Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





Fisa post asistent medical laborator analize medicale

 

Se aprobă 

Manager, 

FIȘA POSTULUI 

I. IDENTIFICAREA POSTULUI 

1. Numele și prenumele titularului: 

2. Denumirea postului: Asistent medical cu PL 

3. Poziția în COR/Cod: 222101/325901 

4. Compartimentul: LABORATOR ANALIZE MEDICALE 

5. Nivelul postului: execuție  

6. Relații 

a. Ierarhice: 

i. se subordonează: medicului coordonator al compartimentului, medicilor sau  cadrelor superioare de altă specialitate din cadrul compartimentului, medicului  epidemiolog, asistentului coordonator, conducerii spitalului; 

ii. are în subordine: infirmieri și brancardieri. 

b. Funcționale: 

i. de colaborare cu toate categoriile profesionale din cadrul secției /  compartimentului și din celelalte departamente ale unității medicale  angajatoare 

II. CERINȚELE POSTULUI 

1. GENERALE: 

a. Studii de specialitate 

b. Competențe de utilizare PC – ECDL nivel Start 

c. Abilități de comunicare, muncă în echipă, promptitudine, rezistență la stres, efort  fizic prelungit, conștiinciozitate, disciplină, empatie; 

∙ Nivel de certificare și autorizare 

a. Diploma de bacalaureat 

b. Diploma de studii in profesia de asistent medical 

c. Certificat de membru OAMGMAMR; 

d. Aviz anual pentru autorizarea exercitării profesiei, emis de OAMGMAMR, în  conformitate cu prevederile Legii 278/2015 privind exercitarea profesiei de asistent  medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical; 

e. Asigurare de răspundere civilă pentru prejudicii cauzate prin actul medical  (malpraxis) - încheiată anual, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. 

2. SPECIFICE 

a) Nu e cazul  

3. Perioada de evaluare a performanțelor: anual 

4. Condiții de muncă: ture de lucru ... / 7 ore 

III. OBIECTIVELE POSTULUI 

1. Furnizarea serviciilor de îngrijiri generale de sănătate de natură preventivă, curativă și de  recuperare ale pacientului, prin exercitarea tuturor activităților titlului profesional de  asistent medical, aliniate la principiul „ îmbunătățirii continue ” 

2. Respectarea drepturilor pacienților 

3. Perfecționarea prin programe de educație medicală continuă 

4. Implicarea in activitatea de formare a viitorilor asistenți medicali/asistenți medicali  debutanți

 

IV. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI GENERALE 

1. Efectuează activități exercitate cu titlul profesional de asistent medical generalist,  ca urmare a însușirii competențelor de bază în cursul formării profesionale de nivel  postliceal sau universitar. Conform O.U.G. nr.144/2008, privind exercitarea profesiei de  asistent medical generalist, a moașei și asistentului medical acestea sunt: 

a. Furnizează servicii de îngrijiri generale de sănătate de natură preventivă, curativa si de  recuperare 

b. Colaborează cu toți membrii echipei medicale 

c. Respectă procedurile și protocoalele de practică medicală  

d. Gestionează formularele și documentelor instituționale: întocmește documentele și  rapoartele, îndosariază și păstrează documentele 

e. Identifică și raportează situațiile de risc pentru pacienți și pentru personalul medical și de  îngrijire 

f. Acordă primul ajutor în baza competenței de a iniția în mod independent măsuri imediate  pentru menținerea în viață și aplicarea în situații de criză sau de catastrofă a acestor  măsuri; 

g. Participă la cursuri de formare continuă pentru asistenți medicali/moașe. 

 

2. Efectuează servicii de îngrijiri medicale autonome 

a) Supraveghează procedurile care vizează asigurarea igienei persoanei și a mediului  ambient;  

b) Supraveghează şi coordonează activităţile desfăşurate de personalul din subordine; 

c) Utilizeaza si pastreaza în bune conditii echipamentul,aparatura medicala si instrumentarul  din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta  utilizat si se asigura de depozitarea corecta a acestora in vederea neutralizarii;  

