Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Instructiuni proprii SSM pentru saloanele de manichiura
Instructiuni proprii SSM pentru saloanele de manichiura
Instalatiile electrice ca si aparatele electrice cu care se lucreaza în aceste saloane vor fi controlate periodic de catre tehnicieni autorizati. Pentru orice defectiune ivita la instalatiile,aparatele sau tablourile electrice se va anunta electricianu de serviciu. Nu se vor efectua improvizatii la instalatiile electrice sau la aparatura din dotare;Aparatura si ustensilele vor f pastrate in sertare evitandu-se accesul persoanelor neautorizatela acestea.Se interzice cu desavarsire utilizarea aparatelor sau ustensilelor cu defectiuni de orice natura.La scoaterea aparatelor electrice din priza se interzice tragerea de cablul de alimentare,deconectarea de la alimentarea cu energie electrica se va face prin apucarea de stecher sitragerea lenta a acestuia din priza.Pe parcursul desfasurarii activitatii de manichiura se interzice cu desavarsire executarea altoractivitati care ar putea distrage atentia executantului de la operatia executata.
În timpul deservirii clientilor, lucratorul va executa lucrarea cu cea mai mare atentie pentru a
evita accidentele.
Ustensilele cu care se lucreaza în salonul de manichiura vor f bine ascutite si în cea mai bunastare de functionare.In timpul serviciului personalul este obligat sa poarte echipamentul individual de protectie
care nu se va folosi în afara locului de munca.
Lucratorii care efectueaza operatii care ar putea duce la contactul cu sangele clientului, vautiliza obligatoriu manusi de protectie pentru a se evita contactarea de boli transmisibile prinsange (HEPATITA, HIV etc.) Înaintea servirii clientilor lucratorul va trebui sa execute în fata clientului stergerea
ustensilelor si dezinfectarea acestora dupa fecare client.Se va folosi rufarie curata la fecare client.
Este interzisa purtarea ustensilelor ascutite sau taioase (foarfeci, brici etc) în buzunarulhalatului pentru a preîntâmpina accidentele.
Sticlele si materialele existente pe noptiere trebuie sa fe etichetate cu scris citet aratându
-secontinutul respectiv.Se interzice servirea clientilor, a persoanelor suferite de boli de piele, par, unghii sau alte bolimolipsitoare. Pot f serviti clientii care prezinta o adeverinta medicala de specialitate din caresa rezulte ca boala respectiva nu este contagioasa.Atentie deosebita trebuie data la utilizarea de ceara ferbinte care sa nu depaseascatemperatura normala si astfel sa produca accidente lucratorului sau clientului prin oprire.La utilizarea lacurilor de unghii sau a acetonei se va evita cu desvarsire utilizarea foculuideshis in apropierea acestor substante.Pentru dezinfectarea ustensilelor se vor folosi urmatoarele solutii: apa calda cu 2% soda, sauscuf
undarea lor într
-o solutie cloramina de 2% sau fenol de 5% bine agitate timp de 30-40min. Dupa dezinfectare se clatesc bine cu apa.Dupa fecare client se va face curatenie la locul de munca.
Locul de munca va f mentinut în permanenta curat, zilnic, spalat, sters praful, etc.
Grupurile sanitare vor f mentinute în perfecta stare de curatenie si dezinfectate zilnic.
Conducatorul locului de munca, desemnat prin decizie interna de numire, este obligat sa facainstructajul la locul de munca angajatilor din subordine.Personalul este obligat sa se supuna examinarii medicale efectuata de catre medical demedicina muncii.
Fiecare lucrator va avea în carnetele lor însc
rise aceste examinari.Carnetele se pastreaza la unitate si vor f prezentate la organele de control