de urgenţă, consecinţele acesteia asupra  ___________ a bunurilor şi influenţa lor asupra acţiunilor de evacuare;  

- organizarea conducerii şi a cooperării: centru de coordonare şi conducere, căi şi  mijloace de legătură, instituţii cu care se cooperează, modalităţi de cooperare, cereri  şi rapoarte.  

Decizia pentru evacuare se semnează de conducătorul _____________

Conducerea evacuării se asigură din Punctul de Conducere al___________ prevăzut a fi la etajul I al clădirii.  

Realizarea legăturilor telefonice precum şi a mijloacelor de informare radio-tv se asigură din Punctual de Conducere al _______________.  Informarea operativă a salariaţilor se asigură prin conducătorii locurilor de muncă sau după caz prin telefonie mobilă.  

VIII. ASIGURAREA ACŢIUNILOR DE EVACUARE  

La punerea în aplicare a prezentului plan de evacuare, Celula de Urgenţă de la _________________ va lua următoarele măsuri privind:  

Asigurarea psihologică şi protecţia medicală 

Salariaţii care se autoevacuează vor executa activităţile cu calm, evitând producerea  panicii şi dezordinii. Conducătorii locurilor de muncă răspund de realizarea dispoziţiilor primite  referitoare la informarea salariaţilor, numărul celor evacuaţi, îndrumarea acestora pe căile de evacuare stabilite, combaterea actelor de indisciplină.  

Protecţia medicală se va asigura de către formaţiunile sanitare din sector, Serviciul de  Ambulanţă al Municipiului ____________, unităţile spitaliceşti cele mai apropiate.  

Asigurarea cercetării  

Cercetarea trebuie să asigure informaţii veridice, oportune şi complete necesare  evacuării, cu privire la evoluţia situaţiei de urgenţă, consecinţele asupra populaţiei, clădirilor şi  căilor de acces din zonă.  

Anterior punerii în aplicare a deciziei de evacuare, la dispoziţia celulei de urgenţă de la  _______________, o echipă din cadrul formaţiunilor de protecţie civilă va executa cercetarea în zona limitrofă societăţii şi pe căile de comunicaţii folosite în scopul  executării evacuării. 

Anexa nr. 7 SITUAŢIA ANGAJAŢILOR CARE SE EVACUEAZĂ DIN CLĂDIRE  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------  Nr. Nr. Cine conduce  

crt. Corp clădire salariaţi evacuarea Observaţii   1 2 3 4 5  INSTITUTUL DE STUDII ŞI PROIECTĂRI ENERGETICE  

1 Subsol  

- _____________

- ____________

 - ___________

2 Parter  

- __________

- _________

- __________

- __________

- ________

 - _______________

3 Etaj I 

- ___________

4 Etaj II  

- _________

5 Etaj III  

- ___________

- ___________

 - ___________

Salariaţi I.S.P.E. S.A. =   

Salariaţi alte firme =

TOTAL = 

 

Anexa nr. 8 SITUAŢIA BUNURILOR CARE SE EVACUEAZĂ ÎN CAZUL UNEI  SITUAŢII DE URGENŢĂ 

Nr. Direcţia / Denumirea U/M Cantitate Mijloace de  crt. Departamentul materialelor transport  

NUMAI DUPĂ PRODUCEREA EVENIMENTULUI CONDUCEREA I.S.P.E. S.A. ŞI A  FIRMELOR CARE ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA ÎN SEDIUL I.S.P.E., VA ANALIZA ŞI  LUA MĂSURILE CE SE IMPUN ÎN FUNCŢIE DE AVARIILE SUFERITE LA CLĂDIRE ŞI DE  POSIBILITATEA GĂSIRII UNEI LOCAŢII CARE SĂ ÎNDEPLINEASCĂ MINIMUL DE  SIGURANŢĂ PENTRU SALARIAŢI ŞI SĂ ASIGURE O INDEPENDENŢĂ TOTALĂ FAŢĂ DE  CEILALŢI OCUPANŢI AI CLĂDIRII ALESE. 



Anexa nr. 9 SCHEMA DE ÎNŞTIINŢARE  

 URGENŢA I URGENŢA II  

DIRECTOR Anexa nr. 10 SINOPTICUL CU PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI CE SE EXECUT 

Cine execută 

Inspectoratul de protecţie civil 

Şeful Protecţiei  

ă 

Civile 

ă 

Protecţie Civil 

Urgenţă de  

Echipa de cercetare 

Celula de  

şie

ă 

Reţeaua sanitar 

ă 

ă 

Protecţie Civil 

Protecţie Civil 

Urgenţă de  

Urgenţă de  

Celula de  

Celula de  

şi de Cruce Ro 

ore şi zile 

24

 

x

x

20 

 

x

x

12 

 

x

x

10 

 

x

x

 

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

1 x x

x

x

x

Activităţi de executat 

dezastrului de la organele locale sau din  

ştiinţare  

ă

şi Protecţie Civil 

ştiinţării despre producerea  

şi primele concluzii despre  

ă a datei, orei,  

ăsurile luate de în 

dezastrul respectiv la Biroul de  

Prevenire a Incendiilor  

Raportarea imediat 

şi m 

şi alarmare  

alte surse  

Primirea în 

locului  

ările  

şi  

ării la faţa locului de  

ătre echipa de cercetare-observare  

raportarea primelor date despre urm 

ştiinţarea Celulei de Urgenţă de  

suplimentare a salariaţilor despre  

ării  

şi alarm 

producerea dezastrului  

ştiinţării  

Executarea cercet 

ă 

Protecţie Civil 

Executarea în 

dezastrului 

În 

ărarea bunurilor din  

Deplasarea Celulei de Urgenţă de  

ă la locul producerii  

ăsurilor de  

ării m 

şi ap 

zona de acţiune 

plic 

evenimentului  

ă 

protecţie civil 

restricţie, pa 

ărirea a 

Urm 

comportare, de combatere a zvonurilor  

Acordarea primului ajutor medical, transportul  

ăniţilor 

ării regulilor de  

şi spitalizarea r 

ărirea respect 

ă 

în zona afectat 

Urm 

Nr.  

