Incepand din data de 4 August, eSSM isi va schimba denumirea in ssmatic.ro toate serviciile vor fi disponibile in continuare fara intrerupere.
Fisa de post ajutor ospatar
FIŞA DE POST
Constituie anexă la contractul individual de muncă nr. .........din data. ..............
DENUMIRE POST: AJUTOR OSPĂTAR (cod COR: 513101)
LOCUL DESFĂŞURĂRII MUNCII: sediul firmei, Hotel&Spa Premier Palace DEPARTAMENT: F&B
RELAŢII IERARHICE: se subordonează Şefului de sală
RELAŢII FUNCŢIONALE: cu bucătarul şi cu ceilalţi ospătari, barmani sau ajutor -ospătari
SCOPUL POSTULUI: titularul postului are rolul de a asigura servirea ireproşabilă a clienţilor cu produsele comandate de către aceştia. |
SARCINI ŞI ÎNDATORIRI SPECIFICE:
îndeplinirea sarcinilor curente încredinţate de către superiorul direct, în concordanţă cu necesităţile imediate ale unităţii.
1. ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
preluarea comenzilor de mâncare şi băutură într-o manieră eficientă şi profesionistă;
acordarea atenţiei cuvenite şi asigurarea unor servicii ireproşabile clienţilor;
oferă în orice situaţie informaţii competente cu privire la felurile de mâncare, tacâmuri şi băuturi ;
servirea exemplară a clienţilor, cu respectarea regulilor igienico - sanitare;
aranjarea şi supravegherea meselor din punctul de vedere al aspectului, facilităţilor, curăţeniei şi igienei;
debarasarea meselor şi pregătirea acestora pentru clienţii următori; acordarea atenţiei cuvenite clienţilor şi asigurarea unor servicii impecabile pentru aceştia;
foarte bună cunoaştere a meniului şi oferirea de referinţe cu privire la felurile de mâncare, tacâmuri şi băuturi;
raportarea către superiorul ierarhic a tuturor solicitărilor şi/sau reclamaţiilor clienţilor.
2. Responsabilităţile postului:
a. In raport cu sarcinile de munca:
Răspunde de valabilitatea produselor; raportarea pierderilor de orice fel (rebuturi, furturi); condiţiile de igienă a produselor/materii prime; informarea
clienţilor; rezolvarea problemelor şi de satisfacerea cerinţelor clientului; buna relaţionare cu clienţii existenţi; menţinerea unei bune evidenţe a încasărilor.
b. ÎN RAPORT CU SECURITATEA SI SANATATEA IN MUNCA:
Sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
Respecta cerintele de securitate a muncii in timpul executarii sarcinilor de munca; Respectarea prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară şi Instrucţiunile proprii de securitete si sanatate a muncii;
Participa la instructajele periodice de prevenire si stingerea incendiilor si instructajele periodice de securitate si sanatate in munca;
Sa utilizeze corect echipamentele tehnice, substantele periculoase si celelalte mijloace de productie;
Sa nu procedeze la deconectarea, schimbarea sau mutarea arbitrara a dispozitivelor de securitate ale echipamentelor tehnice si ale cladirilor, precum si sa utilizeze corect aceste dispozitivie ;
Sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca orice defectiune tehnica sau alta situatia care constituie un pericol de accidente sau imbolnavire profesionala;
Semnaleaza imediat sefului ierarhic orice defectiune sau alta situatie care poate constitui un factor de risc sau de accidentare sau imbolnavire profesionala;
Sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca in cel mai scurt timp posibil accidentele de munca suferite de persoana proprie sau de alti angajati;
Sa opreasca lucrul la aparitia unui pericol iminent de producere a unui accident si sa informeze de indata conducatorului locului de munca;
Intrerupe activitatea sau refuza sa o continue daca nu sunt respectate cerintele de securitate fara sa fie sanctionat pentru aceata, cu conditia ca astfel sa nu dea nastere la un pericol iminent de accidentare sau imbolnavire profesionala si anunta seful direct asupra pericolului;
Sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti participanti la procesul de productie;
Sa utilizeze echipamentul individual de protectie din dotare, corespunzator scopului pentru care a fost acordat;
Sa coopereze cu angajatorului si / sau angajatii cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atata timp cat este necesar, pentru a da angajatorului posibilitatea sa se asigure ca toate conditiile de munca sunt corespunzatoare si nu prezinta riscuri pentru securitate si sanatate la locul de munca;
Sa coopereze cu angajatorul si / sau cu angajatii cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atata timp cat este necesa, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritatea competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale. Nu permite ridicarea, deplasarea, distrugerea unui dispozitiv de securitate sau nu o face el insusi si nu impiedica aplicarea metodelor si procedurilor adaptate in vederea reducerii / diminuarii factorilor de risc de acidentare si imbolnavire profesionala;
Mentine locul sau de munca din punct de vedere al mediului intr o stare corespunzatoare cerintelor de securitate (inclusiv igiena) si curatenie;