3. Efectuează servicii de îngrijiri medicale delegate exclusiv la recomandarea medicului. 

4. Alte atribuții și responsabilități: 

a. Răspunde de îndeplinirea promptă și corectă a sarcinilor de serviciu; 

b. Își desfășoară activitatea in mod responsabil conform reglementarilor profesionale si  cerințelor în vigoare; 

c. Respectă normele de securitate, manipulare, descărcare și păstrare a medicamentelor  stupefiante, precum și a medicamentelor cu regim special conform legislației în vigoare; 

d. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare, de efectuarea tuturor manevrelor  

de îngrijire conform prescripției medicale, de respectarea tehnicilor medicale și de asepsie; 

e. Asistenții medicali licențiați pot desfășura activități de cercetare; 

f. Asistenții medicali licențiați se ocupă de pregătirea studenților de la Facultatea de Asistenți  Medicină Generală și formarea asistenților debutanți; 

g. Se preocupă de actualizarea cunoștințelor profesionale, prin studiu individual sau alte  forme de educație medicala continuă;  

h. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare, de efectuarea tuturor manevrelor  de îngrijire conform prescripției medicale, de respectarea tehnicilor medicale și de asepsie; 

i. Răspunde de pregătirea practică a elevilor din școlile postliceale, în timpul stagiilor de  practică;  

j. Se preocupă de actualizarea cunoștințelor profesionale, prin studiu individual sau alte  forme de educație medicala continuă;  

k. Prezintă certificatul de membru și asigurarea de malpraxis în termen la Biroul personal,  anual; 

l. Anunță cazurile de indisciplină a personalului din subordine asistentei șefe, medicului de  gardă, sau medicului șef; 

m. Are obligația de a aduce la cunoștința asistentei șefe orice neregulă, defecțiune, anomalie  sau altă situație de natură de a constitui un pericol și orice încălcare a normelor de 

securitate si sănătate în muncă și de prevenire a incendiilor, constatate în timpul  activității;  

n. Poartă ecusonul prevăzut de Regulamentul Intern; 

o. Părăsirea locului de muncă se poate face numai cu avizul asistentei șefe, medicului de  gardă sau medicului șef, interdicție valabilă și la terminarea programului de lucru atunci  când întârzie sau nu se prezintă schimbul; 

p. Anunță asistentul șef în cazul în care beneficiază de concediu medical din prima zi de  incapacitate de muncă; 

q. Aduce la cunoștință șefilor ierarhici accidentele de muncă suferite de propria persoană; 

r. Respectă prevederile Codului de Conduită al personalului în spital; 

s. Respecta si răspunde de aplicarea regulilor de igiena si acelor de tehnica aseptica; 

t. Spală sau dezinfectează mâinile, după cum este cazul, după orice manevra medicala sau  după orice contact cu pacientul;  

u. Se integrează si respecta graficul de lucru pe ture stabilit, și predă în scris, la ieșirea din  tură, situația și planul de investigații și tratament al bolnavilor, asistentei care intră în tură; 

v. Participa la toate formele de instruire in vederea ridicării nivelului profesional;  

w. Efectuează controlul medical periodic conform indicațiilor medicului de medicina muncii. x. Execută orice altă sarcină pe care o încredințează șeful ierarhic superior cu privire la buna  desfășurare a activității în cadrul compartimentului. 

5. Responsabilități specifice privind întreținerea curățeniei în secții și spații  comune, efectuarea dezinfecției și pregătirea instrumentarului și obiectelor  medicale în vederea sterilizării, conform Ordin 961/2016 

a. Respectă procedurile privind curățenia în secție și în spațiile comune și ia măsuri ori de  câte ori se constată lipsa acesteia 

b. Respectă utilizarea și păstrarea soluțiilor biocide de tipul 1(utilizate la spălarea și  dezinfecția tegumentelor) 

c. Efectuează igiena și dezinfecția mâinilor ori de câte ori este nevoie 

d. Dezinfecția igienică a mâinilor se face prin spălare sau frecare, utilizându-se de rutină un  produs antiseptic de preferat pe bază de alcooli; în cazurile de infecție cu Clostridium  Difficile, dezinfecția igienică a mâinilor se face cu apă și săpun, nu cu soluții alcoolice; 

e. Respectă utilizarea și păstrarea soluțiilor biocide de tipul 2 (utilizate la curățarea și  dezinfecția suprafețelor, aparaturii medicale și instrumentarului) 

f. Dezinfecția prin mijloace chimice a suprafețelor, aparaturii sau instrumentarului utilizat  se realizează cu produsele biocide aprobate de spital și medicul epidemiolog  

