Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





Instructiuni proprii SSM pentru saloanele de manichiura

Instructiuni proprii SSM pentru saloanele de manichiura 



Instalatiile electrice ca si aparatele electrice cu care se lucreaza în aceste saloane vor fi controlate periodic de catre tehnicieni autorizati. Pentru orice defectiune ivita la instalatiile,aparatele sau tablourile electrice se va anunta electricianu de  serviciu. Nu se vor efectua improvizatii la instalatiile electrice sau la aparatura  din dotare;Aparatura si ustensilele vor f pastrate in sertare evitandu-se accesul persoanelor neautorizatela acestea.Se interzice cu desavarsire utilizarea  aparatelor sau ustensilelor cu defectiuni de orice natura.La scoaterea  aparatelor electrice din priza se interzice tragerea de cablul de  alimentare,deconectarea de la alimentarea cu energie electrica se va face prin  apucarea de stecher sitragerea lenta a acestuia din priza.Pe parcursul  desfasurarii activitatii de manichiura se interzice cu desavarsire executarea  altoractivitati care ar putea distrage atentia executantului de la operatia  executata. 

În timpul deservirii clientilor, lucratorul va executa lucrarea cu cea mai mare  atentie pentru a 

evita accidentele. 

Ustensilele cu care se lucreaza în salonul de manichiura vor f bine ascutite si în cea mai bunastare de functionare.In timpul serviciului personalul este obligat  sa poarte echipamentul individual de protectie 

care nu se va folosi în afara locului de munca. 

Lucratorii care efectueaza operatii care ar putea duce la contactul cu sangele  clientului, vautiliza obligatoriu manusi de protectie pentru a se evita  contactarea de boli transmisibile prinsange (HEPATITA, HIV etc.) Înaintea servirii clientilor lucratorul va trebui sa execute în fata clientului  stergerea 

ustensilelor si dezinfectarea acestora dupa fecare client.Se va folosi rufarie  curata la fecare client. 

Este interzisa purtarea ustensilelor ascutite sau taioase (foarfeci, brici etc) în  buzunarulhalatului pentru a preîntâmpina accidentele. 

Sticlele si materialele existente pe noptiere trebuie sa fe etichetate cu scris  citet aratându 

-secontinutul respectiv.Se interzice servirea clientilor, a persoanelor suferite de  boli de piele, par, unghii sau alte bolimolipsitoare. Pot f serviti clientii care  prezinta o adeverinta medicala de specialitate din caresa rezulte ca boala  respectiva nu este contagioasa.Atentie deosebita trebuie data la utilizarea de  ceara ferbinte care sa nu depaseascatemperatura normala si astfel sa produca accidente lucratorului sau clientului prin oprire.La utilizarea lacurilor de unghii  sau a acetonei se va evita cu desvarsire utilizarea foculuideshis in apropierea  acestor substante.Pentru dezinfectarea ustensilelor se vor folosi urmatoarele  solutii: apa calda cu 2% soda, sauscuf 

undarea lor într 

-o solutie cloramina de 2% sau fenol de 5% bine agitate timp de 30-40min.  Dupa dezinfectare se clatesc bine cu apa.Dupa fecare client se va face  curatenie la locul de munca. 

Locul de munca va f mentinut în permanenta curat, zilnic, spalat, sters praful,  etc. 

Grupurile sanitare vor f mentinute în perfecta stare de curatenie si  dezinfectate zilnic.

Conducatorul locului de munca, desemnat prin decizie interna de numire, este  obligat sa facainstructajul la locul de munca angajatilor din  subordine.Personalul este obligat sa se supuna examinarii medicale efectuata  de catre medical demedicina muncii. 

Fiecare lucrator va avea în carnetele lor însc 

rise aceste examinari.Carnetele se pastreaza la unitate si vor f prezentate la  organele de control