Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
INSTRUCTIUNI PROPRII DE PROTECTIA MUNCII PENTRU LUCRUL CU MOTOSTIVUITORUL
INSTRUCTIUNI PROPRII DE PROTECTIA MUNCII PENTRU LUCRUL CU MOTOSTIVUITORUL
1. Conducerea motostivuitorului este permisa numai personalului autorizat in acest scop. 2. Viteza de circulatie maxim admisa este:
- 10 km/h in afara incaperilor de lucru.
- 5 km/h pe trecerile principale in incaperile de lucru.
- 2-3 km/h pe trecerile inguste si in locurile cu vizibilitate redusa.
3. Este interzisa circulatia motostivuitorului:
- pe langa utilaje si instalatii, stive de materiale, la o distanta mai mica de 0,5 m
- in locurile aglomerate si treceri inguste unde nu se asigura gabarite de trecere corespunzatoare.
- pe drumuri neintretinute si insuficient iluminate.
Distanta dintre motostivuitorul care circula in urma unui alt vehicul va fi cel putin 10 m, iar in panta de cel putin 20 m.
4. Se interzice transportul persoanelor pe motostivuitor sau pe sarcina ridicata de motostivuitor.
5. Se interzice punerea in miscare a motostivuitorului si conducerea de la sol. In timpul mersului este interzisa urcarea sau coborarea de pe motostivuitor.
6. Este interzisa conducerea motostivuitorului de catre muncitori bolnavi, sub influenta alcoolului, obositi sau care au primit sanctiuni cu suspendarea pe timp limitat sau definitiv a dreptului de a conduce.
7. Inainte de inceperea lucrului conducatorul este obligat sa efectueze controlul utilajului, a starii de functionare a franei, a directiei, a sistemului de semnalizare. Este interzisa utilizarea motostivuitorului cu sistemul de franare, de directie si semnalizare defecte.
8. Este interzisa circulatia motostivuitorului in absenta rotilor de cauciuc sau cu acestea uzate.
9. In cazul constatarii unor defectiuni, conducatorul motostivuitorului va anunta imediat pe seful sau ierarhic.
10. Se interzice incarcarea motostivuitorului peste capacitatea prevazuta de 3,2 t.
11. Incarcaturile formate din lazi, butoaie, cutii etc, trebuie astfel stivuite incat sa nu se deplaseze in timpul transportului, in spatiile goale trebuie introduse pene din lemn, sarcina asigurandu-se apoi cu lanturi.
12. Incarcatura care se ridica sau se transporta trebuie sa fie uniform distribuita pe latimea furcilor, iar centrul de greutate al acesteia nu trebuie sa depaseasca gabaritul furcilor. Este interzisa urcarea personalului pe sarcina pentru modificarea pozitiei centrului de greutate.
13. In cazul in care apare tendinta de pierdere a stabilitatii motostivuitorului prin ridicarea rotilor din spate, se va cobori imediat sarcina pe sol.
14. Inainte de coborarea incarcaturii, se va examina cu atentie terenul pe care urmeaza a se aseza sau stivui incarcatura.
15. Introducerea sau scoaterea furcilor de sub sarcina sau paleta, trebuie facuta lent, fara smucituri si cu viteza redusa.
16. In cazul in care incarcatura impiedica vizibilitatea conducatorului, acesta va fi dirijat de o alta persoana.
17. Manevrele in zona de lucru trebuie facute cu viteza redusa si cu multa atentie, numai dupa ce conducatorul utilajului s-a asigurat ca nu sunt persoane in apropiere.
18. Este interzisa manipularea sarcinii de catre muncitori, cand aceasta este suspendata pe furci.
19. Deplasarea motostivuitorului se va face numai in sensul inainte. Mersul inapoi este permis numai pentru efectuarea intoarcerilor, iesirilor din locuri inguste si din vagoane, precum si la coborarea cu sarcina a pantelor.