g. Este obligatorie respectarea concentrațiilor și a timpului de contact specificate în avizul  produsului 

h. Dezinfecția completează curățarea, dar nu o suplinește și nu poate înlocui sterilizarea sau  dezinfecția de tip înalt în cazul dispozitivelor termosensibile; 

i. Pentru dezinfecția în focar se utilizează dezinfectante cu acțiune asupra agentului  patogen incriminat sau presupus;  

j. Răspunde de dezinfecția ciclică a saloanelor și spațiilor din secție 

k. Utilizare dezinfectantelor se face respectându-se normele de protecție a muncii, care să  prevină accidentele și intoxicațiile; 

l. Ține evidența instrumentarului, obiectelor medicale și a materialului moale transportat la  stația centrala de sterilizare a spitalului respectând circuitul corespunzător menționat în  protocol de către medicul epidemiolog 

m. Verifică periodic valabilitatea sterilizării materialelor, obiectelor și instrumentarului  medical. 

6. Responsabilități specifice în scopul prevenirii, limitării și controlului infecțiilor  asociate asistenței medicale conform Ordin 1101/2016 

a. Implementează practicile de îngrijire a pacienților în vederea controlului infecțiilor;

b. Se familiarizează cu practicile de prevenire a apariției și răspândirii infecțiilor și aplicarea măsurilor adecvate pe toată durata activitatii de lucru; 

c. Menține igiena, conform politicilor spitalului și practicilor de îngrijire adecvate din  departament; 

d. Aplica tehnicile aseptice, inclusiv spălarea pe mâini și utilizarea izolării; 

e. Menține o rezervă asigurată și adecvată de materiale necesara fiecarui departament; 

f. Identifică infecțiile asociate asistentei medicale; 

g. Participă la investigarea epidemiilor; 

h. Asigură comunicarea cu instituțiile de sănătate publică și cu alte autorități, unde este  cazul 

i. Respectă circuitele stabilite pe unitate privind: bolnavii, personalul, instrumentarul,  lenjeria, alimente, reziduurile și supraveghează modul în care personalul din subordine le  respectă.  

7. Responsabilități privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale  și a metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind  deșeurile rezultate din activitatea medicală, conform OMS nr. 1226/2012: 

a. Colectarea separată a deșeurile rezultate din activitatea medicală, respectând codurile de  culori: galben – pentru deșeuri periculoase și negru pentru deșeuri nepericuloase  

b. Colectează materialele contaminate, instrumentarul de unică folosință utilizat, asigură  depozitarea, transportul, în condiții de siguranță conform codului de procedură, în  vederea distrugerii 

c. Marchează și etichetează sacii/cutiile/recipientele cu deșeuri periculoase. Se vor nota  următoarele informații:  

a. tipul deșeului colectat, pictograma "Pericol biologic" 

b. linia de marcare a nivelului maxim de umplere 

c. data începerii utilizării recipientului pe secție 

d. unitatea sanitară și secția care au folosit recipientul 

e. persoana responsabilă cu manipularea lor 

f. data umplerii definitive 

g. Respectă toate procedurile și tehnicile de lucru aplicabile acestei activități 

h. Aplică metodologia de culegere a datelor pentru baza națională de date privind  deșeurile rezultate din activitatea medicală. 

 

8. Responsabilități cu privire la păstrarea secretului profesional al actului medical 

a. Are obligația de a păstra secretul profesional al actului medical, prin păstrarea  confidențialității informațiilor medicale fata de terți 

b. Pacientul are dreptul la o informare completa asupra propriilor date medicale. Toate  informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul,  prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul  acestuia  

c. Informațiile cu caracter confidențial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își  da consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.  

 

9. Responsabilități cu privire la respectarea confidențialității și anonimatului  pacienților 

a. Are obligația de a păstra față de terți, anonimatul și confidențialitatea asupra datelor de  identificare a pacientului 

b. În situațiile unor prezentări de caz, nu se vor publica datele personale ale pacienților 

c. Filmarea și fotografierea pacientului sunt interzise, iar în scop didactic, se vor efectua  numai cu acordul expres al acestuia.  

