Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Test ssm protectia mediului imbuteliere
COMPARTIMENTUL SECURITATEA MUNCII
TEST DE VERIFICARE A CUNOŞTIINłELOR SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA, PROTECTIA MEDIULUI , PSI SI PROTECTIE CIVILA
Nume |
|
Prenume |
|
Departament |
IMBUTELIERE |
Semnatura |
|
Data |
|
NR. |
1. Care este politica companiei referitoare la protecŃia muncii, sănătate şi mediu?
a. – politica companiei URSUS BREWERIES este de a promova cultura de securitate şi sanatate pentru toŃi angajaŃii.
b. – politica companiei este de a urmarii productia fără a Ńine cont de siguranŃa şi sănătatea angajaŃilor.
c. – compania nu are nici un fel de politică în acest domeniu.
2. De ce este important să cunoaştem normele de securitatea, sanatatea muncii ? a. -doar pentru cultura generală.
b. -doar pentru că ne obligă superiorii.
c. -este important pentru că ne ajută să avem o activitate sigură şi sănătoasă.
3. De ce este important să se cunoască toate accidentele şi incidentele periculoase?
a. –este important pentru că astfel se poate afla cauzele care au dus la producerea acestora şi se poate elimina cauzele reapariŃiei acestor situaŃii.
b. – este important pentru a afla vinovaŃii şi să fie traşi la răspundere.
c. – este important doar pentru evidenŃa statistică.
4. Care este politica companiei referitoare la consumul de alcool şi de droguri?
a. – consumul de alcool şi de droguri este permis în cantităŃi mici nepericuloase;
b. – consumul de alcool şi de droguri, precum şi prezentarea la lucru sub influenŃa acestora, se interzice categoric;
c. – nu este specificată nici o măsură;
5. Producerea unui accident trebuie raportată?
a. – trebuie raportată doar dacă suntem întrebaŃi despre accident;
b. – trebuie raportată imediat;
c. –nu este problema angajatului;
6. Cine trebuie să acorde primul ajutor în caz de accident de muncă ?
a. – şefii de echipă; maistrul,inginerul
b. – şeful de departament;
c. – personalul special instruit în acest scop;
7. La inceperea activitatii personalul deservent verifica starea tehnica a echipamentului [cabluri electrice, stechere, intrerupatoare, prize, panouri electrice neasigurate prin inchidere]?
a. – la inceperea activitatii se verifica starea tehnica a echipamentelor de munca, iar daca constata nereguli anunta seful direct;
b. – executa lucrarile la echipamentele de lucru conform dispozitiilor trasate-iar daca se constata neregului anunta seful direct ;
c. – executa lucrarile si sarcinile trasate de catre seful direct, iar daca constata nereguli, opreste echipamentul de lucru si anunta seful direct in vederea remedierilor;
8. Procedura corecta in cazul spargerii unei butelii la monobloc este:
a. –oprirea monoblocului si spalarea cu jet de apa;
b. – oprirea monoblocului si indepartarea cioburilor cu jet de aer;
c. – oprirea monoblocului dupa golire si indepartarea cioburilor cu peria.
9. Cine are dreptul de a interveni la depanarea,repararea,intretinerea instalaŃiilor de electice? a. – electricianul autorizat al unităŃii.
b. – toŃi angajaŃii care au cunoştinŃe în acest domeniu.
c. – orice persoană.
10. Care lege reglementează activitatea de protecŃia muncii?
a. – Legea 319/2006 a Securitatii si Sanatatii in Munca
b. – activitatea de securitatea a muncii nu este reglementată.
c. – Legea 90/1996-legea protectiei muncii.
11. Este important să cunoaştem toate pericolele de accidentare şi modalităŃile de eliminare a acestora înainte de începerea lucrului?
a. Nu. Este important doar pentru personal responsabil cu protecŃia muncii.
b. Da. Nu se începe lucrul până când nu se identifică pericolele,riscurile care pot să apară şi nu se iau toate măsurile de eliminare a acestora.
c. se încearcă să se afle pe parcursul lucrului şi se adoptă soluŃii în funcŃie de necesităŃi.
12. Ce se face la începutul lucrului în fiecare zi şi de fiecare dată când se schimbă condiŃiile de lucru?
a. se discută evenimentele din ziua precedentă la o cafea.
b. se participă activ la identificarea riscurilor ce pot apărea în activitatea ce urmează a fi executată,utilizându-se procedura implementată, se identifică toate modalităŃile de prevenire a accidentărilor şi numai doar apoi se începe lucrul.
c. se aşteaptă să se spună de către conducătorul locului de muncă ce trebuie să se facă, restul nu este problema angajatului.
13. Cum procedati in cazul dvs.daca echipamentul cu care lucrati vi se defecteaza-stiind totusi ca defectiunea e minora :
a. – anuntati seful dvs.despre acest eveniment si asteptati echipa de mentenanta sa repare echipamentul. b. – fiind o defectiune minora, va apucati sa-l reparati dvs.pentru a nu opri productia;
c. – pana la sosirea echipei de mentenanta-incercati dvs.sa-l repuneti in functiune;
14. Cum procedati in cazul in care unul din colegii dvs.este accidentat la locul de munca, nestiind natura accidentului:
a. – nu acord prim-ajutor colegului deoarece nu cunosc natura accidentului;
b. –acord prim-ajutor colegului , pana la sosirea echipei de salvare
c. –anunt seful direct / apelez la nr.de urgenta 112, evacuez zona acidentului –asteptand echipa de salvare 15. Se depune efort dinamic la manipularea maselor, subamsamblurilor grele sau pozitii de lucru fortate si vicioase la executarea unor operatii ?
a. – GreutăŃile de transportat, de susŃinut sau ridicat pentru barbati in varsata de 22-45 de ani este de pana la 50 kg;
b. – GreutăŃile de transportat, de susŃinut sau ridicat pentru femei in varsata de 22-40 de ani este de pana la 12 kg
c. – Manilulez masele, subamsambluri grele-indiferent de natura lor ca marime sau greutate, daca am puterea de a le manipula.
