Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Fisa post asistent medical laborator analize medicale
Se aprobă
Manager,
FIȘA POSTULUI
I. IDENTIFICAREA POSTULUI
1. Numele și prenumele titularului:
2. Denumirea postului: Asistent medical cu PL
3. Poziția în COR/Cod: 222101/325901
4. Compartimentul: LABORATOR ANALIZE MEDICALE
5. Nivelul postului: execuție
6. Relații
a. Ierarhice:
i. se subordonează: medicului coordonator al compartimentului, medicilor sau cadrelor superioare de altă specialitate din cadrul compartimentului, medicului epidemiolog, asistentului coordonator, conducerii spitalului;
ii. are în subordine: infirmieri și brancardieri.
b. Funcționale:
i. de colaborare cu toate categoriile profesionale din cadrul secției / compartimentului și din celelalte departamente ale unității medicale angajatoare
II. CERINȚELE POSTULUI
1. GENERALE:
a. Studii de specialitate
b. Competențe de utilizare PC – ECDL nivel Start
c. Abilități de comunicare, muncă în echipă, promptitudine, rezistență la stres, efort fizic prelungit, conștiinciozitate, disciplină, empatie;
∙ Nivel de certificare și autorizare
a. Diploma de bacalaureat
b. Diploma de studii in profesia de asistent medical
c. Certificat de membru OAMGMAMR;
d. Aviz anual pentru autorizarea exercitării profesiei, emis de OAMGMAMR, în conformitate cu prevederile Legii 278/2015 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical;
e. Asigurare de răspundere civilă pentru prejudicii cauzate prin actul medical (malpraxis) - încheiată anual, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
2. SPECIFICE
a) Nu e cazul
3. Perioada de evaluare a performanțelor: anual
4. Condiții de muncă: ture de lucru ... / 7 ore
III. OBIECTIVELE POSTULUI
1. Furnizarea serviciilor de îngrijiri generale de sănătate de natură preventivă, curativă și de recuperare ale pacientului, prin exercitarea tuturor activităților titlului profesional de asistent medical, aliniate la principiul „ îmbunătățirii continue ”
2. Respectarea drepturilor pacienților
3. Perfecționarea prin programe de educație medicală continuă
4. Implicarea in activitatea de formare a viitorilor asistenți medicali/asistenți medicali debutanți
IV. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI GENERALE
1. Efectuează activități exercitate cu titlul profesional de asistent medical generalist, ca urmare a însușirii competențelor de bază în cursul formării profesionale de nivel postliceal sau universitar. Conform O.U.G. nr.144/2008, privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a moașei și asistentului medical acestea sunt:
a. Furnizează servicii de îngrijiri generale de sănătate de natură preventivă, curativa si de recuperare
b. Colaborează cu toți membrii echipei medicale
c. Respectă procedurile și protocoalele de practică medicală
d. Gestionează formularele și documentelor instituționale: întocmește documentele și rapoartele, îndosariază și păstrează documentele
e. Identifică și raportează situațiile de risc pentru pacienți și pentru personalul medical și de îngrijire
f. Acordă primul ajutor în baza competenței de a iniția în mod independent măsuri imediate pentru menținerea în viață și aplicarea în situații de criză sau de catastrofă a acestor măsuri;
g. Participă la cursuri de formare continuă pentru asistenți medicali/moașe.
2. Efectuează servicii de îngrijiri medicale autonome
a) Supraveghează procedurile care vizează asigurarea igienei persoanei și a mediului ambient;
b) Supraveghează şi coordonează activităţile desfăşurate de personalul din subordine;
c) Utilizeaza si pastreaza în bune conditii echipamentul,aparatura medicala si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea corecta a acestora in vederea neutralizarii;