crt

. 1  

3 4  

6  

8  



Planificarea 

ă,

colaOrgaspecdin ForţmijlcecontacţPAjuprotehPolizon Cu

ComFormde poCrR 

Ajutproblspe

Cine execută 

stabilite în plan 

şi  

formaţiunile  

Subunităţile  

stabilite în plan 

mijloacele  

şi  

Forţele  

probleme tehnice 

ă a  

ă 

şi  

Protecţie Civil 

Prevenire a  

Urgenţă de  

Protecţie Civil 

Celula de  

probleme  

Ajutor cu  

Ajutor cu  

ăriei  

Biroul de  

logistice  

incendiilor  

Prim 

ă

Protecţie Civil 

Urgenţă de  

Celula de  

ore şi zile 

24

     

x

x

x

20 

     

x

x

x

12 

       

x

x

10 

       

x

x

       

x

x

x

     

x

x

3 x

x

x

   

x

x

2 x

x

x

x

 

x

x

1 x

x

x

x

 

x

x

Activităţi de executat 

e gaze, infiltraţii de gaze) 

Limitarea extinderii incendiilor  

ăsuri de intervenţie 

ărilor d 

prin m 

ă 

(sc 

ării în locuri dinainte  

şi  

şi a bunurilor  

materiale din locurile periculoase  

Scoaterea salariaţilor  

vacu 

asigurarea e 

stabilite 

Alarmarea subunităţilor de serviciu care intervin în cadrul cooper 

şi materiale de  

stru.  

ă,  

ă,  

ă 

ora in zonele  

Organizarea acţiunilor în zona distru 

ătur 

mijloace de transport, materiale, hra 

ării la deza 

a cu mijloace de leg 

echipament de protecţie  

cest 

Asigurarea afluirii a 

şi asigurare 

intervenţie 

afectate.  

ă 

asigure intervenţia de specialitate în  

e grupe operative care s 

ă

Solicitarea d 

zona distru 

ă mai mare de 

ării forţelor de  

ării  

intervenţie în cazul desfăşur 

acţiunilor pe o perioad 

Asigurarea schimb 

timp 

şi  

e lucru pe timp  

asupra studiului îndeplinirii acţiunilor  

ă,  

e materiale de asigurat  

şi sintezelor  

ă, vizibilitate redus 

pentru continuarea acţiunilor  

e

condiţii meteo deosebit 

Întocmirea rapoartelor  

Asigurarea condiţiilor d 

de noapte, iarn 

necesarul d 

artea  

bilităţilor  

şi sprijin din p 

şi a posi 

e stat superioare 

aţiei create  

de acţiune. Solicitare  

organelor d 

Analiza sit 

Nr.  

crt

. 10 

11 

12  

13 

14 

15 

16  

17 

18 



Planificarea 

Anexa nr. 11 COMPONENŢA CELULEI DE URGENŢĂ 

1. PREŞEDINTELE CELULEI  

 DIRECTOR SUCURSALĂ – ING. DUMITRU GÂRDAN  

2. INSPECTOR DE PROTECŢIE CIVILĂ 

__________

3. MEMBRII CELULEI DE URGENŢĂ 

(Membrii Comisiei de Protecţie Civilă conform Organigramei Protecţiei Civile)  

Anexa nr. 12 ATRIBUŢIILE CELULEI DE URGENŢĂ 

- elaborează şi emite Decizia de evacuare;  

- analizează situaţia de urgenţă creată şi prognozarea evoluţiei acesteia;  

- inventariază sursele de risc din cadrul operatorului economic şi resursele tehnico materiale care pot fi folosite pentru executarea evacuării;  

- evaluează efectele asupra salariaţilor şi bunurilor societăţii;  

- stabileşte măsurile de primă urgenţă;  

- stabileşte concepţia de evacuare a salariaţilor şi a bunurilor materiale din cadrul  operatorului economic;  

- asigură resursele financiare necesare evacuării;  

- coordonează pregătirea salariaţilor;  

- numeşte, organizează şi coordonează activitatea comisiei pentru inventarierea,  expertizarea şi evaluarea pagubelor produse de dezastre 

Anexa nr. 13 ATRIBUŢIILE INSPECTORULUI DE PROTECŢIE CIVILĂ 

- participă la elaborarea Planului de Protecţie şi Intervenţie la Dezastre al operatorului  economic;  

- organizează şi asigură înştiinţarea salariaţilor despre pericolul producerii unor  dezastre;  

- inventariază sursele de risc şi sursele tehnico-materiale care pot fi întrebuinţate  pentru executarea evacuării salariaţilor şi a bunurilor materiale;  

- verifică aplicarea măsurilor prevăzute în planurile de evacuare ale operatorului  economic;  

- imediat după producerea dezastrului ia legătura cu Biroul de Prevenire a Incendiilor  şi Protecţie Civilă a Primăriei Municipiului _______________ , Serviciul de ambulanţă al  municipiului ___________________ (dacă este nevoie), Sectia de Poliţie (cea mai apropiată),  operatorii economici din vecinătate, etc.