20. In timpul transportului cu motostivuitorul precum si la ridicarea paletei incarcate, muncitorul trebuie sa stea la o distanta de minim 2,5 m si in nici un caz sub sarcina ridicata.
21. Este interzis sa se ridice sarcina si sa se transporte numai pe varful furcilor.
22. Este interzisa oprirea voluntara a motostivuitorului pe liniile de cale ferata sau treceri de folosinta comuna (pentru pietoni si alte mijloace de transport).
23. Este interzis transportul cu motostivuitorul prin tarare directa a materialelor si utilajelor, cu exceptia celor prevazute cu sanii.
24. Este interzisa ridicarea sau coborarea sarcinii in timpul deplasarii motostivuitorului.
25. Deplasarea motostivuitorului cu sau fara sarcina este admisa numai pe drumuri netede. Deplasarea se va face cu sarcina ridicata la cel mult 200-300 mm de la sol, iar cadrul dispozitivului de ridicat va fi inclinat inapoi astfel incat sa se asigure o stabilitate corespunzatoare a sarcinii.
26. Deplasarea motostivuitorului cu sarcina ridicata la mai mult de 300 mm de la sol este permisa numai la operatia de stivuire si se va executa numai in fata stivei.
27. Transportul cu motostivuitorul a substantelor toxice, explozive, etc. se va efectua numai daca acestea sunt ambalate conform instructiunilor de ambalare si transport al acestor substante, pe care stivuitoristii sunt obligati sa le cunoasca si sa le respecte.
28. Transportul carburantilor cu motostivuitorul este permis numai in butoaie metalice. Este interzis transportul lichidelor inflamabile, indiferent de cantitati, in vase ca: damigene, galeti sau alte vase descoperite.
29. Cand se manevreaza utilajul pe teren umed, alunecos, se va lucra cu viteza redusa si cu multa atentie.
30. Este interzisa plecarea din parcare a motostivuitorului cu starea de intretinere necorespunzatoare (scurgeri de carburanti si lubrifianti, lipsa busoanelor de la rezervor, etc).
31. Motostivuitorul cu esapare libera a gazelor trebuie folosit numai in depozite deschise, neacoperite sau in hale prevazute cu ventilatie; functionarea in spatii inchise care nu indeplinesc conditiile de ventilatie este permisa numai motostivuitoarelor care sunt prevazute cu dispozitive de epurare a gazelor.
32. Este interzisa pornirea motostivuitorului prin impingere cu furcile de catre alt stivuitor.
33. Este interzisa pornirea motostivuitorului daca acesta s-a oprit datorita unei defectiuni, avand sarcina ridicata.
34. Este interzisa pornirea sau franarea brusca a motostivuitorului cu sarcina ridicata, pentru a se evita rasturnarea utilajului.
35. Periodic, pe baza graficului si a instructiunilor de exploatare, se va revizui starea de functionare a motostivuitorului si in special sistemul de ridicare, de franare, de directie, de semnalizare si stabilitatea.
36. Lucrarile de reparatii ale motostivuitorului se executa numai in ateliere specializate, de catre personal calificat.
37. Este interzis sa se conduca motostivuitorul cu o singura mana.
38. Conducatorului motostivuitorului ii este interzis sa angajeze discutii in timp ce manevreaza utilajul.
39. Se interzice conducatorului sa paraseasca utilajul cu sarcina ridicata. |n caz de nevoie, la parasirea utilajului, se va lasa sarcina pe sol, se va trage frana de mana si se va scoate cheia de contact.
40. La terminarea lucrului sau ori de cate ori conducatorul paraseste motostivuitorul, acesta il va asigura contra deplasarii, in special atunci cand este oprit in panta prin tragerea franei de mana si introducerea manetei in una din treptele de viteza.
41. In afara prezentelor instructiuni se vor respecta normele specifice de securitate a muncii pentru transportul intern Nr. 6/1995.