3. Efectuează servicii de îngrijiri medicale delegate exclusiv la recomandarea medicului.
4. Alte atribuții și responsabilități:
a. Răspunde de îndeplinirea promptă și corectă a sarcinilor de serviciu;
b. Își desfășoară activitatea in mod responsabil conform reglementarilor profesionale si cerințelor în vigoare;
c. Respectă normele de securitate, manipulare, descărcare și păstrare a medicamentelor stupefiante, precum și a medicamentelor cu regim special conform legislației în vigoare;
d. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare, de efectuarea tuturor manevrelor
de îngrijire conform prescripției medicale, de respectarea tehnicilor medicale și de asepsie;
e. Asistenții medicali licențiați pot desfășura activități de cercetare;
f. Asistenții medicali licențiați se ocupă de pregătirea studenților de la Facultatea de Asistenți Medicină Generală și formarea asistenților debutanți;
g. Se preocupă de actualizarea cunoștințelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educație medicala continuă;
h. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare, de efectuarea tuturor manevrelor de îngrijire conform prescripției medicale, de respectarea tehnicilor medicale și de asepsie;
i. Răspunde de pregătirea practică a elevilor din școlile postliceale, în timpul stagiilor de practică;
j. Se preocupă de actualizarea cunoștințelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educație medicala continuă;
k. Prezintă certificatul de membru și asigurarea de malpraxis în termen la Biroul personal, anual;
l. Anunță cazurile de indisciplină a personalului din subordine asistentei șefe, medicului de gardă, sau medicului șef;
m. Are obligația de a aduce la cunoștința asistentei șefe orice neregulă, defecțiune, anomalie sau altă situație de natură de a constitui un pericol și orice încălcare a normelor de
securitate si sănătate în muncă și de prevenire a incendiilor, constatate în timpul activității;
n. Poartă ecusonul prevăzut de Regulamentul Intern;
o. Părăsirea locului de muncă se poate face numai cu avizul asistentei șefe, medicului de gardă sau medicului șef, interdicție valabilă și la terminarea programului de lucru atunci când întârzie sau nu se prezintă schimbul;
p. Anunță asistentul șef în cazul în care beneficiază de concediu medical din prima zi de incapacitate de muncă;
q. Aduce la cunoștință șefilor ierarhici accidentele de muncă suferite de propria persoană;
r. Respectă prevederile Codului de Conduită al personalului în spital;
s. Respecta si răspunde de aplicarea regulilor de igiena si acelor de tehnica aseptica;
t. Spală sau dezinfectează mâinile, după cum este cazul, după orice manevra medicala sau după orice contact cu pacientul;
u. Se integrează si respecta graficul de lucru pe ture stabilit, și predă în scris, la ieșirea din tură, situația și planul de investigații și tratament al bolnavilor, asistentei care intră în tură;
v. Participa la toate formele de instruire in vederea ridicării nivelului profesional;
w. Efectuează controlul medical periodic conform indicațiilor medicului de medicina muncii. x. Execută orice altă sarcină pe care o încredințează șeful ierarhic superior cu privire la buna desfășurare a activității în cadrul compartimentului.
5. Responsabilități specifice privind întreținerea curățeniei în secții și spații comune, efectuarea dezinfecției și pregătirea instrumentarului și obiectelor medicale în vederea sterilizării, conform Ordin 961/2016
a. Respectă procedurile privind curățenia în secție și în spațiile comune și ia măsuri ori de câte ori se constată lipsa acesteia
b. Respectă utilizarea și păstrarea soluțiilor biocide de tipul 1(utilizate la spălarea și dezinfecția tegumentelor)
c. Efectuează igiena și dezinfecția mâinilor ori de câte ori este nevoie
d. Dezinfecția igienică a mâinilor se face prin spălare sau frecare, utilizându-se de rutină un produs antiseptic de preferat pe bază de alcooli; în cazurile de infecție cu Clostridium Difficile, dezinfecția igienică a mâinilor se face cu apă și săpun, nu cu soluții alcoolice;
e. Respectă utilizarea și păstrarea soluțiilor biocide de tipul 2 (utilizate la curățarea și dezinfecția suprafețelor, aparaturii medicale și instrumentarului)
f. Dezinfecția prin mijloace chimice a suprafețelor, aparaturii sau instrumentarului utilizat se realizează cu produsele biocide aprobate de spital și medicul epidemiolog
g. Este obligatorie respectarea concentrațiilor și a timpului de contact specificate în avizul produsului
h. Dezinfecția completează curățarea, dar nu o suplinește și nu poate înlocui sterilizarea sau dezinfecția de tip înalt în cazul dispozitivelor termosensibile;
i. Pentru dezinfecția în focar se utilizează dezinfectante cu acțiune asupra agentului patogen incriminat sau presupus;
j. Răspunde de dezinfecția ciclică a saloanelor și spațiilor din secție
k. Utilizare dezinfectantelor se face respectându-se normele de protecție a muncii, care să prevină accidentele și intoxicațiile;
l. Ține evidența instrumentarului, obiectelor medicale și a materialului moale transportat la stația centrala de sterilizare a spitalului respectând circuitul corespunzător menționat în protocol de către medicul epidemiolog
m. Verifică periodic valabilitatea sterilizării materialelor, obiectelor și instrumentarului medical.
