Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.





instructiuni ssm su pentru activitatea la domiciliu

INSTRUCTIUNI DE SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA SI AL SITUATIILOR DE URGENTA PRIVIND DESFASURAREA ACTIVITATII LA DOMICIULIU 

In Conformitate cu regulile de Securitate si Sanatate in munca ale companiei, de a preveni accidentele de  munca si imbonavirile profesionale, salariatii care lucreaza la domiciliu, trebuie sa respecte urmatoarele reguli de  securitare si sanatate: 

  

1. Amenajati corespunzator locul de munca in care o sa va desfasurati activitatea la domiciliu;  2. Suprafata de lucru a biroului, nu trebuie aglomerata cu aparate, obiecte de uz casnic, lichide, sau alte  obiecte personale care pot conduce la o activitate necorespunzatoare, sau la incidente; 

3. Scaunul de lucru al utilizatorului trebuie sa confere siguranta in exploatare, acesta trebuie sa aiba o baza  stabila la sol, cu minim 4 puncte de sprijin si nu prezinte defectiuni; 

4. Pe durata desfasurarii activitatii, abordati o pozitie ergonomica pe scaunul de lucru, cat si in fata mesei de  lucru; 

5. Amplasati-va echipamentul de lucru, in asa fel incat sa nu aveti o pozitie obositoare(fortata), in fata  calculatorului;  

6. Schimbati pozitia corpului in mod regulat, efectuati exercitii de gimnastica care se pot face la domiciliu, cu  scopul de a reduce oboseala si de a preveni durerile de articulatii; 

7. Echipamentul electric utilizat trebuie sa corespunda prescriptiilor tehnice de securitate in munca,  mentionate de catre producator; 

8. Inainte de verificare, echipamentul electric trebuie deconectat de la sursa de alimentare(priza); 9. Instalatiile electrice, prizele cat si alte dotari ce apartin salariatului, nu trebuie utilizate cu defectiuni sau  improvizatii, acestea revenind in responsabilitatea utilizatorului; 

10. Interventia la instalatia electrica, sau la echipamentul de munca, a salariatului in vederea inlaturarii unor  eventuale neconformitati, este interzisa; Remedierea acestora va fi efectuata de catre personal calificat,  autorizat (electrician); 

11. Sursele de alimentere (prizele) trebuie sa fie corect conectate la instalatia electrica si montate corespunzator pe perete;  

12. Cablurile de alimentare cu energie electrica(prelungitoarele) nu trebuie sa fie expuse loviturilor  mecanice,care pot deteriora protectia acestora si care poate conduce la electrocutare;  

13. Utilizarea instalatiei electrica sau a echipamentul de munca cu defectiuni este interzisa; 14. Mediul de lucru, incaparea in care va desfasurati activiatea la domiciliu trebuie sa confere o atmosfera  placuta de lucru si periodic sa fie aerisita;  

15. In situatia in care in desfasurarea activitatii la domiciliu apar unele sincope, anuntati imediat personalul  decizional al firmei;  

16. In cazul unui incediu, exista posibilitatea de a lua masurile imediat necesare si de a parasi spatiul de lucru,  dar nu inainte de a opri utilitatile(energia electrica si gazul metan); 

17. Pe perioada in care se desfasoara activitatea de la domiciliu, in calitate de Salariat, trebuie sa asigurati  utilizarea corecta a echipamentelor tehnice, a instalatiilor electrice, gaz metan, etc.; 

18. In cazul producerii unui accident la domiciliu, cauzat de activitatile casnice, acesta nu va fi incadrat ca  accident de munca; 

19. Salariatul se obliga sa comunice imediat Angajatorului orice vatamare dobandita ca urmare a desfasurarii  activitatii profesionale; 

20. Angajatorul, pune la dispozitie posibilitatea de consultare la distanta (help desk) in cazul in care apar  probleme tehnice; 

Pin prezenta declar ca am luat la cunostinta si ca voi respecta intocmai instructiunile si standardele privind  mediul, securitatea si sanatate in munca si cel al situatiilor de urgenta si sunt de acord sa informez imediat  Angajatorul despre orice neconformitate constatata in legatura cu acestea. 

 

 Salariat ............................................................ Am fost informat si am primit un exemplar,  

 Semnatura salariat: ......................................... data..............................