Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
INSTRCTIUNI PROPRII SSM PENTRU TRUSA SANITARA
INSTRCTIUNI PROPRII SSM PENTRU TRUSA SANITARA
Art. 1
Prezentele instrucţiuni proprii cuprind cerinţele necesare pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a personalului.
Art. 2
Instrucţiunile proprii au ca scop instituirea de măsuri privind promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor.
Art. 3
Prezentele instrucţiuni proprii se vor revizui periodic şi vor fi modificate ori de câte ori este necesar, ca urmare a modificărilor de natură legislativă survenite la nivel naţional, a schimbărilor intervenite în tehnologia de lucru şi particularităţilor metodelor de lucru care urmează a fi reglementate din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă.
Art. 4
În cadrul societăţii, procesul de muncă este tratat ca un sistem, compus din următoarele elemente ce interacţionează: executantul, sarcina de muncă, mijloacele de producţie, mediul de muncă, locul de muncă.
Art. 5
(1) În cadrul propriilor responsabilităţi, angajatorul va lua măsurile necesare pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării protecţiei muncii şi mijloacelor necesare acesteia.
(2) La adoptarea şi punerea în aplicare a măsurilor prevăzute la alin. (1) se va ţine seama de următoarele principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursă;
d) adaptarea muncii la om, în special în ceea ce priveşte proiectarea locurilor de muncă şi alegerea echipamentelor şi metodelor de muncă şi de producţie, în vederea atenuării, cu precădere, a muncii monotone şi a muncii repetitive, precum şi a reducerii efectelor acestora asupra sănătăţii; e) luarea în considerare a evoluţiei tehnicii;
f) înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;
g) planificarea prevenirii;
h) adoptarea măsurilor de protecţie colectivă cu prioritate faţă de măsurile de protecţie individuală; i) aducerea la cunoştinţa salariaţilor a instrucţiunilor corespunzătoare.
Art. 6
Pentru scopurile acestor instrucţiuni se aplică termenii şi definiţiile conform art. 5 din Legea 319/2006:
Lucrător: persoană angajată de catre angajator, care Îşi desfăşoară activitatea Într-un loc de muncă şi care duce la Îndeplinire o sarcină de muncă, cu excepţia persoanelor care prestează activităţi casnice.
Loc de muncă: locul destinat să cuprindă posturi de lucru, situat in clădirile sau şantierele societăţii, inclusiv orice alt loc din aria societăţii la care lucrătorul are acces În cadrul desfaşurării activităţii.
Echipament individual de protecţie (EIP): orice echipament destinat să fie purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-I proteja împotriva unuia sau mai multor riscuri care ar putea să-i puna in pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice supliment sau accesoriu proiectat pentru îndeplinirea sarcinii la locul de muncă
Lucrător desemnat SSM-SU: persoană desemnată prin decizia angajatorului să se ocupe de activităţile de prevenire şi protecţie şi care îndeplineşte cerinţe minime de pregătire în domeniul SSM, cel puţin de nivel mediu.
Art. 7
Descrierea locului de muncă
7.1.
Procesul de muncă – Personal desfășoară activităţi prelucrare date utilizarea PC si echipamente IT, personal Tesa (Directori, Manageri), Supraveghetor jocuri. .
7.1.1.
Lucrător.
- Lucrătorul este angajat în conformitate cu prevederile lega le stabilite prin Legea nr.53/2003 - Codul Muncii pentru prestarea activităţilor înscrise în profilul de activitate al societăţii.
- Încadrarea pe funcţii şi/sau posturi de lucru corespunde pregătirii profesionale şi competenţei fiecărui salariat conform fişei postului.
7.1.2.
Sarcina de muncă.
-Realizarea atribuţiilor de serviciu corespunzătoare funcţiei şi postului ocupat. -Are obligaţia să menţină echipamentele în stare bună de funcţionare
şi anunţă şeful ierarhic despre eventualele deteriorări ale acestora;
-Respectă prevederile Regulamentului de Ordine Interioara;
-Are un comportament corespunzator în relaţiile colegii de muncă;
-Răspunde de calitatea şi eficienţa lucrărilor executate, în funcţie de termenele primite, precum şi de buna funcţionare a echipamentelor din dotare
-Răspunde de utilizarea şi gospodărirea eficientă a bunurilor materiale aflate asupra sa sau încredinţate spre folosinţă;
-Se prezintă la serviciu în deplină capacitate de muncă, odihnit, cu ţinută
corespunzătoare, nefiind sub influenţa băuturilor alcoolice, a medicamentelor, a substanţelor halucinogene si nu consuma asa ceva în timpul programului de lucru; -Intervine prompt pentru limitarea efectelor în cazul situaţiilor de urgenţă;
-Răspunde la toate solicitarile şefului legate de activitatea sa sau a departamentului
în care lucrează;
-În timpul serviciului sunt interzise discuţiile care nu au legatură cu îndeplinirea obligaţiilor şi atribuţiilor de serviciu;
-Participă la toate formele de instruire atât profesională cât şi privind securitatea în muncă şi situaţiile de urgenţă.