6. Responsabilități specifice în scopul prevenirii, limitării și controlului infecțiilor asociate asistenței medicale conform Ordin 1101/2016
a. Implementează practicile de îngrijire a pacienților în vederea controlului infecțiilor;
b. Se familiarizează cu practicile de prevenire a apariției și răspândirii infecțiilor și aplicarea măsurilor adecvate pe toată durata activitatii de lucru;
c. Menține igiena, conform politicilor spitalului și practicilor de îngrijire adecvate din departament;
d. Aplica tehnicile aseptice, inclusiv spălarea pe mâini și utilizarea izolării;
e. Menține o rezervă asigurată și adecvată de materiale necesara fiecarui departament;
f. Identifică infecțiile asociate asistentei medicale;
g. Participă la investigarea epidemiilor;
h. Asigură comunicarea cu instituțiile de sănătate publică și cu alte autorități, unde este cazul
i. Respectă circuitele stabilite pe unitate privind: bolnavii, personalul, instrumentarul, lenjeria, alimente, reziduurile și supraveghează modul în care personalul din subordine le respectă.
7. Responsabilități privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitatea medicală, conform OMS nr. 1226/2012:
a. Colectarea separată a deșeurile rezultate din activitatea medicală, respectând codurile de culori: galben – pentru deșeuri periculoase și negru pentru deșeuri nepericuloase
b. Colectează materialele contaminate, instrumentarul de unică folosință utilizat, asigură depozitarea, transportul, în condiții de siguranță conform codului de procedură, în vederea distrugerii
c. Marchează și etichetează sacii/cutiile/recipientele cu deșeuri periculoase. Se vor nota următoarele informații:
a. tipul deșeului colectat, pictograma "Pericol biologic"
b. linia de marcare a nivelului maxim de umplere
c. data începerii utilizării recipientului pe secție
d. unitatea sanitară și secția care au folosit recipientul
e. persoana responsabilă cu manipularea lor
f. data umplerii definitive
g. Respectă toate procedurile și tehnicile de lucru aplicabile acestei activități
h. Aplică metodologia de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitatea medicală.
8. Responsabilități cu privire la păstrarea secretului profesional al actului medical
a. Are obligația de a păstra secretul profesional al actului medical, prin păstrarea confidențialității informațiilor medicale fata de terți
b. Pacientul are dreptul la o informare completa asupra propriilor date medicale. Toate informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul acestuia
c. Informațiile cu caracter confidențial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își da consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
9. Responsabilități cu privire la respectarea confidențialității și anonimatului pacienților
a. Are obligația de a păstra față de terți, anonimatul și confidențialitatea asupra datelor de identificare a pacientului
b. În situațiile unor prezentări de caz, nu se vor publica datele personale ale pacienților
c. Filmarea și fotografierea pacientului sunt interzise, iar în scop didactic, se vor efectua numai cu acordul expres al acestuia.