 

10.Responsabilități cu privire la protejarea datelor cu caracter personal 1. Ia măsuri pentru protejarea datelor cu caracter personal ale pacientului 

2. Informează pacienții cu privire la faptul ca li se vor proteja datele cu caracter personal. 

11.Responsabilități legate de accesul personalului medico-sanitar la informațiile  electronice cu privire la pacient 

a. Datele personale ale pacienților sunt securizate, accesul la baza de date electronica care le  gestionează fiind posibil doar cu parolă 

b. În derularea activităților respectă procedurile care reglementează accesul la informațiile  electronice cu privire la pacient.  

12.Responsabilități de natura etică și asupra bunurilor de patrimoniu a. Respectă codul de etică și deontologie al asistentului medical 

b. Acordarea îngrijirilor trebuie să respecte intimitatea și demnitatea pacientului 

c. În nicio situație nu se vor face discriminări referitoare la etnia, religia, apartenența politică a  pacienților 

d. Răspunde de gestiunea bunurilor de patrimoniu ale institutului care îi sunt atribuite 

e. Răspunde material, potrivit codului muncii și prevederilor legii nr. 22 din 18 noiembrie 1969,  pentru pagubele cauzate în gestiune și după caz, încălcarea dispozițiilor legale cu privire la  gestionarea bunurilor atrage răspunderea materială, disciplinară, administrativă, penală sau  civilă 

f. La încetarea contractului de muncă restituie integral și în bună stare obiectele încredințate  pe inventar. 

13.Atribuții privind relațiile interpersonale/comunicarea: 

a. Folosește un limbaj politicos față de pacienți și aparținători precum și față de celelalte  persoane cu care colaborează; 

b. Promovează respectul reciproc, colaborarea și transparența în interiorul departamentului, în  raporturile cu alte departamente, precum și în relațiile cu persoane din afara unității 

c. Răspunde de corectitudinea și promptitudinea informațiilor furnizate către superiorii ierarhici,  către toate departamentele din unitate cu care colaborează, precum și în relația cu pacienții.  

 

14.Responsabilități privind protecția muncii, Conform legii 319 / 2006, Capitolul IV  : Obligațiile lucrătorilor 

a. Art. 22: Fiecare lucrător trebuie sa își desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea și  instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu  se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât  și alte persoane care pot fi afectate de acțiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de  muncă. 

b. Art. 23: În mod deosebit, în scopul realizării obiectivelor prevăzute la art.22, lucrătorii au  următoarele obligații: 

a. să utilizeze corect mașinile, aparatura, uneltele, substanțele periculoase,  echipamentele de transport și alte mijloace de producție 

b. să utilizeze corect echipamentul individual de protecție acordat si după utilizare, să îl  înapoieze, sa-l pună la locul destinat pentru păstrare 

c. să nu procedeze la scoaterea din funcțiune la modificarea, schimbarea sau  înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale mașinilor,  aparaturii, uneltelor, instalațiilor tehnice și clădirilor, și să utilizeze corect aceste  dispozitive 

d. să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de  muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea  și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție 

e. să aducă la cunoștință conducătorului de muncă și/sau angajatorului accidentele  suferite de propria persoană 

f. să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este  necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către  inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătății și securității  lucrătorilor

g. să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și/sau lucrătorii desemnați,  pentru a permite angajatorului să se asigure ca mediul de muncă și condițiile de  lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate în domeniul său de  activitate 

h. să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și  sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora 

i. să dea relațiile solicitate de inspectorii de muncă și inspectorii sanitari. 

15.Responsabilități privind apărarea împotriva incendiilor, conform legii 307/2006  angajatul are obligația: 

a. să respecte regulile și măsurile de apărare împotriva incendiilor, aduse la cunoștință, sub  orice formă, de administrator sau conducătorul instituției, după caz 

b. să utilizeze substanțele periculoase, instalațiile, utilajele, mașinile, aparatura și  echipamentele, potrivit instrucțiunilor tehnice, precum și celor date de administrator sau  conducătorul instituției 

c. să comunice imediat după constatare, conducătorului locului de muncă, orice încălcare a  normelor de apărare împotriva incendiilor sau a oricărei situații stabilite de acesta ca fiind un  pericol iminent de incendiu, precum și orice defecțiune sesizată la sistemele și instalațiile de  apărare împotriva incendiilor 

d. să furnizeze persoanelor abilitate toate datele și informațiile de care are cunoștință  referitoare la producerea eventualelor incendii 

e. să aplice procedurile de urgență și măsurile de prim ajutor, rapid si corect, cu luciditate,  adecvat tipului de accident 

f. să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor și instalațiilor  de apărare împotriva incendiilor 

g. să acționeze în conformitate cu procedurile stabilite la locul de muncă în cazul apariției  oricărui pericol de incendiu.  

V. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI SPECIFICE 

Ocupatia de asistent medical de laborator constă în efectuarea sau executarea analizelor  biologice, microbiologice, imunologice, chimice, imunohematologice, hematologice, biofizice,  citologice, patologice sau alte tipuri de analize, asupra probelor provenite din organismul uman,  cu scopul de a furniza informaţii despre diagnosticarea, prevenirea şi tratarea bolii sau pentru  tratarea stării de sănătate a populaţiei. Analizele paraclinice de laborator se vor  efectua/executa în prezenţa specialiștilor din cadrul laboratorului (medicului de laborator,  biolog, chimist, biochimist), după ce aceștia au validat funcționarea corespunzătoare a  echipamentelor de lucru (validarea controalelor interne de calitate). Specialistul va verifica  executarea corectă a testelor și va valida rezulatul acestora. 

Asistentul medical de laborator îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu:  

• Legea 307/2004 privind exercitarea profesiei de asistent medical şi a profesiei de moaşe  precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali din România.  

• Ordinul M.S.P. 916/2006 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control  al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare.  

• Codul de etică şi deontologie profesională al asistentului medical şi moaşei din România. •Ordinul 119/2014 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şi funcţionarea  laboratoarelor care efectuează analize medicale, cu modificările şi completările  ulterioare. 

a. Asigurarea etapelor de pre-examinare, examinare și post-examinare a probelor biologice  primite în laboratorul de analize medicale.

b. Pregătirea aparaturii, materialelor și consumabilelor necesare desfășurii activității de lucru  din laboratorul de anlize medicale. 

c. Răspunde de îndeplinirea promptă și corectă a sarcinilor de serviciu; 

d. Se preocupă de completarea fișelor de stoc și consum, precum și de stabilirea necesităților  de aprovizionare cu reactivi, materiale și consumabile necesare desfășurării activității de  laborator; 

e. Folosește corect bunurile din dotare și ia măsuri pentru conservare, repararea și înlocuirea  lor; 

f. Răspunde de folosirea rațională a materialelor sanitare și a materialelor consumabile; 

g. Respectă prevederile Regulamentului Intern al Institutului și al Laboratorului; 

h. Respectă normele de securitate, manipulare, descărcare și păstrare a reactivilor si  consumabilelor de laborator, conform specificațiilor producătorui; 

i. Supraveghează şi coordonează activitățile desfăşurate de personalul din subordine; 

j. Execută orice alte dispoziții date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonații acestuia  în realizarea strategiilor pe termen scurt, în limitele respectării temeiului legal; 

k. Stabilirea conformității probelor biologice. 

l. Pregătirea coloranţilor, a reactivilor și a tuturor materialelor și consumabilelor necesare  tehnicilor de laborator 

m. Cunoaște noțiunile legate de Managementul Calității în laborator, la nivelul fiecărui tip de  post sau funcții în laborator; 

n. Lucrează pe echipamentele pe care a fost instruit: 

- Departamentul de Hematologie (analizoare automate de hematologie:Pentra 60ES,  Pentra 80 XLR, Pentra DX Nexus,analizoare automate de coagulare: Sysmex CA 600,  Sysmex CS 2500,analizor automat de VSH); 

- Departamentul de Biochimie (analizor anutomat de biochimie Advia 1800, analizor  semiautomat de urini Clinitek Advantus, analizor electroforeză Hydrasis, analizor  automat pentru marker cardiac AQT); 

- Departametul de Imunologie (analizoare automate de Imunologie: Immulite 1000,  Advia Centaur CP, Elisa DS2, analizor automat nefelometrie BNProSpec); 

- Departamentul de Microbiologie (BACT/ALERT 3 D, Microscan Walk Away 40 plus,  Incubator Sanyo, Hotă Bioair, Autoclav Astell, densiometru MC Farland, centrifugă  Hettich Rotofix 32A, centrifugă Beckman Coulter Allegra X-30R); 