7.1.3.
Echipament de muncă.
Dotări ale spațiului cu echipamente de muncă adecvate procesului de muncă. 7.1.4.
Mediul de muncă.
Spaţii de lucru amenajate aferente activităţilor prestate.
Utilităţile comune clădirii (energie electrică, încălzire, apă şi canalizare, grupuri sanitare, sisteme de climatizare, etc.).
7.2.
Factori de risc (riscuri potenţiale de accidentare şi îmbolnăvire profesională) 7.2.1.
Factori de risc proprii mijloacelor de producţie
a) Prinderea membrelor superioare în echipamentele de muncă,
b) Contactul direct al epidermei cu suprafeţe periculoase (instrumente de tăiere etc.) sau cu suprafețe cu temperaturi ridicare
c) Electrocutare prin atingere directă (prize deteriorate accidental) sau indirectă (deteriorarea accidentală a izolaţiei).
7.2.2.
Factori de risc proprii mediului de muncă
a) Obosirea prin efectuarea timp îndelungat a mișcărilor repetitive;
b) Calamităţi naturale (surprinderea de către cutremur în incinta spațiului de lucru); c) Stres datorat relaţiilor de muncă necorespunzătoare (necooperare, antipatie, invidie, etc.).
7.2.3.
Factori de risc proprii sarcinii de muncă
a) Poziţie de lucru fixă - preponderent staționar in același loc;
b) Ritm de muncă mare (stres). absenţa pauzelor pentru relaxare;
c) Decizii dificile în scurt timp;
d) Asumarea responsabilităţii pentru acţiunile întreprinse;
e) Operaţii repetitive cu ciclu scurt.
7.2.4.
Factori de risc proprii lucrătorului
a) Poziţionarea incorectă a echipamentelor de lucru,
b) Executarea de operaţii neprevăzute în sarcina de muncă (intervenţia la
instalaţia electrică);
c) Căderea de la acelasi nivel prin alunecare sau împiedicare cauzată de starea necorespunzătoare a zonei de deplasare (pardoseala umedă, cabluri care
traversează căile de circulaţie);
d) Nefolosirea echipamentelor de protecție individuală,
e) Prezentarea la lucru în condiţii psiho-fiziologice necorespunzătoare (oboseală, boală, sub influenţa alcoolului).
f) Neutilizarea echipamentelor de protecţie (utilizarea prizelor fără împărnăntare) g) Neutilizarea manușilor de protectie la contactul cu suprafețe cu temperaturi ridicate 7.3.
Dotarea cu echipament individual de protecţie - EIP.
7.3.1.
Lucrătorii care desfăşoară activităţii in societate vor fi dotati cu echipament de protecţie conform riscurilor identificate.
Art. 8
Responsabilități, obligații, reguli:
8.1.
Angajatorul
a. să stabilească structurile organizatorice proprii, prin acte de autoritate emise în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu privire la decizia de realizare a securităţii şi sănătăţii În muncă;
b. să selecteze din punct de vedere profesional şi sa accepte la muncă persoanele care corespund cerinţelor şi condiţiilor reale de muncă;
c. să verifice anual şi ori de câte ori este necesar starea de sănătate a salariaţilor; d. să asigure resursele financiare pentru realizarea măsurilor cuprinse în planul de prevenire şi protectie:
e. să asigure cele mai bune mijloace de muncă în vederea realizării în siguranţă a sarcinilor de muncă;
f. să instruiască lucrătorii privind securitatea si sanatatea în muncă şi acţionarea în situaţii de urgenţă.
8.2.
Lucrătorul
a. să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregatirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională nici propria persoană, nici alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă; b. să utilizeze corect mijloacele de productie din dotare;
c. să nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau înlaturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii;
d. să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă pe care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
e. să aducă la cunoştinţa conducatorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
f. să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii in muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
g. să dea relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari; h. să urmărească modul cum sunt respectate normele de securitate în muncă şi PSI de către colegii de muncă, iar în caz de abateri, să atragă atenţia celui în cauză şi să îI informeze pe conducătorul locului de muncă;
i. să respecte normele de disciplină în muncă prin:
-exercitarea atribuţiilor şi a responsabilităţilor stabilite prin fişa postului;
-evitarea unor operaţii periculoase, neprevăzute în sarcina de muncă;
-respectarea hotărârilor conducerii şi/sau dispoziţiilor şefului ierarhic;
-nepărăsirea locului de muncă decat cu acordul şefului direct;
-respectarea orelor de începere şi terminare a programului de lucru stabilit de conducere, după necesităţi;
-prezentarea la program în deplină capacitate de muncă, odihnit şi cu ţinută corespunzătoare, nefiind sub influenţa băuturilor alcoolice, a medicamentelor, a substanţelor halucinogene si neconsumarea acestora în timpul programului de lucru;
-menţinerea unui comportament civilizat şi a unui climat de colaborare în relaţiile de muncă cu ceilalţi colegi;
-evitarea jocului şi glumelor în timpul programului de lucru;
-evitarea alergării, urcării sau coborârii scărilor prin sărirea mai multor trepte odată şi peste eventualele obstacole;
-menţinerea ordinii şi curăţeniei la locul de muncă;
-participarea în mod regulat la instruirile privind securitatea în muncă şi cele pentru situaţii de urgenţă, precum şi la aplicaţii practice;
-respectarea regulilor de igienă în muncă.