10.Responsabilități cu privire la protejarea datelor cu caracter personal 1. Ia măsuri pentru protejarea datelor cu caracter personal ale pacientului
2. Informează pacienții cu privire la faptul ca li se vor proteja datele cu caracter personal.
11.Responsabilități legate de accesul personalului medico-sanitar la informațiile electronice cu privire la pacient
a. Datele personale ale pacienților sunt securizate, accesul la baza de date electronica care le gestionează fiind posibil doar cu parolă
b. În derularea activităților respectă procedurile care reglementează accesul la informațiile electronice cu privire la pacient.
12.Responsabilități de natura etică și asupra bunurilor de patrimoniu a. Respectă codul de etică și deontologie al asistentului medical
b. Acordarea îngrijirilor trebuie să respecte intimitatea și demnitatea pacientului
c. În nicio situație nu se vor face discriminări referitoare la etnia, religia, apartenența politică a pacienților
d. Răspunde de gestiunea bunurilor de patrimoniu ale institutului care îi sunt atribuite
e. Răspunde material, potrivit codului muncii și prevederilor legii nr. 22 din 18 noiembrie 1969, pentru pagubele cauzate în gestiune și după caz, încălcarea dispozițiilor legale cu privire la gestionarea bunurilor atrage răspunderea materială, disciplinară, administrativă, penală sau civilă
f. La încetarea contractului de muncă restituie integral și în bună stare obiectele încredințate pe inventar.
13.Atribuții privind relațiile interpersonale/comunicarea:
a. Folosește un limbaj politicos față de pacienți și aparținători precum și față de celelalte persoane cu care colaborează;
b. Promovează respectul reciproc, colaborarea și transparența în interiorul departamentului, în raporturile cu alte departamente, precum și în relațiile cu persoane din afara unității
c. Răspunde de corectitudinea și promptitudinea informațiilor furnizate către superiorii ierarhici, către toate departamentele din unitate cu care colaborează, precum și în relația cu pacienții.
14.Responsabilități privind protecția muncii, Conform legii 319 / 2006, Capitolul IV : Obligațiile lucrătorilor
a. Art. 22: Fiecare lucrător trebuie sa își desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât și alte persoane care pot fi afectate de acțiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
b. Art. 23: În mod deosebit, în scopul realizării obiectivelor prevăzute la art.22, lucrătorii au următoarele obligații:
a. să utilizeze corect mașinile, aparatura, uneltele, substanțele periculoase, echipamentele de transport și alte mijloace de producție
b. să utilizeze corect echipamentul individual de protecție acordat si după utilizare, să îl înapoieze, sa-l pună la locul destinat pentru păstrare
c. să nu procedeze la scoaterea din funcțiune la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale mașinilor, aparaturii, uneltelor, instalațiilor tehnice și clădirilor, și să utilizeze corect aceste dispozitive
d. să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție
e. să aducă la cunoștință conducătorului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană
f. să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătății și securității lucrătorilor
g. să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și/sau lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure ca mediul de muncă și condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate în domeniul său de activitate
h. să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora
i. să dea relațiile solicitate de inspectorii de muncă și inspectorii sanitari.
15.Responsabilități privind apărarea împotriva incendiilor, conform legii 307/2006 angajatul are obligația:
a. să respecte regulile și măsurile de apărare împotriva incendiilor, aduse la cunoștință, sub orice formă, de administrator sau conducătorul instituției, după caz
b. să utilizeze substanțele periculoase, instalațiile, utilajele, mașinile, aparatura și echipamentele, potrivit instrucțiunilor tehnice, precum și celor date de administrator sau conducătorul instituției
c. să comunice imediat după constatare, conducătorului locului de muncă, orice încălcare a normelor de apărare împotriva incendiilor sau a oricărei situații stabilite de acesta ca fiind un pericol iminent de incendiu, precum și orice defecțiune sesizată la sistemele și instalațiile de apărare împotriva incendiilor
d. să furnizeze persoanelor abilitate toate datele și informațiile de care are cunoștință referitoare la producerea eventualelor incendii
e. să aplice procedurile de urgență și măsurile de prim ajutor, rapid si corect, cu luciditate, adecvat tipului de accident
f. să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor și instalațiilor de apărare împotriva incendiilor
g. să acționeze în conformitate cu procedurile stabilite la locul de muncă în cazul apariției oricărui pericol de incendiu.
V. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI SPECIFICE
Ocupatia de asistent medical de laborator constă în efectuarea sau executarea analizelor biologice, microbiologice, imunologice, chimice, imunohematologice, hematologice, biofizice, citologice, patologice sau alte tipuri de analize, asupra probelor provenite din organismul uman, cu scopul de a furniza informaţii despre diagnosticarea, prevenirea şi tratarea bolii sau pentru tratarea stării de sănătate a populaţiei. Analizele paraclinice de laborator se vor efectua/executa în prezenţa specialiștilor din cadrul laboratorului (medicului de laborator, biolog, chimist, biochimist), după ce aceștia au validat funcționarea corespunzătoare a echipamentelor de lucru (validarea controalelor interne de calitate). Specialistul va verifica executarea corectă a testelor și va valida rezulatul acestora.
Asistentul medical de laborator îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu:
• Legea 307/2004 privind exercitarea profesiei de asistent medical şi a profesiei de moaşe precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali din România.
• Ordinul M.S.P. 916/2006 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare.
• Codul de etică şi deontologie profesională al asistentului medical şi moaşei din România. •Ordinul 119/2014 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şi funcţionarea laboratoarelor care efectuează analize medicale, cu modificările şi completările ulterioare.
a. Asigurarea etapelor de pre-examinare, examinare și post-examinare a probelor biologice primite în laboratorul de analize medicale.
b. Pregătirea aparaturii, materialelor și consumabilelor necesare desfășurii activității de lucru din laboratorul de anlize medicale.
c. Răspunde de îndeplinirea promptă și corectă a sarcinilor de serviciu;
d. Se preocupă de completarea fișelor de stoc și consum, precum și de stabilirea necesităților de aprovizionare cu reactivi, materiale și consumabile necesare desfășurării activității de laborator;
e. Folosește corect bunurile din dotare și ia măsuri pentru conservare, repararea și înlocuirea lor;
f. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare și a materialelor consumabile;
g. Respectă prevederile Regulamentului Intern al Institutului și al Laboratorului;
h. Respectă normele de securitate, manipulare, descărcare și păstrare a reactivilor si consumabilelor de laborator, conform specificațiilor producătorui;
i. Supraveghează şi coordonează activitățile desfăşurate de personalul din subordine;
j. Execută orice alte dispoziții date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonații acestuia în realizarea strategiilor pe termen scurt, în limitele respectării temeiului legal;
k. Stabilirea conformității probelor biologice.
l. Pregătirea coloranţilor, a reactivilor și a tuturor materialelor și consumabilelor necesare tehnicilor de laborator
m. Cunoaște noțiunile legate de Managementul Calității în laborator, la nivelul fiecărui tip de post sau funcții în laborator;
n. Lucrează pe echipamentele pe care a fost instruit:
- Departamentul de Hematologie (analizoare automate de hematologie:Pentra 60ES, Pentra 80 XLR, Pentra DX Nexus,analizoare automate de coagulare: Sysmex CA 600, Sysmex CS 2500,analizor automat de VSH);
- Departamentul de Biochimie (analizor anutomat de biochimie Advia 1800, analizor semiautomat de urini Clinitek Advantus, analizor electroforeză Hydrasis, analizor automat pentru marker cardiac AQT);
- Departametul de Imunologie (analizoare automate de Imunologie: Immulite 1000, Advia Centaur CP, Elisa DS2, analizor automat nefelometrie BNProSpec);
- Departamentul de Microbiologie (BACT/ALERT 3 D, Microscan Walk Away 40 plus, Incubator Sanyo, Hotă Bioair, Autoclav Astell, densiometru MC Farland, centrifugă Hettich Rotofix 32A, centrifugă Beckman Coulter Allegra X-30R);
- Departamentul de Imunofenotipare (Citometru 3 lasere, 10 detectori de fluorescenta + Platforma separare celule, Aria III, Citometru 3 lasere, 10 detectori de fluorescenta Navios, Centrifuga Sigma 6-15 (Centrifuga tip bench general), VORTEX Model: MSV 3500/BS-010210-AAH, Microscop optic Eclipse E 200, ș.a. );
- Departamentul de Biologie Moleculară (Sistem PCR Real Time Model: Light Cycler 480 Intrument II, REAL TIME PCR Model, PCR Model: Thermal Cycler 8800 SureScan, Baie de apă, Centrifugă de masă cu răcire, Electroforeză orizontală cu accesorii, Sistem imagistic complet pentru geluri de electroforeză, Masă cu Flow Laminar, Spectrofotometru UV-VIS pentru măsurare volume mici de probă, Baie uscată termostatată cu agitare, vortex, Extractor Magnesia 16, ș.a.);
- Departamentul de Citogenetică (Platformă Citogenetică Model: Carl Zeiss + Metasystem, Baie de apă, Masă cu Flow Laminar, Nisa Chimica cu Stand și filtre, Incubator cu CO2, ș.a.).