- Departamentul de Imunofenotipare (Citometru 3 lasere, 10 detectori de fluorescenta  + Platforma separare celule, Aria III, Citometru 3 lasere, 10 detectori de fluorescenta  Navios, Centrifuga Sigma 6-15 (Centrifuga tip bench general), VORTEX Model: MSV 3500/BS-010210-AAH, Microscop optic Eclipse E 200, ș.a. ); 

- Departamentul de Biologie Moleculară (Sistem PCR Real Time Model: Light Cycler  480 Intrument II, REAL TIME PCR Model, PCR Model: Thermal Cycler 8800  SureScan, Baie de apă, Centrifugă de masă cu răcire, Electroforeză orizontală cu  accesorii, Sistem imagistic complet pentru geluri de electroforeză, Masă cu Flow  Laminar, Spectrofotometru UV-VIS pentru măsurare volume mici de probă, Baie  uscată termostatată cu agitare, vortex, Extractor Magnesia 16, ș.a.); 

- Departamentul de Citogenetică (Platformă Citogenetică Model: Carl Zeiss +  Metasystem, Baie de apă, Masă cu Flow Laminar, Nisa Chimica cu Stand și filtre,  Incubator cu CO2, ș.a.). 

o. Poate propune, după caz, completări ale instrucțiunilor de lucru; 

p. Poate propune măsuri de îmbunătățire a activității; 

q. Nu utilizează materiale consumabile neidentificate, cu termene de valabilitate expirate; r. Execută controale interne/externe de calitate. 

s. Poate propune, după caz, completări ale instrucțiunilor de lucru. 

t. Poate propune măsuri de îmbunătățire a activității. 

u. Nu utilizează materiale consumabile neidentificate, cu termene de valabilitate expirate.

v. Execută controale interne/externe de calitate. 

VI. RESPONSABILITĂȚI PRIVIND ACTIVITATEA DE ÎMBUNĂTĂȚIRE ȘI ASIGURARE A CALITĂȚII  SERVICIILOR 

a. Răspunde de a asigurarea calității serviciilor medicale, prin cunoașterea și implementarea  procedurilor operaționale și a protocoalelor și tehnicilor de lucru aprobate, aferente  activității desfășurate; 

b. Acordă servicii medicale eficiente și eficace, adaptate la nevoile pacientului; 

c. Respectă demnitatea vieții umane; 

d. Promovează calitatea, echitatea și responsabilitatea; 

e. Identifică și raportează evenimentele adverse șefilor ierarhici  

f. Contribuie la îmbunătățirea calității activității prestate prin propuneri și acțiuni concret 

g. Se implică în realizarea obiectivelor de calitate ale instituției 

h. Se implică în evaluarea calității mediului de îngrijire a pacientului și face propuneri  privind îmbunătățirile care se pot realiza 

i. Raportează activ Evenimentele Asociate Asistenței Medicale 

j. Se implică în procesul de pregătire al secției în vederea acreditării 

k. Colaborează cu Biroul de Management al Calității în vederea îmbunătățirii performanței  medicale 

l. Participă activ la realizarea sarcinilor din domeniul managementului calității trasate de  medicul șef sau asistentul șef ( implementarea de protocoale și proceduri specifice  secției și revizuirea acestora ori de câte ori este nevoie)  

VII. RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ 

Art. 51 Abaterile de la regulile de disciplină, precum și încălcarea obligațiilor de serviciu, inclusive a  normelor de comportare, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit legii, cu: 

a) avertisment scris 

b) retrogradarea în funcție, cu acordarea salariului corespunzător funcției în care s-a dispus  retrogradarea, pe o durată ce nu poate depăși 60 zile 

c) reducerea salariului de baza pe o durată de 1-3 luni cu 5-10% 

d) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă 

Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu răspunde  disciplinar, contravențional sau penal, după caz. 

Sancțiunile disciplinare se aplică se aplică conform art. 247-252 din Codul Muncii. 

VIII. INDICATORI DE PERFORMANȚĂ 

Indicatorii de performanță sunt incluși în fișa de evaluare anuală. 

IX. Prevederi finale 

Fișa postului este valabilă pe întreaga perioada de desfășurare a contractului de muncă, putând fi  reînnoita în cazul apariției unor noi reglementări legale sau ori de câte ori este necesar. 

Asistent medical Șef, 

 

Medic Șef secție,  

  

Am luat la cunoștință și am primit un exemplar 

______________________________________ 

(Nume și prenume în clar, semnătura salariatului) 

Data