Art. 9.
Instrucținui proprii de securitate și sănătate a muncii privind:
Trusa sanitara de prim- ajutor .
9.1.
Instrucțiuni cu caracte general
-Trusele sanitare de prim-ajutor vor fi utilizate până la expirarea duratei de folosință a componentelor lor;
-Cutia trusei sanitare trebuie să fie rigidă, realizată din material plastic rezistent, cu margini și colturi rotunjite;
-Trusa sanitara de prim-ajutor trebuie:
a) să asigure etanșeitatea corespunzătoare pentru protejarea conținutului de praf și de umezeala, printr-un sistem de închidere ferm;
b) să fie inscripționată, vizibil de la o distanță de 5 m, cu denumirea produsului și a furnizorului sau, după caz, a producătorului;
c) să permită vizibilitatea conținutului sau să aibă inscripționata lista conținutului; d) să fie dimensiontă și compartimentată corespunzător, în vederea depozitării și asigurării integrității componentelor;
-Conform Anexei Ordinului 427/2002, în activitatea desfașurata de angajator se va folosi 1 buc.Trusa sanitara de prim-ajutor la cel mult 25 de persoane;
-Trusele sanitare de prim-ajutor nu conțin medicamente și nu se inchid; -Angajatorul are obligația de a desemna o persoana responsabilă cu utilizarea trusei sanitare de prim-ajutor, aceasta va fi instruită de catre personalul cabinetului de medicina muncii. 9.2
In caz de producerea unui eveniment prin: ranire(tăiere, înțepare), oparire, fracturi (inchise sau deschise), lesin, etc. este obligatoriu ca persoana desemnată cu acordarea primului-ajutor, pana la sosirea medicului, să folosească componentele trusei sanitare conform instrucțiunilor prin care a fost pregătit.
Art.10
Cerinte minime obligatorii conform Anexei nr 3 din Ordinul 427/2002
Prezentarea componenței trusei sanitare de prim-ajutor :
Denumirea componentelor |
Numărul de bucăți |
Cutie material plastic, etanșă cu colțuri rotunjite |
1 |
Foarfecă cu vârfuri boante |
1 |
Garou 50 cm |
1 |
Deschizător de gură din material plastic |
1 |
Dispozitiv de respiratie gura la gura |
1 |
Pipa Guedel marimea 4 |
1 |
Pipa Guedel marimea 10 |
1 |
Manusi de examinare, pereche |
4 |
Pahare de unica folosinta |
5 |
Batiste de hartie cu solutie dezinfectanta |
10 |
Atele din material plastic |
2 |
Fesi din tifon mici 5 cm/4 m |
5 |
Fesi din tifon mari 10 cm/5 m |
3 |
Bandaj triunghiular l = 80 mm |
2 |
Vata hidrofila sterila, pachet A 50 g |
2 |
Ace de siguranta |
12 |
Leucoplast 5 cm/3 m |
1 |
Leucoplast 2,5 cm/2,5 m |
1 |
Alcool sanitar 200 ml |
1 |
Comprese sterile 10 cm/8 cm x 10 buc. |
10 |
Pansament individual 2 cm/6 cm |
10 |
Pansament cu rivanol 6 cm/10 cm |
5 |
Plasture 6 cm/50 cm |
1 |
Creion |
1 |
Caiet a 50 de pagini |
1 |
Brosura cu instructiuni de prim ajutor |
1 |
Rivanol solutie 10/00, 200 ml |
1 |
Apa oxigenata sau perogen |
1 |
Alcool iodat 200 ml |
1 |
Art.11
Prezenta instructiune proprie privind securitatea si sanatatea in munca (IPSSM), va fi prezentata tuturor lucratorilor, de catre conducatorul locului de munca numit de administratorul SC Karo Standard SRL.
Dupa insusirea continutului prezentei instruiri toti lucratorii vor semna tabelul nominal si fisele de instruire completate de conducatorul locului de munca.
Fisele de instruire vor fi semnate de catre inspectorul SSM de verificare a efectuarii instruirii.
Nr. crt |
Nume si prenume salariat instruit |
Functia |
Felul instruirii |
Data |
Semnatura |
01 |
Instructaj periodic (IPSSM) |
||||
02 |
Instructaj periodic (IPSSM) |
||||
03 |
Instructaj periodic (IPSSM) |