16. Care sunt factorii de risc care concura la producerea unui accident?
a. – procedurile de lucru,proiecarea echipamentelor tehnice,comportamentul angajatilor,mediul de munca b. – anotimpul in care ne aflam
c. – ghinionul
17. Ce obligatii au salariatii la locul de munca in ceea ce priveste protectia mediului.
a. – sa nu poluam aerul atmosferic,sa nu deversam substante periculoase –chimice, toxice,sa nu poluam sau deversam in canalizare ,sa aruncam deseurile doar in containerele amenajate,sa nu afectam modul de lucru in ceea ce priveste gestionarea deseurilor,sa limitam efectele deversarilor accidentale de substanete periculoase
b. – nu avem nici o obligatie
c. – sa nu muncim periculos
18.Care este cel mai semnificativ impact asupra mediului inconjurator in fabrica de bere? a. –amplificarea fenomenului de eroziune a solului
b. –zgomotul produs in zonele de lucru
c .-traficul auto din zona localitatilor invecinate
19. Enumerati tipuri de deseuri periculoase intilnite in fabrica de bere.
a. – ulei uzat,antigel uzat,filtre; motorina,ulei,acumulatori auto, absorbante folosite
b. – deseuri menajere,deseuri sanitare
c. – materiale de constructii (beton),moloz,caramizi
20. Ce facem daca au survenit scurgeri de substance periculoase.
a. -ascundem acest incident
b. –curatam scurgerea imediat,stocam solul afectat intr-un container,depozitam solul afectat in depozitul de materiale periculoase al companiei
c. – acoperim sau imprastiem solul poluat
21.Care sunt prioritatile primului ajutor-Gradul de urgenta?
a. – stop cardiac, probleme ale cailor respiratorii, hemoragii masive, intoxicatii?
b.- arsuri,fracturi majore si multiple,traumatisme de coloana?
c. traumatisme usoare si minore, fracturi necomplicate?
22.Cui acordati mai intai ,prim-ajutor in caz de accident seismic sau explozie:
a.- persoanelor prinse sub daramaturi-care cere ajutorul dvs?
b.- persoanelor care nu sunt prinse sub damamaturi-dar sangereaza?
c. -persoanelor care sunt prinse sub daramaturi, in imposibilitate de-a cere ajutor? 23.Cum procedati in caz de accident prin electrocutare:
a.- incercarea de a scoate victima din aria accidentului, anuntarea ambulantei si anuntarea sefului? b.-anuntarea ambulantei, incercarea de acordare a primului ajutor prin resurcitare si anuntarea sefului? c.-scoaterea de sub tensiune a echipamentului, resurxcitarea victimei, anuntarea ambulantei, anuntarea sefului?
24. Completarea formularului FM-UB-012 este obligatorie in cazul sesizarii:
a.-oricaror neconformitati, incidente sau accidente
b.-neconformitatilor
c.-accidentelor
25. Operarea unui echipament –electric , mecanic, tehnic
a.- se poate opera acest echipament numai daca am cunostintele necesare operarii.
b.-se poate opera acest echipament daca seful direct imi da dispozitie, deoarece colegul meu a absentat de la serviciu;
c.-se poate opera acest echipament-numai daca sunt autorizat sa utilizez si operez acest echipament,daca seful direct imi cere acest lucru.
26. Unde este permis fumatul în interiorul companiei?
a.- în curte.
b.-în locurile special amenajate pentru fumat.
c.- în locurile unde nu sunteŃi observaŃi.
27. Căile de acces, evacuare şi de intervenŃie trebuie să fie păstrate libere?
a. – nu.
b. – această problemă nu îi priveşte pe angajaŃi-deoarece nu intra in resposabilitatea lor.
c. – da, este obligatoriu ca aceste căi să se păstreze libere, pentru a evacua zona incendiata in ordine,fara a creea panica si a nu ingreuna interventia pompierilor.
28. Cunoaşterea şi respectarea normelor PSI, sunt necesare:
a. - doar responsabililor SSM şi PSI, deoarece sunt atribuŃiile lor de serviciu.
b. – conducerii unităŃii, deoarece implică sancŃionarea companiei în caz de nerespectare.
c. – tuturor angajaŃilor, deoarece acestea sunt măsuri care inlatura posibilitatea de izbucnire incendii si implicit de provocarea de pagube materiale companiei.
29. Obligatiile salariatilor in caz de incendiu.?
a.- sa actioneze in conformitate cu procedurile stabilite la locul de munca la aparitia oricarui pericol iminent de incendiu,masuri stabilite in Planul de interventie,evacure in caz de incendiu.
b.- sa anunte conducatorul locului de munca.
c.- sa telefoneze la pompieri
30. Fiecare salariat trebuie sa cunoasca la locul sau de munca ?
a.– amplasarea;stingatoarelor,trusa de prim ajutor,sistemul de alarma in caz de incendiu,materialele combustibile/inflamabile depozitate,procedurile de raportare/interventie in caz de incendiu
b. – este doar problema maistrului
c. – este problema magazionerului