Anunta imediat seful ierarhic in cazul producerii unui accident de munca si ia masuri pentru acordarea primului ajutor si stabilizarea situatiei, astfel incat pericolul sa nu se extinda si sa produca alte incidente;
Face propuneri de masuri pentru programul anual de securitate a muncii; Utilizeaza echipamentul individual de protectie din dotare corespunzator scopului pentru care a fost acordat;
∙ Da realatii solicitate de organelor de control si de cercetare in domeniul protectiei muncii;
∙ Locul de munca si specificul postului nu reprezinta riscuri particulare daca sunt respectate normele generale de protectia muncii
b1. PE LINIA MANAGEMENTULUI CALITATII SI MEDIULUI
∙ Raspunde de implementarea, mentinerea si imbunatatirea Sistemului de Management al Calitatii si Mediului, prin implementarea Politicii de Calitate si Mediu si realizarea obiectivelor calitatii la nivelul compartimentului astfel:
∙ Implementeaza politicile de managementul calitatii si mediului si aplica procedeele specifice locului de munca ce influienteaza eficacitatea sistemului si implicit satisfacerea cerintelor clientilor;
∙ Identifica produsele neconforme sau potentialele surse necesare fiecarui subcontrol al produsului neconform sau dupa caz prevenirii aparitiei neconformitatilor;
∙ Actioneaza conform Fisei Postului pentru imbunatatirea continua a activitatilor / proceselor care influienteaza eficacitatea Sistemului de Management al Calitatii Mediului;
∙ Poate reprezenta Departamanetul in calitate de reprezentant al auditului in relatiile cu Echipele de audit;
c. În raport cu aparatura şi materialele utilizate:
Utilizează cu responsabilitate materialele şi aparatura din dotare; Anuntarea eventualelor defectiuni aparute.
3. Conditii de ocupare a postului :
9.1.Studii : medii ;
9.2.Experienta: Nu este obligatorie; Au prioritate persoanele cu experienţă în domeniul comercial.
9.3. Calitati personale:
Profesionalism; Seriozitate; Responsabilitate; Corectitudine; Loialitate fata de societate; Rezistenta la stres; Percepţie vizuală; Atenţie: concentrare, mobilitate, distributivitate, selectivitate; Rapiditate ; Spirit practic; Coordonare manuală bună; Memorie vizuală bună; Abilităţi de comunicare; Capacitate de a lua decizii; Persoană de încredere; Implicare în activitate; Dorinţă de a munci; Capacitatea de a se descurca în condiţii de stres; Rezistenţă la sarcini repetitive; Rezistenţă la oboseală; Capacitatea de a munci în echipă; Autocontrol mediu; Motivaţie.
4. Echipament necesar:
Tricou; Boneta/şapcă.
5. Secretul de serviciu :
11. 1. Salariatul se obliga sa pastreze secretul de servici si confidentialitatea tuturor informatiilor si datelor la care are acces, prin natura atributiunilor de servici sau accidental, apartinand firmei ori beneficiarilor, si nici sa le foloseasca in propriul sau avantaj ori al altor persoane sau firme.
11. 2. Prin “ secret de serviciu ” sau “ informatie confidentiala” se inteleg (enumerarea este exemplificativa si nu limitativa) :
a. prevederile contractelor incheiate cu furnizorii (preturi, identitate furnizorilor, modalitatii si termene de plata, parole, dotare, etc.) ;
b. prevederile Contractului de Munca (salarii, atributiuni, raporturi, etc.), Regulament de Ordine Interioara, Fisa Postului, etc.
c. Costurile, adaos comercial practicat, planurile de afaceri, situatia financiara, programele de dotare, investitii, dezvoltare, etc. ale companiei ;
d. orice alte asemenea date, informatii, acte, documente, etc.
6. Obligatii generale
12.1. Colaborarea, alta decat in interesul firmei, cu alte societati care au un obiect de activitate identic sau asemanator cu cel al Societatii este posibila numai cu acordul prealabil al administratorului.
12.2. Respectarea confidentialitatii asupra activitatilor economice desfasurate/efectuate in raporturile cu tertii (persoane fizice sau juridice), in caz contrar angajatul va raspunde potrivit legislatiei in vigoare.
7. RESPONSABILITATILE POSTULUI :
13.1.Financiare : raspunde, conform legislatiei in vigoare, de prejudiciul produs (lipsa in gestiune sau de orice natura) societatii din vina sa si in legatura cu munca pe care o desfasoara.
13.2. Materiale : raspunde de integritatea fizica a tuturor marfurilor, materialelor si a obiectelor de inventar pe care le gestioneaza.
13.3.Sanctiunile aplicate pentru nerespectarea sarcinilor de serviciu conform rigorilor prevazute în fisa de post sunt descrise pe larg în Regulamentul intern (ROI).
8. II ESTE INTERZIS :
14.1.Sa se prezinte la serviciu sub influenta bauturilor alcoolice, sau a substantelor stupefiante si nici sa nu consume astfel de bauturi si substante in timpul serviciului;
14.2.Sa pretinda sau sa primeasca foloase materiale sau banesti necuvenite de la furnizori/clenti.
Sa-si creeze relatii in randul salariatilor, furnizorilor, clientilor si sa nu desfasoare activitatii care prin natura lor ar aduce prejudicii morale sau materiale societatii.