o. Poate propune, după caz, completări ale instrucțiunilor de lucru;
p. Poate propune măsuri de îmbunătățire a activității;
q. Nu utilizează materiale consumabile neidentificate, cu termene de valabilitate expirate; r. Execută controale interne/externe de calitate.
s. Poate propune, după caz, completări ale instrucțiunilor de lucru.
t. Poate propune măsuri de îmbunătățire a activității.
u. Nu utilizează materiale consumabile neidentificate, cu termene de valabilitate expirate.
v. Execută controale interne/externe de calitate.
VI. RESPONSABILITĂȚI PRIVIND ACTIVITATEA DE ÎMBUNĂTĂȚIRE ȘI ASIGURARE A CALITĂȚII SERVICIILOR
a. Răspunde de a asigurarea calității serviciilor medicale, prin cunoașterea și implementarea procedurilor operaționale și a protocoalelor și tehnicilor de lucru aprobate, aferente activității desfășurate;
b. Acordă servicii medicale eficiente și eficace, adaptate la nevoile pacientului;
c. Respectă demnitatea vieții umane;
d. Promovează calitatea, echitatea și responsabilitatea;
e. Identifică și raportează evenimentele adverse șefilor ierarhici
f. Contribuie la îmbunătățirea calității activității prestate prin propuneri și acțiuni concret
g. Se implică în realizarea obiectivelor de calitate ale instituției
h. Se implică în evaluarea calității mediului de îngrijire a pacientului și face propuneri privind îmbunătățirile care se pot realiza
i. Raportează activ Evenimentele Asociate Asistenței Medicale
j. Se implică în procesul de pregătire al secției în vederea acreditării
k. Colaborează cu Biroul de Management al Calității în vederea îmbunătățirii performanței medicale
l. Participă activ la realizarea sarcinilor din domeniul managementului calității trasate de medicul șef sau asistentul șef ( implementarea de protocoale și proceduri specifice secției și revizuirea acestora ori de câte ori este nevoie)
VII. RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ
Art. 51 Abaterile de la regulile de disciplină, precum și încălcarea obligațiilor de serviciu, inclusive a normelor de comportare, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit legii, cu:
a) avertisment scris
b) retrogradarea în funcție, cu acordarea salariului corespunzător funcției în care s-a dispus retrogradarea, pe o durată ce nu poate depăși 60 zile
c) reducerea salariului de baza pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%
d) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu răspunde disciplinar, contravențional sau penal, după caz.
Sancțiunile disciplinare se aplică se aplică conform art. 247-252 din Codul Muncii.
VIII. INDICATORI DE PERFORMANȚĂ
Indicatorii de performanță sunt incluși în fișa de evaluare anuală.
IX. Prevederi finale
Fișa postului este valabilă pe întreaga perioada de desfășurare a contractului de muncă, putând fi reînnoita în cazul apariției unor noi reglementări legale sau ori de câte ori este necesar.
Asistent medical Șef,
Medic Șef secție,
Am luat la cunoștință și am primit un exemplar
______________________________________
(Nume și prenume în clar, semnătura salariatului)
Data